Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dni regionu - kaszuby moja mała ojczyzna

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2773 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Tradycja - to co niezmienne w zmieniającym się świecie.
Polskie dziedzictwo kulturowe.

DNI REGIONU
W GIMNAZJUM NR 4 W RUMI


ZESPÓŁ Dorota Gadomska
Beata Kryża
Joanna Boduszyńska
Alicja Wiśniewska



CELE :
Cel ogólny
1.uświadomienie młodzieży potrzeby zachowania i kultywowania tradycji
własnego narodu w obliczu bycia pełnoprawnym członkiem Unii Europejskiej.

Cele poznawcze:
1.poznanie pojęcia tradycji
2.poznanie tradycji własnego regionu ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta
Rumi
3. poznawanie i rozpoznawanie elementów tradycyjnych we współczesnym świecie
4.poznanie historii narodu i pojęć narodu,
5.poznanie tradycji chrześcijańskich i innych oraz pogańskich

Cele kształcące:
1.praktyczne kultywowanie tradycji (sztuka)
2. kształtowanie postaw patriotycznych
3. postrzeganie wartościowych elementów tradycji w kulturze
4.poszerzanie zainteresowań dotyczących kultury regionalnej

Cele wychowawcze:
1.zachowanie ciągłości tradycji własnego regionu
2.uświadomienie wartości tradycji
3.tolerancja wobec innych
4.wyrabianie szacunku dla historii własnego regionu, narodu i państwa.


KLASA I
Przewidywane osiągnięci a i umiejętności uczniów
Uczeń:
- zna herb swojej miejscowości;
- zna nazwy ulic, rzek i jezior w swojej miejscowości;
- rozumie znaczenie słowa folklor;
- wie, jak wygląda strój regionalny;
- zna muzykę regionalną;
- potrafi zarecytować wiersz w języku kaszubskim;
- zna treść legendy kaszubskiej;
- potrafi wymienić kolory występujące w hafcie kaszubskim;
- zna tradycje i zwyczaje regionu kaszubskiego
- zna walory turystyczne swojej miejscowości;


KONKURSY, REGULAMINY OCENIANIA

Gazetka okazjonalna o regionie, wykonana wspólnie przez klasy I

Gazetka regionalna składać ma się z 8 stron. Każda klasa wykonuje jedną stronę.
Czcionka „Times New Roman”, rozmiar 12. Strona zawierać ma opis oraz fotografie.

Klasa I a- przedstawia rzeźbę, malarstwo i rękodzieło ( sztuka )
Klasa I b- przedstawia ekologię regionu, zabytki
Klasa I c- przedstawia najciekawsze szlaki turystyczne, osobliwości i pomniki przyrody
Klasa I d- przedstawia potrawy regionalne lub tradycje i zwyczaje regionu kaszubskiego
Klasa I e- przedstawia język kaszubski
Klasa I f- przedstawia sławne osoby związane z regionem


Konkurs na najładniejsza „ Mind-map” o regionie

Uczniowie za pomocą „ sieci skojarzeniowej ” ustalają informacje ważne dla turysty i zapisują na dużym brystolu ( każda informacja innym kolorem ). Technika wykonania dowolna, treść oraz fotografie zgodne z tematem.

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania (estetyka, techniki, techniki informatyczne)
2.Zrozumienie tematu (zawartość, treść)
3.Pomysłowość
4.Brak błędów
5.Ocena prezentacji


Konkurs na najładniejszy strój kaszubski

Każda klasa typuje jedną osobę przebraną w strój kaszubski.

Kryteria oceny :
1.Jakość stroju
2.Ilość elementów stroju kaszubskiego
3.Pomysłowość ubrania
4.Ocena prezentacji


Konkurs wiedzy o regionie ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi

Zadaniem każdej klasy I jest wytypowanie trzech przedstawicieli, którzy wspólnie rozwiążą test wiedzy o regionie ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi. Test składał się będzie z 25 pytań, każde punktowane jako 1 punkt.


Konkurs recytatorski poezji kaszubskiej

Jeden przedstawiciel klasy wyrecytuje 1 wiersz poezji kaszubskiej. Wiersz nie może przekraczać 10 wersów.

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania ( recytacja, dykcja, akcent )
2.Zrozumienie tematu (elementy języka kaszubskiego )
3.Brak błędów


Konkurs plastyczny na najładniej pomalowany talerzyk w stylu kaszubskim

Każda klasa przedstawia 5 talerzy pomalowanych w stylu kaszubskim. Wielkość talerzyka bez znaczenia.

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania (estetyka, technika wykonania )
2.Zrozumienie tematu
3.Pomysłowość
4.Ocena prezentacji

Prezentacja opracowanych kart wycieczki, pt. „ Najpiękniejsza wycieczka po regionie”

Każda klasa przedstawia propozycję jednodniowej wycieczki ( = przewodnik po regionie / mieście ). Karta powinna być wykonana na komputerze, na papierze A4. Ilość stron, styl oraz rozmiar czcionki jest bez znaczenia. Przy ocenie będą brane pod uwagę kryteria, ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji proponowanej wycieczki.

Karta powinna zawierać:

1.krótką informację o regionie
2.zdjęcia i opis miejsc ważnych, godnych zobaczenia
3.szczegółowe opracowanie ( data, godzina, koszty dojazdu oraz wstępów do
zwiedzanych obiektów ) planu wycieczki

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania (estetyka, technika wykonania )
2.Zrozumienie tematu
3.Pomysłowość
4.Najniższe koszty poniesione przez zwiedzających
5.Możliwość realizacji planu wycieczki
6.Ocena prezentacji

Konkurs międzyszkolny z cyklu ``Igłą malowane``


Konkurs pt. „ Potrawy regionalne ”

Każda klasa przygotowuje trzy potrawy charakterystyczne dla regionu kaszubskiego.

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania ( w tym udekorowanie potrawy )
2.Najniższe koszty poniesione na wykonanie
3.Smak
4.Zapach
5.Uzasadnienie wyboru potraw
6.Ocena prezentacji ( zachęta do zjedzenia )

Scenki pt. „ Z życia Kaszub ”

Każda klasa ( ilość przedstawicieli bez znaczenia ) przedstawia , w czasie nie dłuższym niż 5 minut, scenkę ilustrującą typowe życie Kaszub.

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania
2.Ubiór
3.Wybór tematu
4.Prezentacja



Konkurs „ Reklama Regionu ”

Każda klasa przedstawia np. na papierze ( materiał bez znaczenia ) jedno hasło reklamujące region.

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania (estetyka, technika )
2.Zrozumienie tematu (zawartość, treść)
3.Pomysłowość
4.Brak błędów
5.Prezentacja


Prezentacje komputerowe w wykonaniu uczniów klas I na temat regionu ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi

Każda klasa ma za zadanie przygotować multimedialna prezentację ( slajdy ) regionu ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi. Przy ocenie będą brane pod uwagę kryteria, ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji komputerowej regionu.


Prezentacja powinna zawierać :

1.krótką informację o regionie , w tym szczególnie Rumi
2.zdjęcia i opis miejsc ważnych, godnych zobaczenia

Kryteria oceny :
1.Jakość wykonania (technika informatyczna)
2.Zrozumienie tematu (zawartość, treść)
3.Pomysłowość
4.Brak błędów merytorycznych
5.Prezentacja

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie