Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Porozmawiajmy o integracji - zadania pedagogów w klasie integracyjnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1910 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

W klasach integracyjnych pod opieką dwóch pedagogów pozostają dzieci o bardzo zróżnicowanych zdolnościach i możliwościach. Nauczyciele dążą do tworzenia sytuacji sprzyjającej pobudzaniu wspólnej aktywności z jednoczesnym uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań i uzdolnień na miarę możliwości danego dziecka. Są, więc inicjatorami i stymulatorami procesów rozwojowych i edukacyjnych, a jednocześnie najważniejszą osobą, która dostarcza pozytywnych wzorców interakcji i stosunków osobowych. Nauczyciele swoim działaniem winni wzmacniać siły tkwiące w dziecku. Dążyć do wspólnych działań dających obopólną korzyść.

Na każdej lekcji nauczyciele stwarzają warunki do wspólnej aktywności, z jednoczesnym uwzględnieniem możliwości danego dziecka poprzez:

  • Planowanie pracy umożliwiającej stosowanie zajęć o jednym lub kilku zakresach z uwzględnieniem naprzemienności.

  • Troska o harmonijny rozwój każdego powierzonego dziecka we wszystkich sferach: fizycznej, emocjonalnej, poznawczej, duchowej, społecznej.

  • Unikanie zbyt dużego nagromadzenia materiału z jednoczesnym uwzględnieniem zróżnicowanego poziomu wymagań w stosunku do dzieci mających kłopot z nauką i uczącą się szybciej, łatwiej.

  • Podmiotowe traktowanie każdego ucznia.

  • Umożliwienie dzieciom sytuacji odprężenia się po wysiłku stosując elementy metod relaksacyjnych (Polender Jacobson, Pedagogika Zabawy i inne).

  • Akceptowanie odmienności dziecka, poszanowanie jego godności.

  • Stwarzanie okazji dzieciom do podejmowania samodzielnej decyzji, co do wyboru zadania.

  • Eliminowanie różnorodnych klasowych podziałów, unikanie rywalizacji.

  • Niwelowanie nadmiernej opiekuńczości a umożliwianie rozsądnej współpracy i wzajemnej pomocy.

  • Zapewnienie atmosfery wzajemnej życzliwości, tolerancji, dbałość o przestrzeganie pewnych reguł i norm postępowania.

  • Zachęcanie dzieci niepełnosprawnych do wykonywania różnorodnych zadań dających im możliwość przeżycia sukcesu.

  • Przystosowanie programu nauczania do możliwości dziecka.

  • Stała współpraca i współdziałanie ze specjalistami zatrudnionymi w szkole (logopeda, pedagog specjalny, rehabilitant ruchowy).

    mgr Elżbieta Dobrzykowska
    Zespół Szkół Integracyjnych w Inowrocławiu

  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie