Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Mędre wychowanie, kluczem do szkolnych sukcesów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1600 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Podsuwaj dziecku książki, ogranicz oglądanie telewizji, zadbaj o zajęcia pozalekcyjne. Rodzice, którzy chcą, aby ich dzieci się doskonaliły powinni wybrać najlepszą metodę wychowawczą, a nie najłatwiejszą. Zbyt wielu rodziców ustępuje dzieciom, kiedy te wyrażają sprzeciw czy narzekają. Podobnie zbyt wielu rodziców wyciąga swoje dzieci z kłopotów, usprawiedliwia je lub ulega im w trudnych chwilach.
Dzieci to długoterminowa decyzja, toteż rodzice powinni przestać podejmować decyzje o skutkach krótkoterminowych. Należy wziąć również pod uwagę następujące fakty:

1. Najlepsi uczniowie pomagają w domu. Już w przedszkolu dzieci powinny wiedzieć, co należy do ich obowiązków. Rodzicie powinni wyrabiać w nich poczucie odpowiedzialności, pomagać w prostych obowiązkach domowych (nakrywanie do stołu, sprzątanie swojego pokoju). Takie dzieci są lepszymi uczniami gdyż wykonywanie tych prostych czynności uczy je wytrwałości w wykonywaniu zadań i pomaga należycie sobie cenić swoją pozycję w klasie i społeczeństwie. Zdaniem większości, nauczycieli uczniowie wyróżniający się w klasie to ci, na których rodzice nakładają w domu obowiązki. Podobnie ważną rolę w odnoszeniu przez dziecko sukcesów szkole odgrywają inne cechy nabyte w rodzinie: dobre maniery i szacunek wobec wartości.

2. Konieczne jest stawianie wysokich wymagań. Nie chodzi o to by rodzice byli surowi i nieugięci, rzecz w tym, aby wiele od dzieci wymagali i odpowiednio reagowali na to. Aby konsekwentnie stawiali wysokie wymagania i odpowiednio reagowali na ich spełnienie lub niespełnienie. Słabe wyniki w nauce mogą być również wynikiem trzech czynników: absencji, braku zróżnicowanej lektury uzupełniającej w domu oraz zbyt częstego oglądania telewizji. Dlatego też, aby pokazać dziecku, że wymaga się od niego solidnej pracy można polecić rodzicom:
• Wymagaj, aby twoje dziecko uczęszczało na wszystkie lekcje i nie spóźniało się,
• Godzinę dziennie czytaj dziecku albo pomagaj mu w pracy domowej i wymagaj, by czytało przy tobie. Stwierdzono, że czytanie nawet tylko przez 10 min. dziennie daje dobre wyniki. Zadbaj o to by w domu było sporo różnej lektury.
• Ogranicz oglądanie telewizji. Wymagaj, aby dziecko po szkole samodzielnie uczyło się, a jeżeli nie zadano mu pracy domowej niech czyta albo rozwija jakieś zainteresowania.

3. Zaangażuj się w życie szkoły swojego dziecka. Rodzice mają prawo i obowiązek, wiedzieć, co dzieje się w szkole.

4. Oceny to nie wszystko. Rodzice często powtarzają, że jeśli dziecko nie będzie miało dobrych wyników to nie pozwolą mu grać w piłkę, czy w zespole muzycznym. Jednak należy pamiętać, że zajęcia poza szkolne pozwalają wpoić uczniowi zasady pomocne w odnoszeniu sukcesów w szkole i życiu np. harcerstwo, uprawianie sportu, zajęcia artystyczne, pomagają w wyrabianiu charakteru dziecka i w rozwijaniu ważnych umiejętności takich jak: przewodzenie innym i rozwiązywanie problemów, których to umiejętności mogą nie mieć okazji nabyć w klasie.

5. Dzieci nie otrzymujące specjalnie wysokich ocen są najczęściej autorami najbardziej twórczych pomysłów. Piątki to nie wszystko. Klucz do powodzenia leży w tym, by pozwolić dzieciom indywidualnie się rozwijać i realizować zainteresowania.

6. Uczenie się nie zawsze jest przyjemnością – „nie należy chodzić na skróty” Trzeba wpoić dzieciom nawyk rzetelnej pracy, możliwe to jest wtedy, gdy je przekonamy, że nie zawsze jest to łatwe i zabawne. Złudne przekonanie wyrabiają w dzieciach programy telewizyjne nastawione na przyciąganie widzów szaleńczym tempem akcji oraz programy komputerowe zachwycające grafiką i efektami dźwiękowymi. W konsekwencji dzieci oczekuję, że wszystko zostanie im podane na dłoni i że będzie zabawne.

7. Przeznacz odpowiednio dużo czasu na zabawę i odpoczynek. Często się zdarza, że dzieci przeciążone zajęciami nabywają różnych nerwowych odruchów, jak np. chrząkanie, obgryzanie paznokci. Objawami stresu mogą być bóle brzucha, głowy i trudności ze snem. Zbytniemu stresowi może podlegać też dziecko, które przejawia nadwrażliwość, napięcie lub niegrzecznie odpowiada w sytuacjach, w jakich normalnie by sobie nie pozwoliło. Jak przeciwdziałać takim zdarzeniom? Dzieci więcej powinny bawić się na dworze, tak jak kiedyś wy, dorośli, grając w piłkę, w klasy czy bawiąc się skakanką. Musimy nauczyć dzieci jak się bawić, a nie tylko jak pracować i uczyć się. Dzieciom, które zbyt dużo siedzą w domu trudno jest w szkole zabrać się do pracy. Rodzice powinni więcej czasu poświęcać dzieciom na zabawę. Niekiedy boisko, czy krótka wycieczka rowerowa może być równie cennym miejscem do nauki jak klasa w szkole.

Z pewnością nie łatwo być rodzicem, który współpracuje z nauczycielem nad doskonaleniem dziecka. Ale sukces Twojego dziecka będzie za to największą nagrodą.



Opracowała: Agnieszka Wilkanowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie