Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jestem posłuszny

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 141 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Harmonijna realizacja zadań przedszkola w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania ma wpływ na rozwój młodego człowieka i nierzadko decyduje o jego postawie, aktywności oraz zachowaniu już w życiu dorosłym. Do zadań tych należy wyposażenie dzieci w wiedzę, jak i umiejętności praktycznego jej wykorzystania, nie zaniedbując przy tym kształtowania ich postawy moralnej. Kształtowanie pożądanej postawy moralnej umożliwia m. in. realizacja opracowanych przez nauczycieli programów wychowawczych dostosowanych do konkretnych potrzeb dzieci. A oto jeden ze scenariuszy zajęć będący elementem opracowanego przeze mnie programu wychowawczego realizowanego w grupie dzieci sześcioletnich.


SCENARIUSZ ZAJĘCIA
DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH

Temat : „Jestem posłuszny” – oglądanie teatrzyku kukiełkowego „Taśtaś” wg opowiadania B.Hertza; zwrócenie uwagi dzieci na niebezpieczeństwo wynikające z nieprzestrzegania rad dorosłych, poznawanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu.

Cele główne:
· Uświadomienie dzieciom niebezpieczeństwa wynikającego z nieprzestrzegania rad dorosłych. Poznawanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu.
· Doskonalenie wrażeń i spostrzeżeń zmysłowych, umiejętne stosowanie niewerbalnych środków wyrazu.

Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
- zaśpiewać piosenkę „Dzień dobry”;
- uważnie obejrzeć teatrzyk kukiełkowy;
- odpowiedzieć na pytania dotyczące treści obejrzanego teatrzyku;
- układać z liter alfabetu ruchomego wyrazy: Tak, Nie;
- potrafi za pomocą ruchu odtworzyć scenkę przedstawioną na ilustracji;
- potrafi odgadnąć treść ilustracji przedstawionej za pomocą scenki pantomimicznej;
- wyjaśnić słowa: posłuszny, nieposłuszny;
- reagować na określone sygnały wzrokowe, słuchowe;
- dostosować ruchy ciała, mimikę twarzy do nastroju słuchanego akompaniamentu muzycznego;
- wskazać sposoby właściwego i niewłaściwego zachowania się dzieci.


Metody/ techniki aktywizujące: metoda czynna, werbalna, oglądowa / zabawy z Pedagogiki zabawy Klanza, elementy metody Batii Strauss.

Formy: zbiorowa jednolita, grupowa zróżnicowana, indywidualna.

Pomoce: kukiełki do teatrzyku „Taśtaś”, ilustracje przedstawiające różne zachowania dzieci w czasie zabawy, dwie sylwety twarzy (wesoła i smutna), nagrania magnetofonowe z muzyką o groźnym i wesołym nastroju, ruchomy alfabet.



Przebieg zajęcia:

1. Zabawa ruchowa do piosenki „Dzień dobry”: w trakcie marszu w dowolnym kierunku na słowa „Dzień dobry” dzieci kłaniają się lub podają sobie nawzajem rękę.
2. Oglądanie teatrzyku „Taśtaś”.
3. Krótka rozmowa na temat jego treści:
· Dlaczego Taśtaś był w niebezpieczeństwie?
· Kogo prosił o pomoc?
· Kto pomógł Taśtasiowi?
· Jak mogła zakończyć się przygoda kaczorka?
· Jakie rady dałbyś kaczorkowi?
· Kogo możemy poprosić o pomoc, gdy jesteśmy w niebezpieczeństwie?
4. Zabawa ruchowa „Wędrówka Taśtasia”; naśladowanie zachowania się kaczorka (mimiką twarzy, gestem) w trakcie słuchanego (na zmianę) akompaniamentu muzycznego o groźnym, a następnie wesołym nastroju.
5. Chętne dzieci losują kolejno ilustracje przedstawiające różne zachowania się dzieci. Nie pokazując ich innym przedstawiają je za pomocą scenki pantomimicznej, a pozostałe mają za zadanie odgadnąć ich treść.
6. Zwrócenie uwagi dzieci na tablicę, gdzie umieszczone są dwie sylwety twarzy: wesoła i smutna. Polecenie umieszczenia wylosowanych ilustracji przedstawiających właściwe i niewłaściwe zachowanie się dzieci pod odpowiednią sylwetą twarzy.
7. Polecenie dzieciom ułożenia napisów: „Tak” i „Nie”, które mają wspólnie odczytać, a następnie umieścić pod odpowiednimi obrazkami.
1. Podsumowanie zajęcia przez nauczycielkę: ocena aktywności dzieci na zajęciu oraz podziękowanie za udział w nim.




Opracowała: mgr Krystyna Kita, nauczycielka Miejskiego Przedszkola Nr 11
w Sosnowcu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie