Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęcia otwartego dla rodziców z zakresu mowy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8917 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Sześciolatki poznają cyfry i litery. Przedstawiam propozycję zajęcia wprowadzającego obraz litery na podstawie opowiadania.


prowadzaca: mgr Edyta Wrzesińska
nauczycielka Publicznego Przedszkola nr 1 w Lesznie k.Warszawy

grupa wiekowa: 6-latki

Temat: Wprowadzenie obrazu litery: "S,s" na podstawie opowiadania pt: "Sarny w lesie".

CELE OGÓLNE:
- zapoznanie z nową literą;
- wczuwanie się w sytuację zwierząt leśnych w czasie zimy.

CELE OPERACYJNE:
- swobodnie wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania;
- potrafi dobrać właściwy wyraz, zdanie do ilustracji;
-umie przeczytać proste wyrazy, całe zdania;
- wie, jak nalezy zachowywać sie w lesie.

POMOCE:
- opow.: "Sarny w lesie" wg pomysłu nauczycielki, ilustracje, rozsypanki zdaniowe w kopertach, ks. "Zeszyt pomocniczy sześciolatka", klej, nozyczki, kredki, litera: "S,s", kartoniki do analizy.

FORMA PRACY: - grupowa, zespołowa, indywidualna.

----------------------------------------------------------
PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1. Dzieci siedzą na dywanie, na tablicy zawieszona jest ilustracja z narysowaną sarną i zakrytym napisem: "SARNA".

2. Prezentacja opowiadania pt: "Sarny w lesie" -
Była zima. W lesie wśród oszronionych drzew stały sarny. Jak co dzień wychodziły na zer, ale ten dzień tym razem był inny. Mróz dawał się we znaki, a śnieg. który spadł w nocy, pokrył grubą warstwą wszystko dookoła. Biedne zwierzęta nie miały co jeść. Krązyły wokół pustego paśnika, rozglądając się bezradnie. -"Co robić, kiedy kopyta brną w głęb zmroził wszystko w lodowe sople?" - I zapewne długo byłyby głodne, gdyby nie pomoc leśnika. Nagle sarny usłyszały warkot silnika, spłoszone odbiegły od paśnika, chowając się w zaroślach. Stamtąd zobaczyły, jak do ich stołówki zbliza się człowiek, który napełnił ją świezym, pachnącym sianem, wazrywami i bryłą soli - lizawką. - "SMACZNEGO!" - powiedział i odszedł.
- Co zrobiły sarny? -

3. Rozmowa na temat opowiadania:
- kiedy zwierzętom leśnym trzeba pomagać i dlaczego?
- czy kazdy to moze zrobić?
- jak mozna rozpoznać zimą, ze w lesie były zwierzęta?
- jak nalezy zachowywać sie w lesie?

4. Odsłonięcie napisu pod ilustracją: SARNA - analiza i synteza wyrazu, oznaczenie właściwym kolorem (niebieski - spółgłoska), wyróznianie innych wyrazów rozpoczynających się głoską "S", rysowanie w powietrzu palcem litery.

5. Praca zespołowa - nauczycielka dzieli dzieci na zespoły pięcioosobowe, kazdemu rozdaje kopertę, w której umieszczona jest ilustracja i rozsypanka zdaniowa. Zadanie: UŁOZ ZDANIE DO OBRAZKA.

TO LALKA SARA
TO SMOK KAROL
ALA SAMA LULA LALKI
TOTR MA SMAK MAKU
KAROL MA STOS KULEK

6. Zabawa ruchowa: "Sarenki do paśnika" z el. o - p.

7. Praca z ksiązką przy stolikach - utrwalenie znajomości litery "S,s".

8. Zakończenie zajęcia - pochwała dzieci za pracę i podziękowanie za zabawę.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie