Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Verbote - Konspekt lekcji otwartej z języka niemieckiego w klasie VI

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2732 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji otwartej, która została przeprowadzona metodami aktywnymi. Głównymi celami lekcji było opanowanie przez uczniów słownictwa związanego ze znakami drogowymi oraz umiejętność informowania swojego rozmówcy o obowiązującym zakazie lub nakazie w miejscach publicznych.

Konspekt lekcji otwartej z języka niemieckiego w klasie VI

Prowadzący: mgr Daniel Działak
Klasa: VI
Temat: Verbote.
Podręcznik: "der, die, das neu"
Cele operacyjne:
a) cel ogólny:
- umiejętność formułowania wypowiedzi na temat znakach drogowych
b) cele szczegółowe:
- uczeń potrafi poinformować swojego rozmówcę o obowiązującym zakazie lub nakazie w miejscach publicznych;
- uczeń zna podstawowe znaki drogowe i informacyjne;
- uczeń rozumie usłyszany tekst i potrafi dokonać jego analizy;
- uczeń czyta ze zrozumieniem;
- uczeń poprawnie wymawia poznane zwroty i wyrażenia;
- uczeń zna zasady współzawodnictwa w grupie i jest aktywny.
Metody pracy: burza mózgów, podająca, wizualizacja, pantomima wyrazowa, memory.
Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach.
Środki dydaktyczne: magnetofon, podręcznik, zeszyt ćwiczeń, maskotka Theodor, taśma klejąca, magnesy, plansze z trzema kolorowymi sygnalizatorami do ewaluacji, kolorowe plansze z ilustracjami słownictwa, kolorowe plansze ze znakami drogowymi, koperty, koperta ze zdaniami i ilustracjami, koperta z kolorowymi minkami do oceny uczniów aktywnych, kolorowe karteczki do ewaluacji, kolorowy brystol, kaseta "der die das neu", płyta CD z muzyką.

Przewidywany tok lekcji

I. Faza początkowa:
1. Czynności organizacyjno-porządkowe.
2. Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji.
3. Zaśpiewanie piosenki „Die Ferien sind vorbei” – rozgrzewka językowa.
4. Zaprezentowanie uczniom kilku ilustracji przedstawiających znaki zakazu, nakazu i informacyjne (burza mózgów).
5. Podanie celów lekcji oraz zapisanie tematu.

II. Faza śródlekcyjna:

1. Nauczyciel prezentuje kilka planszy przedstawiających znaki zakazu, nakazu i informacyjne, dopasowując do nich odpowiednio sformułowane zdania, określające te znaki. Zadaniem uczniów jest powtórzenie po nauczycielu tych zdań.
2. Praca w grupach. Każda grupa otrzymuje od nauczyciela kopertę, w której znajdują się zdania związane ze znakami zakazu, nakazu i znakami informacyjnymi oraz kilka ilustracji związanych z tymi zdaniami. Zadaniem grup jest dopasowanie zdań do obrazków. Następnie grupy prezentują wyniki swojej pracy na forum klasowym.
3. Uczniowie przepisują do zeszytów nowe zwroty (muzyka w tle).
4. Praca w plenum – Gebots-, Verbots- und Informationszeichen.
Zadaniem 3 uczniów jest dopasowanie ilustracji ze zwrotami poznanymi na lekcji do 3 haseł związanych z rodzajami znaków, występujących w miejscach publicznych (muzyka w tle).
5. Praca w grupach - Gedächtnisspiel.
Nauczyciel wywiesza na tablicy zdania z odmianą czasowników poznanych przez uczniów na lekcji. Zadaniem grup jest w ciągu kilku minut nauczyć się ich na pamięć w takiej samej kolejności, w jakiej zostały one wywieszone. Ta grupa, której lider najszybciej i bezbłędnie wymieni z pamięci te zdania, otrzymuje po plusie z aktywności w formie kolorowych uśmiechniętych „minek”.

III. Faza końcowa:
1. Pantomime-Spiel.
Uczniowie pracują w grupach. Jeden uczeń z każdej grupy losuje karteczkę a następnie prezentuje swojej grupie za pomocą ruchów ciała i gestów określone hasło związane ze znakami drogowymi. Ta grupa, która w najkrótszym czasie odgadnie wszystkie hasła, wygrywa i otrzymuje plusy z aktywności w formie kolorowych uśmiechniętych „minek”.
2. Praca domowa.
3. Aktywność. Ocenienie uczniów najbardziej aktywnych na zajęciach.
4. Ewaluacja. Nauczyciel wywiesza na tablicy trzy kolorowe sygnalizatory: zielony (super), żółty (gut) i czerwony (schlecht). Każdy uczeń otrzymuje taki sam sygnalizator. Poprzez zaznaczenie jednego z trzech sygnalizatorów, dokonuje on samooceny zdobytej wiedzy i opanowanych przez siebie umiejętności oraz dokonuje oceny atmosfery panującej na zajęciach.
5. Pożegnanie uczniów.


Opracowanie: mgr Daniel Działak
Rok szkolny 2003/2004

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie