Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedstawienie antynikotynowe - Kraina palaczy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4960 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to dowcipne przedstawienie o tematyce antynikotynowej, zainspirowane komiksem " Tytus, Romek i A'Tomek" ( księga XIII)
KRAINA PALACZY
( na motywach ks. XIII „ Tytusa, Romka i A`Tomka”)

Osoby:
Narrator
Naukowiec I
Naukowiec II
Naukowiec III
Osobnik
Uczeń
Nauczyciel
Dyrektor

Narrator: ( patetycznie, sztucznie) Za górami, za lasami, za siedmioma dolinami.....
(po chwili do siebie) Nie! To początek dla małych dzieci... Muszę zacząć inaczej.
(znów patetycznie) Dawno, dawno temu w czasach, kiedy ludzie pragnęli poznać wszelkie zagadki świata ...
(ze złością) Nie, to też brzmi beznadziejnie... ( do publiczności) Cóż, nie każdy jest świetnym mówcą. Zapowiem więc to przedstawienie bez kwiecistych upiększeń. Za chwilę poznacie historię naszych bohaterów, naukowców, którzy w 1946 roku, za pomocą tajemniczego zegara, przenieśli się do równoległego świata z innego wymiaru. Nie był to jednak świat ich marzeń. Zobaczcie sami.
( rozsuwa się kurtyna)


SCENA I
( na scenie naukowcy, tuż po przeniesieniu się do innego wymiaru. Rozglądają się , kaszlą, krztuszą dymem)

Naukowiec I : Gdzie my jesteśmy?! Pełno tu dymu. Chyba coś się pali!

Naukowiec II: ( z obawą w głosie) Żebyśmy się tylko nie potruli. Załużmy lepiej maski przeciwgazowe. Już mam mroczki przed oczami. Nie podoba mi się ta kraina!

Naukowiec III: Masz rację. Bierzmy próbki powietrza do analizy i uciekajmy stad jak najprędzej.

(Nagle zbliża się do nich siny, okropnie wyglądający osobnik z ogromnym papierosem)

Osobnik: ( kaszle) Chrum! Chrim! Chrup! Chrep!

Naukowiec I: To chyba tubylec!

Naukowiec II: Wygląda przerażająco. Mam nadzieję, że to nie jest żadna choroba zakaźna.

Naukowiec III: ( z oburzeniem) No wiesz! Nie widzisz, że ten biedaczyna ma chore płuca? Trafiliśmy chyba do jakiegoś sanatorium dla chorych na gruźlicę...

Osobnik: YCHU-DYCHU! Widzę, że nie porozumiewacie się językiem kaszlowym. Jesteście w Nikotyńskiej Republice Tabackiej.
( z dumą) Kaszel jest tu urzędowym językiem.

Naukowiec I: U nas kaszlą tylko chorzy.

Naukowiec II: No i oczywiście, od czasu do czasu chrząkamy znacząco...

Osobnik: Mili przyjezdni, poczęstujcie się ( wyciąga puszkę, powoli otwiera)

Naukowiec III: Dziękujemy bardzo, ale nie jesteśmy głodni.

Osobnik: Ależ proszę, nie krępujcie się.....

( osobnik podaje im puszkę, bohaterowie zaglądają do środka)

Naukowiec I: ( z oburzeniem) To dym nie jedzenie!

Osobnik: ( z dumą) Tak, dym w konserwie, „Czterosztachnięciowy”, luksusowy!

Naukowiec II: My nie palimy.

Osobnik: Skoro nie palicie, to bezpieczniej jest was pożegnać. Idźcie prosto, to dojdziecie do szkoły. Tam poszukajcie dyrektora. To bardzo uczony człowiek. Na pewno chętnie opowie wam o zasadach panujących w naszej krainie. Żegnajcie! (odchodzi, bohaterowie machają mu)

Naukowiec III: Co za okropna kraina!

Naukowiec I : Wracajmy, dławi mnie dym!
Naukowiec II: Niestety, musimy ją zbadać. Dla dobra nauki można trochę pokasłać. Chodźmy do szkoły. Może tam dowiemy się czegoś więcej.

( zasuwa się kurtyna)

Narrator: (patetycznie, nienaturalnie) Jak widzicie, nasi bohaterowie są bardzo dzielni. Potrafią poświęcić się dla nauki. Choć ich oczy łzawią od żrącego dymu, ubrania cuchną nikotyną, a płuca wołają o odrobinę świeżego powietrza, to jednak bohaterowie mężnie kroczą w stronę szkoły, by świat mógł poznać informacje o Krainie Palaczy. Poznajmy więc ich dalsze losy. ( rozsuwa się kurtyna)


SCENA II
(Szkoła. pod ścianą popielniczki. Wokół nich ubrani na czarno, ucharakteryzowani uczniowie-palacze z ogromnymi papierosami. Palą. Nagle zauważają zbliżających się niepewnie naukowców)

Uczeń: (wskazuje palcem na zbliżających się niepewnie naukowców)
Hi ! Hi ! Hi ! (pokłada się ze śmiechu) Tacy duzi, a jeszcze nie palą! Co za mięczaki!
Naukowiec I: (Podbieg do ucznia, szarpie go za ucho) Jeszcze nie odrósł od ziemi, a już pali! Ja cię oduczę! (wyrywa mu papierosa, niszczy go)

Uczeń: Na pomoc Obcy zniszczył mi papierosa ! Ratunku! Ratunku!!!

Naukowiec I: Wzywaj sobie mamusię, wujka, dziadka, babcię, to pomogą mi
”przetrzepać„ ci pupę!

(wchodzić nauczyciel z ogromnym papierosem)

Nauczyciel: Co tu się dzieje ?!

Uczeń: (podbiega do nauczyciela, płacze) Idę sobie grzecznie korytarzem i palę jak mamusia kazała, a ten (wskazuje palcem Naukowca I) wyrywa mi nagle papierosa!

Nauczyciel: (do ucznia) To wróg palenia tytoniu, czyli nasz wróg! ( z ubolewaniem, oburzeniem, głaskając ucznia po głowie) Dziecku nie dać palić! (do Naukowca) Powinniście być aresztowani! Ale najpierw proszę do dyrektora! ( kurtyna )


Narrator: Oj, nasi bohaterowie, jak sami widzieliście, znaleźli się w nieciekawej sytuacji. Nieznajomość obyczajów panujących w Nikotyńskiej Republice Tabeckiej stała się źródłem poważnych problemów. Ale miejmy nadzieję, że jakoś z niej wybrną. (rozsuwa się kurtyn)


SCENA III


(Naukowcy podchodzą niepewnie do biurka, krztuszą się od dymu)

Naukowiec I: Panie dyrektorze, przepraszamy za zakłócenia porządku w szkole, ale jesteśmy z kraju, w którym dzieci nie mogą palić. Czy mógłby nam pan opowiedzieć o zasadach panujących w tej republice ?

Dyrektor: Ależ oczywiście, z największą przyjemnością. Proszę usiąść. Do wspaniałego aromatu nikotyny dzieci przyzwyczają się u nas już w czasie życia płodowego. Przyszłym matkom zalecamy bowiem palenie podwójnej liczby papierosów. Po narodzinach postępowi rodzice dbają o to, by w pomieszczeniach, w których przebywa dziecko, nigdy nie zabrakło dobrego jakościowo dymu. Dalszą edukacją zajmuje się szkoła. Tu uczymy budowy papierosów, składu chemicznego, wyrobu fajek, popielniczek itp.

Naukowiec II: A co jeszcze mógłby nam pan powiedzieć o tutejszym społeczeństwie ?

Dyrektor: (z dumą) Cóż, średnia wieku jest bardzo wysoka: 30-40 lat.
Nasi mieszkańcy, dzięki zbawczemu działaniu nikotyny, nie rozrastają się nadmiernie, nie są potężnymi, obrzydliwymi, rumianymi cielcami (zerka wymownie na naukowców) Mają piękną, ziemistą cerę, rzadkie włosy, żółte zęby, ochrypły głos.

Naukowiec III : Dziękujemy panu bardzo za rozmowę. Z pewnością opowiemy o tej krainie, gdy wrócimy do naszego świata.

Naukowiec I : Uciekajmy! (naukowcy wybiegają ze sceny, zasuwa się kurtyna)


Przeznaczenie scenariusza:
- rozpoczęcie roku szkolnego
- zakończenie roku szkolnego
- Ogólnoświatowy Dzień Rzucania Palenia
- realizacja wychowania ekologicznego w szkole

Autor: Joanna Mencel-Gwizdała

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie