Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przykładowy przedmiotowy system oceniania

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 15645 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Każdy nauczyciel przedmiotu jest zobowiązany do opracowania, przedstawienia uczniom i przestrzegania przedmiotowego systemu oceniania zgodnego z wewnątrzszkolnym systemem oceniania. Publikując ten materiał chciałem podzielić się z koleżankami i kolegami tego typu opracowaniem.

Opracowany na podstawie
  1. Rozporządzenia MEN z dnia 21 lutego 2000 r. w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów,
  2. Rozporządzenia MEN z dnia 19 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
  3. Statutu szkoły,
  4. Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania uczniów.
  1. Zgodnie z podstawą programową matematyki lekcje matematyki mają na celu:
    1. Zdobycie przez uczniów umiejętności operowania podstawowymi pojęciami matematycznymi,
    2. Dostrzeganie, formułowanie i rozwiązywanie przez uczniów prostych problemów teoretycznych,
    3. Rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania i wnioskowania,
    4. Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej przy rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin.
  2. Uczeń w ciągu roku uzyska dwie oceny: semestralną i roczną.
    1. Wystawienie tych ocen następuje w czasie lekcji w obecności uczniów na podstawie ocen cząstkowych uzyskiwanych systematycznie w czasie trwania roku szkolnego,
    2. Największą wagę mają oceny ze sprawdzianów, w drugiej kolejności kartkówki i odpowiedzi ustne, pozostałe oceny są wspomagające,
    3. Uzyskanie oceny niedostatecznej na semestr jest równoznaczne z koniecznością zaliczenia partii materiału wskazanego przez nauczyciela w terminie przez niego ustalonym.
    4. O proponowanej ocenie niedostatecznej na semestr uczeń zostaje poinformowany na miesiąc przed konferencją ( poza przypadkami nieobecności ucznia w tym terminie na lekcjach)
  3. Formy sprawdzania wiedzy:
    1. Pisemne
      • Sprawdziany ( zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem),
      • Kartkówki (z ostatnich tematów, lub z pracy domowej, z bieżącej lekcji, bez zapowiedzi),
      • Prace domowe,
      • Dodatkowe tematy do przygotowania ( ewentualnie),
      • Testy,
      • Badania wyników.
    2. Ustne
      • Odpowiedzi bieżące z uwzględnieniem rzeczowości, stosowania języka matematyki, rozbudowanej formy wypowiedzi,
      • Aktywność przy rozwiązywaniu przykładów na lekcji, oraz wypowiedzi,
      • Referowanie tematów dodatkowych.
  4. Dopuszczającą ocenę ze sprawdzianów i kartkówek ( w przypadku systemu punktowego) otrzymuje uczeń który uzyska więcej niż 33,(3)% z możliwych punktów, ocenę dostateczną, gdy liczba uzyskanych punktów przekroczy 51% możliwych do uzyskania punktów.
  5. W przypadku usprawiedliwionej nieobecności ucznia na sprawdzianie ma obowiązek napisać go w terminie do następnego sprawdzianu ( dla wszystkich uczniów nauczyciel ustala jeden termin). Nie przystąpienie w tym terminie do sprawdzianu jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej ( poza szczególnymi przypadkami).
  6. W przypadku nieobecności ucznia na zajęciach lekcyjnych uczeń ma obowiązek uzupełnić z czasu jego nieobecności:
    • notatki z lekcji,
    • wszystkie prace domowe
  7. Uczeń ma prawo być nie przygotowanym do zajęć raz w semestrze. Należy to jednak zgłosić niezwłocznie po rozpoczęciu lekcji ( nie dotyczy to jednak sprawdzianów i kartkówek).
  8. W przypadku opuszczenia co najmniej 50 % lekcji uczeń może być nieklasyfikowany.
  9. Każdy uczeń w czasie trwania lekcji jest zobowiązany do zachowania warunków sprzyjających uczeniu się.
  10. Uczniowie potwierdzają podpisami fakt poinformowania ich o w / w zakresie wymagań edukacyjnych z przedmiotu matematyka.
Opracował mgr Grzegorz Zacharjasz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie