Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Marcowa pogoda

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 423 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Scenariusz zajęć ruchowych dla dzieci 4,5 – letnich

Temat: „Marcowa pogoda” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych prowadzony metodą opowieści ruchowej.
Cel ogólny: Zachęcanie dzieci i tworzenie okazji do zabaw ruchowych indywidualnych i grupowych z wykorzystaniem różnych przyborów.
Cele operacyjne: dziecko ilustruje treść opowiadania ruchem, umie współpracować w zespole i z partnerem, przestrzega zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie ćwiczeń gimnastycznych.
Metoda: czynna – zadań stawianych dzieciom.
Forma: zajęcie z całą grupą, z zespołem, w parach.
Środki wspomagające działania: szarfy, instrumenty perkusyjne.

Przebieg zajęcia:

Pewnego marcowego dnia przedszkolaki wybrały się na spacer (dzieci maszerują po sali).
Kiedy tak maszerowały, marcowa pogoda nie raz dawała im o sobie znać. Najpierw zaświeciło mocno słonko (dzieci robią „słoneczka”), potem powiał silny wiatr (dzieci naśladują silny wiatr dźwiękiem – szsz i ruchem rąk). Całe niebo się zachmurzyło i zaczął padać malutki deszczyk, potem coraz większy i większy, aż wreszcie zrobiła się straszna ulewa (dzieci za pomocą instrumentów perkusyjnych naśladują deszcz o różnym nasileniu).
Przed deszczem dzieci schowały się pod drzewem (zespół chłopców robi drzewo a zespół dziewczynek chowa się, zamiana ról). Kiedy ulewa ustała, dzieci zobaczyły dookoła siebie kałuże – małe i duże. Zabawiły się w ich przeskakiwanie (dzieci przeskakują przez rozłożone szarfy). Nagle – niebo pociemniało i znów zerwał się wiatr (dzieci naśladują wiatr) i zaczął padać śnieg. Najpierw malutkie płatki a potem coraz większe i większe (dzieci ruchem a potem za pomocą instrumentów naśladują wirujące płatki śniegu w tempie wskazywanym przez N.).
Zawierucha śniegowa zaskoczyła dzieci i nie miały się one gdzie schować, więc zaczęły się otrzepywać ze śniegu (dzieci „otrzepują się” ze śniegu). Padający śnieg był bardzo biały i lepki, więc pani na koniec marcowego spaceru zapowiedziała „śnieżną bitwę” (zabawa w parach). Zabawy i śmiechu było co niemiara. Pani zaproponowała zmęczonym dzieciom powrót do przedszkola (marsz po kole - zabawa „Wesoły marsz” wg. Klanzy, chętne dzieci akompaniują na wybranych instrumentach).


Joanna Marcinkowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie