Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 13924 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Opis gruszki na podstawie bezpośredniej obserwacji i wiersza Z. Jerzyny pt. ,,Dzika grusza”. Przymiotnik jako wyraz określający cechę przedmiotu. Obliczanie obwodów prostokąta, kwadratu i trójkąta. Witaminy jako wartości odżywcze owoców. Kosz z owocami – wydzieranka ( wycinanka) z kolorowego papieru.

Cele:
Uczeń potrafi :
- samodzielnie przeczytać zagadki,
- wypowiedzieć się na określony temat,
- dokonać wnikliwej obserwacji owocu,
- ułożyć zdanie z rozsypani wyrazowej,
- zredagować opis z wykorzystaniem planu,
- rozpoznać przymiotnik,
- obliczyć obwody kwadratu, prostokąta, trójkąta,
- korzystać z różnych źródeł informacji,
- posługiwać się nożycami,
- utworzyć kompozycję z wyciętych owoców.



Metody:
słowne- rozmowa, zagadki, objaśnienia, wyjaśnienia;
czynne- praca z tekstem, zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń;
oglądowe- pokaz , obserwacja;

Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, parami;

Środki dydaktyczne: karty pracy, tekst wiersza pt. ,,Dzika grusza”, zagadki, naturalne okazy gruszek, sylwety owoców: gruszki, jabłka, śliwki; Słownik Języka Polskiego, Encyklopedia PWN;




Przebieg:

I Rozwiązywanie zagadek i wpisywanie poniżej ich rozwiązania;
- Uczniowie otrzymują kartę pracy nr1., odczytują zagadki i wpisują ich rozwiązanie;

a) Dojrzałe , okrągłe
błyszczy się ładnie.
Jesienny wiatr dmuchnie –
na ziemię spadnie.
b) Choć to klapsy
to nie bolą.
Ludzie raczej
jeść je wolą.
c) Skórka fioletowa,
miąższ pod nią złoty.
Smakuje wybornie,
wszyscy wiemy o tym.

II Owoce w naszym codziennym jadłospisie.
Dzieci otrzymują kartę pracy nr 2. Odczytują i zapisują zdania z rozsypanki sylabowej.

Zdania: Jedz dużo owoców.
Myj owoce przed jedzeniem.
- Rozmowa nauczycielki z uczniami na temat konieczności jedzenia owoców-
Jakie owoce najchętniej jemy jesienią?
- Jakie znaczenie ma to dla naszego organizmu?
- Dlaczego należy myć owoce?

III Znaczenie witamin w życiu człowieka.
- Rozmowa na temat witamin , co to są witaminy?
- Szukanie informacji na temat witamin w Słowniku Języka Polskiego i Encyklopedii PWN;

IV Wygląd i smak gruszki.
- Oglądanie i dotykanie naturalnego okazu gruszki. Każde dziecko zapoznaje się z wyglądem gruszki. Smakiem, zapachem, dzieci określają cechy owoców.
- Zapisanie do każdego punktu planu opisu gruszki odpowiednich przymiotników.
- Odczytanie przez nauczycielkę wiersza pt. ,, Dzika grusza”
-Wypowiedzi na temat poznanego utworu.
- Do czego są podobne owoce gruszy?
- Jakimi przymiotnikami określano dziką gruszę?
- Wyszukują przymiotniki w tekście.
- Uczniowie opisują wygląd gruszy, wyszukują fragmenty opisujące owoc, np. ,,Ma owoce jak deszczu kropelki”.
- Dopisywanie do planu opisu określeń wybranych z wiersza.

V Redagowanie opisu gruszki- ustnie wg planu i słownictwa zgromadzonego na tablicy np. Gruszka kształtem przypomina kroplę deszczu.
VI Indywidualne redagowanie opisu gruszki- praca na trzech poziomach.

Poziom pierwszy: Dzieci otrzymują kartę pracy nr 3. i samodzielnie redagują opis gruszki w oparciu o plan, słownictwo i obserwację.

Poziom drugi: Dzieci otrzymują kartę pracy nr 3. i układają opis z podanych zdań wg podanego planu.
Dojrzała gruszka może być żółtego lub zielonego koloru. Moja gruszka ma kształt podobny do kropli deszczu. Ten owoc jest soczysty i ma słodki smak. Jej skórka jest chropowata i gruba.

Plan opisu:

1. nazwa
2. kształt
3. kolor
4. skórka
5. smak

Poziom trzeci: Dzieci otrzymują kartę pracy nr 3. i uzupełniają zdania podanymi niżej wyrazami.

Gruszka to jeden z jesiennych owoców. Ma ………………………… lub ……………….kształt. Dojrzała gruszka może być……………………………… lub ……………………………… koloru. Jej skórka jest ……………………………i ………………………………..Ten owoc jest……………………………..i ma…………………………… smak.


wydłużony, gruszkowaty, zielonego,
żółtego, gładka, miękka, aromatyczny, słodki





VII Rozwiązywanie zadań z treścią na obliczanie obwodów prostokąta, kwadratu i trójkąta.
- Dzieci otrzymują kartę pracy nr 4. , odczytują i rozwiązują podane zadania z treścią.

Zadanie pierwsze:

Sad ma kształt prostokąta, którego boki mają długość 6cm i 3cm. Oblicz obwód tego prostokąta.

Zadanie drugie:
Kasia obliczyła , że obwód jej sadu wynosi 24 m i jest on w kształcie kwadratu. Oblicz jaką długość mają boki tego kwadratu.

Zadanie trzecie:
Adam liczył obwód swojego sadu, obliczył że wynosi on 17 m. Wiedział, że jest on w kształcie trójkąta , a jeden z boków na dł. 3m. Pozostałe boki są równe. Ile m ma każdy równy bok tego trójkąta?

VIII Kompozycja z owoców.
-Uczniowie otrzymują kartę pracy nr 5. , na której narysowany jest kosz.
- Dzieci z gotowych szablonów przedstawiających owoce obrysowują je na kolorowym papierze, a następnie wycinają lub wydzierają je.
- Z wyciętych owoców tworzą kompozycję.

Przykłady zabaw ruchowych wykorzystanych na zajęciach: Zbieranie owoców w sadzie, piosenka pt. ,,Jabłko”.


Opracowała: mgr Iwona Wypij
Zespół Szkół im. M. Danilewicz Zielińskiej
Publiczna Szkoła Podstawowa w Stawkach

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie