Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test diagnostyczny z języka polskiego dla kl.I gimnazjum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 104991 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


TEST SPRAWDZAJĄCY WIADOMOŚCI PO SZKOLE PODSTAWOWEJ DLA UCZNIÓW KLASY I GIMNAZJUM

LITERATURA
1. Odpowiednio połącz:
„los się uśmiechnął” porównanie
„łza duża jak kropla deszczu” epitet
„struny deszczu” uosobienie

2. Pojęcia wpisz do odpowiednich rubryk tabeli:
Podmiot liryczny, narrator, powieść, tekst z podziałem na role, tragedia, nowela, fraszka, fabuła, tekst główny i poboczny, wątek, podział na strofy, utwór przeznaczony do wystawiania na scenie
LIRYKA EPIKA DRAMAT


GRAMATYKA
1. Określ osobę, liczbę, rodzaj i czas następujących czasowników:
śmiały się-................................................................... ...............
nie znał-..................................................................... ....................
czytają-...................................................................... ........................

2. Uzupełnij zdania czasownikami w trybie rozkazującym lub przypuszczającym.
A/ Nie ......................tak czasu, weź się do pracy! (marnować)
B/ Myślę, że czas ................................przyjemnie. (spędzić)

3. Zamień zdanie ze strony czynnej na bierną:
Ania szybko posprzątała pokój.
........................................................................

4. Odmień przez przypadki w l.poj. i l.mn. rzeczownik książka, oddziel temat od końcówki.
.................................................... ......................................................
.................................................... ......................................................
.................................................... ......................................................
.................................................... ......................................................
.................................................... ......................................................
.................................................... ......................................................
.................................................... ......................................................

5. Przestopniuj następujące przymiotniki:
ładny- ......................................................................
dobry- ......................................................................

6. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki:
gorący-...................... zły-.............................. szybki-....................................

7. Zapisz słownie liczebniki w podanych niżej zdaniach:
Uzbierałam 50 ..............................złotych.
Rok liczy 365 .....................................................dni.
Sąsiadka ma 3 ..............................dzieci.
Często bawię się z jej 3 ...................................dzieci.

8. W podanym zdaniu nazwij części mowy:
Dziewczynka uważnie obserwowała przez okno dwie pracowite pszczoły.

9. W podanym zdaniu określ części zdania:
Małe dzieci radośnie śpiewały piosenki.

10. Jakie znasz rodzaje zdań złożonych?

SŁOWNICTWO, FRAZEOLOGIA.
1. Do podanych wyrazów dopisz wyrazy bliskoznaczne:
dom-.......................... krzyczeć-........................ góra-.................................

2. Do podanych wyrazów dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym:
radość-...................... zły-................................. kara-..................................

3. Podkreśl wyrazy pokrewne:
domek, chata, domowy, stół, budynek, domownik, bezdomny

4. Wpisz właściwe kolory:
Nie mam ....................... pojęcia. Ogarnęła mnie .................................. rozpacz. Patrzę przez .................................... okulary. Myślę o .................................... migdałach.

5. Wyjaśnij znaczenie następujących związków frazeologicznych:
A/ siedzieć jak mysz pod miotłą- ...........................................
B/ w gorącej wodzie kąpany- ................................................
C/ trzymać język za zębami-................................................
D/ być w siódmym niebie-...................................................

ORTOGRAFIA
Uzupełnij tekst:
Wielu problem_w dostarcza uczniom pisownia wyrazów z ó, u. Nasz zesp_ł klasowy podzielił się na dwie gr_py. Ka_da z nich p_ygotow_je ró_norodne ćwiczenia. Pilnie prac_ją nawet najwięk_e leni_szki. Pisownię tr_dnych wyraz_w będziemy równie_ ćwiczyć na zajęciach dodatkowych. Wsp_lnie p_ygotujemy du_y zestaw k_y_ówek, łamigł_wek i reb_sów. Wkr_tce cała klasa powt_rzy gł_wne reg_ły ortograficzne.


TWORZENIE WŁASNYCH TEKSTÓW
„Dziwne są przygody!”- opowiedz o jednej z nich.





TEST DIAGNOZUJĄCY DLA UCZNIÓW KLAS I GIMNAZJUM

Opracowanie: Małgorzata Malinowska

CEL NAPISANIA TESTU
Test dla uczniów klas I gimnazjum został opracowany po to, by zdiagnozować wiedzę uczniów z języka polskiego po szkole podstawowej. Pozwoli ustalić na jakim poziomie wiadomości i umiejętności znajduje się uczeń. Szybka diagnoza, ustalenie braków daje nauczycielowi możliwość nadrobienia pewnych niedociągnięć i pomocy uczniowi, który po pokonaniu przeszkód będzie mógł zdobywać wiedzę na poziomie gimnazjum.

ZAWARTOŚĆ TESTU
Test składa się z 5 części tematycznych:
I część- wiadomości z teorii literatury
II część- wiadomości z gramatyki
III część- wiadomości ze słownictwa, frazeologii
IV część- wiadomości z ortografii
V część- napisanie własnego tekstu

ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW
Punktacja zadań:
I. Wiadomości z teorii literatury:
Zad.1- 0- 3 p.
Zad.2- 0- 3 p.
Max 6 p.

II. Wiadomości z gramatyki:
Zad.1- 0- 3 p.
Zad.2- 0- 2 p.
Zad.3- 0- 1 p.
Zad.4- 0- 2 p.
Zad.5- 0- 2 p.
Zad.6- 0- 3 p.
Zad.7- 0- 4 p.
Zad.8- 0- 8 p.
Zad.9- 0- 5 p.
Zad.10- 0- 1 p.
Max 31 p.

III. Wiadomości ze słownictwa, frazeologii:
Zad.1- 0- 3 p.
Zad.2- 0- 3 p.
Zad.3- 0- 4 p.
Zad.4- 0- 4 p.
Zad.5- 0- 4 p.
Max 18 p.

IV. Wiadomości z ortografii:
0- 10 p.

V. Napisanie własnego tekstu:
Kryteria oceny opowiadania
Zrozumienie tematu · Praca świadczy o zrozumieniu tematu 0- 1 p.
Charakterystyczne cechy formy wypowiedzi · Fabularyzowanie, przedstawienie przyczynowo- skutkowego toku zdarzeń · Twórcze i ciekawe prowadzenie narracji 0- 10- 1
Kompozycja · Trójdzielność wypowiedzi z zachowaniem właściwych proporcji· Spójność i logiczność 0- 1 0- 1
Poprawność językowa · Przestrzeganie poprawności językowej (składniowej, stylistycznej, leksykalnej, fleksyjnej, frazeologicznej); dopuszczalne 3 błędy językowe 0- 1
Ortografia i interpunkcja · Przestrzeganie reguł ortograficznych; dopuszczalne 3 błędy ortograficzne · Przestrzeganie poprawności interpunkcyjnej; dopuszczalne 3 błędy interpunkcyjne 0- 10- 1
Estetyka · Akapity, odstępy, marginesy, przejrzystość, czystość, czytelność pisma 0- 1

Max 9 p.

ZASADY OPRACOWANIA WYNIKÓW TESTU

1. Nauczyciel podlicza uczniowi punkty osobno z każdej części tematycznej.
2. Ilość uzyskanych punktów klasyfikuje ucznia do jednego z 5 poziomów.
3. Poziomy punktowe przedstawiają się następująco:
· Od 0 do 30% zdobytych punktów- poziom oceny niedostatecznej; uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności z minimum programowego.
· Od 31 do 50% zdobytych punktów- poziom oceny dopuszczającej; uczeń ma braki w opanowaniu niezbędnego minimum programowego, ale nie przekreślają one możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy.
· Od 51 do 75% zdobytych punktów- poziom oceny dostatecznej;
uczeń opanował wiadomości i umiejętności określone w programie nauczania na poziomie, który nie przekracza wymagań minimalnych zawartych w programie.
· Od 76 do 95% zdobytych punktów- poziom oceny dobrej;
Uczeń opanował wiadomości i umiejętności na poziomie przekraczającym wymagania minimalne zawarte w programie.
· 96-100% zdobytych punktów- poziom oceny bardzo dobrej; uczeń opanował cały zakres wiadomości i umiejętności.

Małgorzata Malinowska
Gimnazjum nr 1
w Dąbrowie Białostockiej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie