Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Moja przyszłość w moich rękach

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2742 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Motto:

"Doniosłość teraźniejszości rzadko jest natychmiast rozpoznana: 
                   Następuje to dopiero o wiele później" 
             A. Schopenhauer

Treśći: Określenie celów życiowych i umiejętne wybranie dróg do ich realizacji.
Cel:
Po przeprowadzonej lekcji uczeń powinien:
  • Wiedzieć dokąd zmierza – znać swój cel nadrzędny
  • Uświadamiać sobie konieczność stawiania sobie celów pośrednich, które pomagają osiągnąć cel nadrzędny
  • Umieć określić własne możliwości i warunki potrzebne do realizacji celów życiowych
  • Czuć się odpowiedzialnym za swoje życie
Metody i techniki pracy.
Wykład , praca w małych grupach, dyskusja, rysowanie mapy życia,

Środki dydaktyczne.
Arkusze szarego papieru, kolorowe pisaki.

Przebieg lekcji.
  1. Po podaniu tematu nauczyciel stawia uczniom pytanie:
    • Jak uważacie, co czyni życie wartościowym ?
    • uczniowie w grupach zastanawiają się nad odpowiedzią,
    • przedstawiciele grup przedstawiają przemyślenia ,
    • krótka dyskusja.
  2. Wykład;
    • Odwołanie się do dnia dzisiejszego, kiedy młody człowiek ma dopiero kilkanaście lat i przed nim perspektywa samodzielnego dorosłego życia.
    • Zaznaczenie , że każdy chciałby aby jego życie było wartościowe, twórcze , cenne . Jeśli chce się przeżyć sensownie życie i wypełnić je znaczącą treścią, dobrze jest wiedzieć dokąd się zmierza , dobrze jest znać swój cel (omówienie celu nadrzędnego i celów pośrednich)
    • Podkreślenie , że jeśli myśli się o życiowych celach, należy brać pod uwagę własne możliwości i warunki ,dlatego tak ważne jest poznanie siebie samego.
    • Uzmysłowienie uczniom , że przebieg życia uwarunkowany jest przez wiele czynników na niektóre z nich mamy wpływ na inne nie. Czasami zdarza się tak ,że los pokrzyżuje plany na przykład dojdzie do różnych nieprzewidzianych wydarzeń , które zburzą ustalony porządek dotychczasowego życia i wówczas trzeba zmienić swoje cele lub tylko drogi do ich osiągnięcia
    • Na zakończenie wykładu nauczyciel zadaje pytanie:
      Czy umielibyście podać przykłady osób z literatury., które pomimo nieprzewidzianych okoliczności , potrafiły przejść zwycięsko przez próby życia i osiągnąć wcześniej wytyczone cele ?
  3. W życiu ważne jest jasne sprecyzowanie najważniejszego celu oraz swoich dążeń (nauczyciel rozdaje arkusze szarego papieru i pisaki).
    • Następnie prosi uczniów aby zastanowili się i zapisali w górnym rogu arkusza NAJWAŻNIEJSZY CEL SWOJEGO ŻYCIA.
    • Uczniowie rysują mapę życia, która ma składać się z dwóch części .

      Pierwsza część;
      mapa "drogowa" dotychczasowego życia , począwszy od narodzin do dnia dzisiejszego. Na mapie powinny być widoczne dobre miejsca a także drogi "otwarte" , postoje z pięknym widokiem itp. Powinny być tam też złe miejsca - wyboje ,dziury , szpitale , roboty drogowe. Należy zaznaczyć przeszkody , objazdy oraz główny kierunek dzisiejszej trasy.

      Druga część ;
      mapa "drogowa" przyszłego życia rysowana z wyobraźni z "trasą" z celami jakie sobie stawiają uczniowie i z drogami jak mogą je osiągnąć.

      Po skończeniu chętni uczniowie prezentują swoje prace.
  4. Na zakończenie zajęć nauczyciel prosi uczniów o refleksję nad życiem , aby zgodnie z mottem lekcji zdawali sobie sprawę jak ważne jest to, co robią teraz , bo teraźniejszością budują swoją przyszłość.
Ewa Andryszek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie