Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test sprawdzający wiadomości z zakresu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5186 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test sprawdzający wiadomości uczniów z zakresu"Baza danych- gromadzenie danych i zarządzanie informacją". Celem poniższego testu jest utrwalenie wiadomości z materiału obejmującego ten dział. Zachęcam nauczycieli do wykorzystania tego testu na swoich lekcjach.
Poniższe pytania zostały opracowane w oparciu o zbiór ćwiczeń uzupełniających z informatyki. Materiał obejmuje jeden z działów tj. „Baza danych- gromadzenie danych i zarządzenie informacją.
Celem przygotowanego testu było utrwalenie i doskonalenie wiadomości z zakresu wiedzy informatycznej.

1.Spośród podstawowych problemów wybierz ten, który można rozwiązać za po­mocą programu zarządzania bazą danych.
A.  
opracowanie wzoru pisma urzędowego.
B.  
opracowanie tekstowego ogłoszenia do gazety.
C.  
utworzenie spisu danych pracowników przedsiębiorstwa.
D.  
napisanie wypracowania z języka polskiego.
 
2.Podstawowym elementem bazy danych zawierającym kompletny opis jednego obiektu bazy jest:
A.  
rekord.

B.   pole
C. plik bazy danych

D.  część rekordu
 
3.Które z wymienionych operacji dotyczą bazy danych?
A.   drukowanie, przeliczanie, kasowanie bloku.
B.   wyszukiwanie tekstu, kasowanie wiersza, tworzenie akapitu.
C.   Wyróżnianie bloku, modyfikowanie rekordu, sortowanie.
D.   wypełnianie zamkniętego obszaru, kreślenie łuków.

4.Które zdanie jest prawdziwe?
A.   baza danych jest to zbiór pól, które składają się z rekordów.
B.   zbiór informacji staje się bazą danych, jeśli zapiszemy go w pliku na dysku.
C.   baza danych to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą informacji.
D.   baza danych składa się z rekordów, których zawartość jest stała.
 
5.Rekordy konkretnej bazy danych różnią się między sobą
A.   strukturą.
B.   treścią danych zapisanych w polach.
C.   nazwami pól.
D.   liczbą pól składających się na rekord.

6.Biblioteka szkolna obsługiwana przez komputerową bazę danych zakupiła nowe książki. Co trzeba zrobić, aby baza znów zawierała aktualne dane?
A.   zmodyfikować strukturę bazy danych.
B.   usunąć rekordy.
C.   dodać rekordy.
D.   zmodyfikować zawartość rekordów.
 
7.Które zdanie jest prawdziwe?
A.   każdy rekord jednej bazy danych ma taką samą strukturę.
B.   każda baza danych zawiera taką samą liczbę rekordów.
C.   każdy rekord bazy danych ma swoją nazwę.
D.   każde pole bazy danych jest tego samego typu.
 
8.Komputerowa baza danych zawiera ewidencję uczniów pewnej szkoły. Co trzeba zrobić, aby po przeniesieniu ucznia do innej klasy baza danych znów zawierała aktualne dane?
A.   utworzyć nowy rekord.
B.   wyszukać rekord zawierający dane ucznia i zmodyfikować pole zawierające nazwę klasy.
C.   usunąć rekord zawierający dane ucznia i utworzyć nowy z aktualnymi dany­mi.
D.   utworzyć nowe pole zawierające aktualną nazwę klasy.

9.Twój kolega opracował swój zbiór płyt kompaktowych za pomocą bazy danych. Jeżeli kolega podaruje ci jedną ze swoich płyt, to, co będzie musiał zrobić, aby jego baza danych zawierała aktualne dane?
A.   dopisać nowy rekord.
B.   wyszukać, zaznaczyć i usunąć odpowiedni rekord.
C.   zmodyfikować strukturę bazy danych.
D.   wyszukać odpowiedni rekord i zmodyfikować jego zawartość.
 
10.Baza danych zawiera dane uczniów pewnej klasy. Wśród danych brak informa­cji o udziale uczniów w kołach przedmiotowych. Jaką operację należy wykonać, aby można było uzupełnić dane uczniów?
A.   dodać nowy rekord.
B.   wyszukać rekord.
C.   usunąć rekord.
D.   zmodyfikować strukturę bazy.
 
11.Sortowanie bazy danych to:
A.   wyszukiwanie rekordów w bazie danych wg reguł podanych przez użytkownika.
B.   uporządkowanie rekordów w 'kolejności ich dopisywania do bazy.
C.   wybranie tych informacji z rekordu, które mają być drukowane.
D.  fizyczne przestawienie rekordów w pliku bazy danych w celu uporządkowana ich wg reguł podanych przez użytkownika.
 
12.Z poniższej listy wybierz obiekty stanowiące bazę danych.
A.   rozkład jazdy autobusów.
B.   list do znajomych.
C.   wypracowanie z języka polskiego.
D.   dziennik szkolny.
 
13.Odpowiednim definicjom przyporządkuj pojęcia: (l) baza danych, (2) rekord, (3) pole, (4) struktura rekordu, (5) typ pola.
                  Definicje:
A.   określenie, jakiego rodzaju informacje można wpisać do pola.
B.   podstawowy element bazy danych zawierający informacje dotyczące jednego obiektu.
C.   jednoznaczne określenie, jakie pola, jakiego typu, rozmiaru i dokładności oraz w jakiej kolejności występują w rekordzie.
D.   zorganizowany i uporządkowany zbiór informacji.
E.   najmniejszy element bazy służący do przechowywania danych.


Opracowała Agata Stramek
Nauczyciel przedmiotów informatycznych
w Zespole Szkół Nr 1 im. Władysława Orkana w Nowym Targu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie