Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z wycieczki do biblioteki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4082 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Prowadząca : mgr Mariola Wiśniewska
nauczyciel języka polskiegi i historii

Temat: Sprawozdanie z wycieczki do biblioteki .

Cel główny:

    wykorzystanie wiadomości zdobytych podczas wycieczki do zredagowania wypowiedzi pisemnej jaką jest
Cele operacyjne:
    Uczeń
  • zna pojęcie sprawozdania /przedstawienie wydarzeń, których jest uczestnikiem lub świadkiem/
  • potrafi przedstawić fakty i wydarzenia, w których uczestniczył /wstęp, opis kolejnych wydarzeń, własne wrażenia i uwagi/
  • umie ocenić znaczenie druku, książki, biblioteki
Cele specyficzne dla języka polskiego:
  • umiejętność redagowania pisemnej formy wypowiedzi jaką jest sprawozdanie
Cel wychowawczy:
  • ocena własnego zachowania podczas wycieczki i pobytuw bibliotece
  • organizacja pracy na lekcji
  • porozumiewanie się w sposób kulturalny
  • krzewienie kultury regionalnej poprzez wykonanie wystawy poświęconej Reginie Protmann
Formy organizacyjne:
  • indywidualna
  • zbiorowa
  • zespołowa
Metody pracy:
  • pogadanka
  • "burza mózgów" - metoda problemowa
Środki dydaktyczne:
  • wydawnictwa poświęcone Reginie Protmann
  • arkusze papieru
  • podręczniki
ETAPY LEKCJI
  1. Zapisanie tematu lekcji i konieczne wyjaśnienia.
  2. Pogadanka na temat poprzedniej lekcji/moje wrażenia z wizyty w bibliotece/
    • zachowanie się podczas oglądania wystawy poświęconej bł.Reginie
    • odpowiedzi na postawione pytania/np.znaczenie druku-nawiązanie do roku 1440-45;wynalazek druku,który pozwolił na zastąpienie pisma ręcznego-drogiego i pracochłonnego-drukowanym.
  3. Sytuacje wymuszające pisanie sprawozdań i ich celowość:
    • przedstawienie wydarzeń,których jest uczestnikiem typu: /uroczystości szkolne,wycieczki/
    • kolejność zapisu/wstęp,opis kolejnych lub najciekawszych wydarzeń,własne wrażenia i uwagi/
  4. Redagowanie - samodzielne,w zespołach planu sprawozdania,następnie pełnego tekstu sprawozdania.
  5. Czytanie gotowych sprawozdań/ochotnicy/- samoocena uczniów.
  6. Zapisanie na tablicy najciekawszego i prawidłowego sprawozdania,następnie w zeszytach.
  7. Zrobienie wystawy poświęconej bł.Reginie Protmann.
  8. Praca do wykonania w domu: Wypisz w punktach podstawowe zalecenia przy czytaniu i pracy z książką/patrz:s.251/
  9. Ocena skuteczności lekcji/Co utrwaliłeś na dzisiejszej lekcji?W jakim celu wykonaliśmy wystawę poświęconą bł.Reginie Protmann?
MGR MARIOLA WIŚNIEWSKA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie