Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sport - zdrowie i edukacja

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1289 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Program przeznaczony jest dla uczniów klas I- VI szkoły podstawowej. Ma na celu zainteresowanie uczniów zdrowym stylem życia, rozwojem dyscyplin sportowych, historią sportu i ideami olimpijskimi.

Termin realizacji:
ROK SZKOLNY, W KTÓRYM ODBYWAJĄ SIĘ IGRZYSKA OLIMPIJSKIE ( LETNIE LUB ZIMOWE). W mojej szkole realizowany był w roku 2004.

1. PROBLEM (wyzwanie)
Wraz z rozwojem nauki i techniki zaczynamy zdawać sobie sprawę jak ważne dla właściwego rozwoju człowieka jest ruch. Siedzący tryb życia naraża ludzi na wiele chorób. Kształtowanie właściwych nawyków zdrowego stylu życia powinno zaczynać się już w najmłodszych latach dziecka. Aby sport dla uczniów nie był tylko pustym słowem, ale świadomym działaniem należy zapoznawać dzieci z rozwojem dyscyplin sportowych, pokazywać różne aspekty sportu wyczynowego, zwracać uwagę na systematyczność i samodyscyplinę a także na osiągane sukcesy przez znanych sportowców. Piękno sportu najbardziej promowane jest przez idee olimpizmu. Dlatego młodzi ludzie powinni poznać historię zarówno starożytnych jak i nowożytnych igrzysk olimpijskich i ich myśl przewodnią zasadę „fair play”.

2. CELE PROGRAMU:
- współpraca szkoły z SKS, LZS,
- poszerzenie wiedzy uczniów z zakresu olimpizmu,
- podniesienia świadomości uczniów z zakresu zdrowego stylu życia, -- kształtowania umiejętności organizowania czasu wolnego,
- uświadomienie roli ruchu w życiu współczesnego człowieka.


3. WYNIKAJĄCE Z CELÓW ZADANIA I HARMONOGRAM ICH REALIZACJI

ZADANIA,OSOBY ODPOWIEDZIALNE, TERMIN REALIZACJI

1.Zapoznanie uczniów z historią starożytnych i nowożytnych igrzysk olimpijskich
- historia;nauczyciele poloniści i historycy,n-le nauczania zintegrowanego-na bieżąco
2.Udział uczniów z klas IV-VI w Ogólnopolskim konkursie literackim- język polski;
nauczyciel polonista;IV 2004
3.Zapoznanie uczniów z zasadą „fair play” we współczesnym sporcie- godz. wychowawcze, w- f;wychowawcy klas, nauczyciel wychowania fizycznego-na bieżąco
4.Zapoznanie uczniów ze znaczeniem ruchu w życiu człowieka- przyroda;nauczyciel przyrody;na bieżąco

5.Realizacja zagadnień ścieżki prozdrowotnej;wszyscy nauczyciele;cały rok
6.Udział w zawodach SKS;nauczyciel w- f;cały rok według kalendarza imprez
7.Udział w zawodach LZS;nauczyciel w- f;cały rok według kalendarza imprez
8.Konkurs wiedzy olimpijskiej;nauczyciel w- f;V- VI 2004
9.Obchody „Dnia Olimpijczyka”;nauczyciel w- f,wychowawcy klas;VI 2004
10.Konkurs plastyczny „Jestem olimpijczykiem”- sztuka; nauczyciel w- f,nauczyciel sztuki
nauczyciele nauczania zintegrowanego;VI 2004
11.Zorganizowanie konkursu na najlepiej prowadzoną kronikę igrzysk Ateny 2004
nauczyciel w- f;VIII- IX 2004
12.Kontynuacja rozgrywek szkolnej ligi piłki nożnej;nauczyciel w- f;V,VI, IX 2004
13.Zorganizowanie Mistrzostw szkoły w tenisie stołowym; nauczyciel w- f,XI 2004
14.Zorganizowanie Mistrzostw szkoły w warcaby; nauczyciel w- f;XII 2004
15.Zorganizowanie zawodów dla klas I-III; nauczyciele nauczania zintegrowanego IX 2004
16.Prowadzenie aktualnej gazetki szkolnej o tematyce olimpijskiej; nauczyciel w- f na bieżąco
17.Gromadzenie informacji, wyszukiwanie prozy i poezji o tematyce sportowej; nauczyciel bibliotekarz; na bieżąco

4.FORMY REALIZACJI PROGRAMU:

- indywidualne,
- grupowe.
5. PLANOWANE METODY REALIZACJI:
- pogadanka,
- dyskusja,
- analiza argumentów „za i przeciw”,
- zadaniowa- ścisła,
- programowanego uczenia się i usprawniania,
- poszukujące,
- bezpośredniej celowości ruchu,
- problemowa,
- zabawowa.
6.PRZEWIDYWANE EFEKTY PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ:
UCZEŃ:
- pozna historię starożytnych i nowożytnych igrzysk olimpijskich,
- pozna znaczenie zasady „ fair play” we współczesnym sporcie,
- uświadomi sobie znaczenie ruchu dla współczesnego człowieka,
- będzie uczestniczył w zawodach LZS i SKS,
- weźmie udział w obchodach „Dnia Olimpijczyka”,
- będzie brał udział w konkursach literackim i plastycznym,
- będzie śledził wydarzenia i sporządzi kronikę w czasie Igrzysk Olimpijskich Ateny 2004,
- będzie aktywnie uczestniczył w zawodach organizowanych na terenie szkoły
- będzie współtworzył szkolną gazetkę tematyce sportowej.

7. PLANOWANIE FORMY OCENY ZAŁOŻONYCH EFEKTÓW PROGRAMU- EWALUACJA:
- sprawdzenie poznanych wiadomości w konkursach literackich i plastycznych,
- rozstrzygnięcie konkursów wiedzy olimpijskiej i konkursu na najlepiej prowadzoną kronikę igrzysk olimpijskich,
- wyłonienie zwycięzców organizowanych na terenie szkoły zawodach,
- udokumentowanie udziału uczniów w zawodach LZS i SKS.

Monika Popiel




Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie