Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sport to zdrowie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Scenariusz zajęć zintegrowanych przeznaczony dla klasy trzeciej. Czas trwania około 135 minut.

Krąg tematyczny: Sport to zdrowie

Temat dnia: Jak spędzać wolny czas?
     Proponowany zapis do dziennika: Swobodne wypowiedzi uczniów na temat sposobów spędzania wolnego czasu. Zabawa ruchowa do piosenki gimnastycznej. Poszerzenie słownictwa o nazwy z zakresu różnych dyscyplin sportowych. Pisownia wyrazów z "rz", "ż", "ó", "u". Projektowanie stroju piłkarza, łyżwiarki, kolarza, narciarza.

Cele operacyjne:
Uczeń:
  • aktywnie uczestniczy w rozmowie na temat sposobów spędzania wolnego czasu,
  • wymieni nazwy niektórych dyscyplin sportowych,
  • napisze poprawnie wyrazy z "rz" "ż", "ó", "u",
  • aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej i dramowej,
  • zaprojektuje stroje sportowców
  • współpracuje w grupie z innymi dziećmi.
Metody pracy:
  • słowna, hierarchizacji - uszeregowania promyczkowego, burza mózgów, drama
Formy pracy:
  • indywidualna, grupowa
Przebieg zajęć:
  1. Recytacja fraszki F. Frangrata: " Co Ci pomoże"?
    Chciałbyś mieć dres olimpijczyka?
    Pomoże Ci w tym gimnastyka.
  2. Zabawa ruchowa - " Gimnastyka"
    Prawa noga, wypad w przód, a rękoma zawiąż but.
    Powrót, przysiad, dwa podskoki, w miejscu bieg
    i skłon głęboki.
    Wymach rąk w tył i do przodu
    już rannego nie czuć chłodu.

    Opis zabawy:
         Dzieci stoją pojedynczo, zwrócone do środka koła. Inscenizują ruchami treść piosenki.
    Prawa noga -noga prawa wyprostowana i uniesiona w górę;
    wypad w przód -wyciągnięta noga opada na podłogę;
    a rękoma zawiąż but - skłon do wysuniętej nogi i naśladowanie zawiązywania buta;
    powrót - powrót do pozycji zasadniczej;
    przysiad - przysiad z wyciągniętymi w przód rękoma;
    dwa podskoki - dwa podskoki w miejscu;
    i skłon głęboki - skłon z sięgnięciem rękoma palców nóg;
    wymach rąk w tył - wysunięcie rąk do tyłu;
    i do przodu - wysunięcie rak do przodu;
    już rannego nie czuć chłodu - przybranie pozycji zasadniczej.
  3. Wprowadzenie w tematykę zajęć- rozwiązanie plątaninki - zapisanie hasła - tematu zajęć"Sport to zdrowie".
  4. Wyjaśnienie pojęcia " zdrowie"
    • Co to jest zdrowie?
    • Co wam zapewni dobre zdrowie?
    Zdrowe życie to właściwe odżywianie, odpoczynek i ruch.
  5. Jak możecie spędzać zdrowo czas na świeżym powietrzu - metoda hierarchizacji.
         Uczniowie dostają 3 - 4 karteczki i wpisują ulubione formy spędzania wolnego czasu. Na jednej karteczce- jedna forma. Dzieci ze swoich karteczek układają promyki. Podobne formy tworzą jeden promyk.
    Dyskusja:
    • Jakie najczęściej uprawiacie sporty?
    • Które z nich są konkurencjami olimpijskimi?
  6. Wypełnianie "Worka sportowego"
    -Jakie znacie dyscypliny sportowe? - burza mózgów
    Sporty letnie
    • boks
    • gimnastyka (artystyczna i sportowa)
    • hokej na trawie
    • kajakarstwo
    • judo
    • kolarstwo
    • lekkoatletyka
    • piłka nożna, ręczna, wodna
    • skoki do wody
    • szermierka
    • tenis
    • wioślarstwo
    • żeglarstwo
    • strzelectwo
    • pływanie
    • zapasy
    Sporty zimowe
    • bobsleje
    • hokej na lodzie
    • łyżwiarstwo figurowe, szybkie narciarstwo alpejskie, klasyczne
    • snowboard (czytaj: snołbord) ) - zjazd lub jazda z akrobacjami (skoki obroty na jednej desce)
    • curling (czytaj: karling), zwany lodowymi szachami lub sportem "zamiataczy lodu"
    Pokreślenie nazw sportów zimowych.
    Dyskusja:
    • O czym należy pamiętać w czasie uprawiania sportów?
    • Jaka jest najpopularniejsza dyscyplina sportu zimowego?
    • Wymień znane Ci zimowe dyscypliny sportowe?
    • Gdzie i kiedy odbyła się ostatnia zimowa olimpiada?
    • Jakie ty uprawiasz sporty zimowe?
    • Które z nich są konkurencjami olimpijskimi?
  7. Zabawa dramowa "W co gram ?"
    • Kapitan grupy wybiera sobie kartonik z nazwą dyscypliny sportowej.
    • Każda grupa ma przedstawić wylosowaną dyscyplinę sportową - pozostali uczestnicy mają odgadnąć jaka to dyscyplina.
  8. Uzupełnianie wyrazów brakującymi literami
    • ły__wiarstwo
    • piłka no__na
    • __okej
    • koszyk__wka
    • ł__cznictwo podnoszenie cię__rów
    • .__eglarstwo
    • st __electwo
  9. Praca grupowa-Projektowanie strojów sportowców : piłkarza, kolarza , narciarza, łyżwiarki
  10. Ewaluacja zajęć - wyciągnięcie wniosku, że uprawianie sportu (a także oglądanie) jest świetnym sposobem spędzania wolnego czasu.
Opracowała :
Agnieszka Grodzińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie