Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przezwyciężanie złości, agrsji

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1490 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz zajęć.

CELE :
1. Poznawanie rodzajów agresji.
2. Radzenie sobie ze złością.

METODY :
Burza mózgów, praca w małych grupach miniwykład, odgrywanie scenek, ról, moje imię- program, dyskusja.

Ćwiczenie 1.
Wypowiedzi uczestników na temat: Czy zdarzyło ci się rozwiązać problem z drugą osobą stosując wobec niej przemoc?
Omówienie rodzajów przemocy.

Ćwiczenie 2.
Wypożyczalnia pomysłów.
Uczniowie dobierają się w pary i przypominają sobie sytuacje, w których zachowali się agresywnie. Jak można byłoby zachować się inaczej?
Mają okazję pożyczyć od kogoś pomysł na rozwiązanie problemu.

Ćwiczenie 3.
Uczniowie dobierają się w grupy i tworzą alfabet przezwisk np. A- analfabeta, B- baran, itp.

Ćwiczenie 4.
Każdy uczeń pisze pionowo swoje imię. Do każdej litery dopasowuje zdarzenie, które go złości, np. E - eksmisja
W- wojna
A - agresywne zachowanie

Ćwiczenie 5.
Która z wymienionych sytuacji jest aktem przemocy?
Uczniowie przedstawiają swój wybór.
- złamanie nosa w walce bokserskiej,
- bicie za karę,
- bicie, by coś wymusić,
- zamykanie w pokoju lub w komórce,
- kłótnia i przepychanka rówieśników,
- wymuszanie pieniędzy lub innych rzeczy,
- obmacywanie.

Ćwiczenie 6.
Praca w 4 grupach dobranych według pór roku.
Dwie grupy próbują dokonać charakterystyki sprawcy przemocy, pozostałe dwie- ofiary.
Następnie omówienie problemu na forum klasy.

Ćwiczenie 7.
Kino.
Wszyscy uczniowie siedzą na krzesłach przodem do tablicy i oglądają film. Jedna osoba jest spóźnionym widzem, który ma miejsce na końcu ostatniego rzędu. Przepycha się wzdłuż rzędów przy wyraźnym okazywaniu niezadowolenia całej widowni.
Co młodzież czuła w trakcie wykonywania ćwiczenia? – omówienie.

Ćwiczenie 8.
Łańcuch agresji.
Beata otrzymała ocenę niedostateczną z języka angielskiego. Nauczyciel przedrzeźniał ją podczas czytania i kpił z niej sugerując, aby kupiła sobie drugie okulary, bo przez te, które ma na nosie źle widzi.
Dziewczyna była zdenerwowana, że została poniżona przez nauczyciela i ośmieszona przed klasą. Podczas przerwy najlepsza koleżanka zapytała: „Czy nie mogłaś przeczytać tego tekstu przed lekcją?” Gdy wróciła do szkoły, siostra rzuciła się jej na szyję, ale Beata odepchnęła ją tak, że upadła i nabiła sobie guza. Po powrocie z pracy ojciec popadł we wściekłość i zrobił awanturę Beacie i żonie za brak opieki nad dzieckiem.
Co czuła Beata i jak powinna zareagować na przykre komentarze?

Ćwiczenie 9.
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat: „Jak pozbyć się złości?”

Ćwiczenie 10.
Każdy uczeń pisze na kartce: „Cenię w tobie ..., Lubię, gdy ty ...” Po zakończeniu wypowiedzi daje kartkę wybranej osobie.

Podsumowanie zajęć.

Katarzyna Wojciechowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie