Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7364 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

KONSPEKT zajęć korekcyjno-kompensacyjnych- Utrata dźwięczności głoski „b”.
1. Umieszczenie par głosek z zajęć nr 1 w widocznym miejscu: d-t, g-k. Zaakcentowanie celu bieżących zajęć: zanik dźwięczności głoski „b”, która w niektórych wyrazach zatraca swą dźwięczność i słyszana jest jako głoska „p”. Przypomnienie do wybranych par głosek ilustrujących par wyrazów, poznanych na wcześniejszych zajęciach.


2. Nauczyciel czyta rodziny wyrazów, w których występuje głoska „b”. Zadaniem dziecka jest wysłuchanie, w którym wyrazie zachodzi utrata dźwięczności i powiedzenie, jaką głoskę słyszy zamiast „b”.

chlebek, chlebak, chleby, chleb
grzyby, grzybowy, grzybek, grzyb, grzybki,
ryby, rybak, rybna, rybka, rybki
jabłoń, jabłoneczka, jabłonka, jabłko
ząbek, zęby, ząb
torba, torebeczka, torby, torebka, torebki
dąbek, dęby, dębowy, dąb
trąba, trębacz, trąbi, trąbka
żaba, żaby, babeczka, żabka.


3. Uzupełnianie luk w wyrazach-nazwach przedmiotów z ilustracji, brakującymi głoskami „b” i „p”.
Są to przedmioty: torebka, chleb, dąb, czapka, jabłko, lampka, słup, rybka, grzyb, małpka, żabka, trąbka.


4. Do wyrazów z poprzedniego ćwiczenia (napisanych na osobnych kartonikach) są przygotowane „statki”. Dziecko ma przyporządkować do każdego wyrazu odpowiedni obraz graficzny.


5. Słuchanie muzyki relaksacyjnej z nagranymi odgłosami natury. Dziecko ma zadanie zapamiętać i wymienić wyodrębnione odgłosy (śpiew ptaków, plusk wody w strumieniu…). Po wysłuchaniu muzyki zachęcanie do ułożenia kilku zdań wypowiedzi na temat usłyszanych odgłosów. Zwrócenie uwagi na używanie przymiotników. Nauczyciel może zachęcać i ułatwiać poprzez zadawanie pytań.


6. Karta z dziewięcioma konturami jabłek. Należy wpisać do nich pary wyrazów, dobieranych na zasadzie głoska dźwięczna-głoska bezdźwięczna. Pary stanowią wyrazy pokrewne. Wyrazy: trąba, dąb, torebka, jabłonka, ząbek, grzyb, chlebek, rybka, dąbek, żabka, grzybek, chleb, trąbka, ryba, torba, jabłko, ząb, żaba.

7. „Praca domowa”. Narysuj w wolnej chwili ilustrację do słuchanej dziś muzyki.

Aleksandra Tyluś

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie