Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Testy do cichego czytania ze zrozumieniem dla ucz. kl. II

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 204288 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Podczas cichego czytania ze zrozumieniem nie ma kontroli słuchowej czytanego tekstu ,a treść wyrazu ujmuje się za pośrednictwem analizatora wzrokowego, dlatego ciche czytanie powinno być zawsze kontrolowane. Należy zawsze sprawdzić co uczniowie zapamiętali oraz czy zrozumieli treść. W ten sposób wyrabia się u dzieci przyzwyczajenie do uważnego cichego czytania ze zrozumieniem.

Testy do cichego czytania ze zrozumieniem dla ucz. kl. II


Podczas cichego czytania ze zrozumieniem nie ma kontroli słuchowej czytanego tekstu ,a treść wyrazu ujmuje się za pośrednictwem analizatora wzrokowego, dlatego ciche czytanie powinno być zawsze kontrolowane. Należy zawsze sprawdzić co uczniowie zapamiętali oraz czy zrozumieli treść. W ten sposób wyrabia się u dzieci przyzwyczajenie do uważnego cichego czytania ze zrozumieniem. Każdemu zadaniu w teście przyporządkuję odpowiednią liczbę punktów. W zadaniach zamkniętych jest to 1 pkt. za każdą poprawną odpowiedż, w zadaniach otwartych 2 pkt. Sumę zdobytych punktów przeliczam według następującej skali:
0-25% poprawnie wykonanych zadań- poziom bardzo niski.
26-58% poprawnie wykonanych zadań poziom niski.
59-84% poprawnie wykonanych zadań poziom średni.
85-100% poprawnie wykonanych zadań poziom wysoki.
Klucz punktowania jest znany uczniom.


Przykładowe testy do cichego czytania ze zrozumieniem dla klasy II



I. Test nr 1

1.Przeczytaj uważnie tekst.

Był późny listopad. Klasa II i III pojechały na wycieczkę do Warszawy. Dzieci w stolicy zwiedziły Zamek Królewski, Stary Rynek, Łazienki oraz Pałac Kultury I Nauki. W południe jadły obiad. Po południu zwiedzający pojechali na lotnisko Okęcie. Nad Wisłą obejrzały pomnik Syrenki oraz płynęły statkiem. Mimo deszczu i zimnego wiatru dzieci wróciły do domu zadowolone i uśmiechnięte.

W zadaniach 2, 3, 4, 5, 6, 7, zaznacz krzyżykiem właściwą odpowiedź.

Pracuj uważnie !!!!!

2. Dzieci pojechały na wycieczkę do:
a) Poznania
b) Warszawy
c) Krakowa

3. Na wycieczkę pojechały klasy:
a) pierwsza i druga
b) druga i czwarta
c) druga i trzecia

4. Uczniowie jedli obiad:
a) o godz. 10:00
b) o godz. 12:00
c) o godz. 20:00

5. W listopadzie jest:
a) zima
b) lato
c) wiosna
d) jesień





II. Test nr 2

Przeczytaj uważnie po cichu tekst, a następnie odpowiedz na pytania.

Skowronek

Kiedy śnieg topnieje z ciepłych krajów przylatuje skowronek. Wzlatuje nad ziemią wysoko i ogłasza światu powrót wiosny. Nie ma jeszcze robaczków, więc z początku żywi się trawą, korzonkami, grzebie w ziemi, szukając ziaren roślin polnych. Chociaż nieraz bywa głodny, śpiewa jednak wesoło i cieszy się, że powrócił na swą ziemię. Wkrótce nastaną cieplejsze dni i ptaszyna znajdzie pod dostatkiem much i innego pożywienia.
wg.J. Malendowicz


Kiedy przylatuje skowronek?





Co ogłasza skowronek?





Czym żywi się ptaszek, gdy nie ma jeszcze robaczków?








III. Test nr 3

1.Przeczytaj uważnie tekst, podkreśl właściwe odpowiedzi.


Wiosna to piękna pora roku.
Krzewy i drzewa pokryły się świeżą zielenią.
Mrówki wyszły z zimowych kryjówek.
Ptaki powróciły z ciepłych krajów.
Krzyś wytycza grządki w ogródku.
Marzenka sieje na nich ogórki, rzodkiewke i buraki.

2. Drzewa i krzewy pokryły się:
- kwiatami,
-świeżą zielenią,
-pięknymi owocami.

3. Kto pracował w ogródku?
- Kasia i Tomek,
- Jola i Paweł,
- Marzenka i Krzyś.

4. Co siała Marzenka?
- nasiona warzyw,
- kwiaty,
- nasiona cytryny,

5.Co robił Krzyś?
- kopał grządki,
- wytyczał grządki,
- grabił grządki.

6. Odpowiedz na pytanie.
Skąd wróciły ptaki?




Opracowanie mgr A. Bielecka


Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie