Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Propozycje metodyczne prowadzenia przedmiotów ekonomicznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1409 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Propozycje metodyczne prowadzenia przedmiotów ekonomicznych. Nową formą prowadzenia lekcji marketingu są debaty. Metoda ta doskonale nadaje się do kształcenia języka komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w marketingu, gdzie właśnie proces nawiązywania kontaktów między podmiotami gospodarczymi jest najważniejszy.
Debaty kształcą sprawność językową uczniów, systematyzują materiał, uczą wielostronnego spojrzenia na problem i sztuki argumentowania oraz zadawania trafnych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi. Cenną właściwością debat jest również wdrażanie uczniów do samokształcenia i korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Dzięki wprowadzeniu debat jako metody nauczania można wyćwiczyć umiejętności, bez których trudno wyobrazić sobie współczesnego menedżera:
• rzeczywistość argumentacji,
• kulturę dyskusji,
• sposoby argumentowania i przekonywania,
• sposoby odpierania i zbijania zarzutów, stawianie właściwych i precyzyjnych pytań.
Wykształcenie tych umiejętności jest możliwe, jeżeli rozbudzi się aktywność
uczniów, wyeliminuje strach i stres, który towarzyszy odpytywaniu na lekcji. Młodzież chętnie angażuje się w tego typu zajęcia i często obserwuję, jak dotychczas mało aktywni uczniowie przełamują niechęć do publicznych wystąpień i śmiało wyrażają swoje poglądy, co uważam za największą zaletę tej metody.
Ciekawe jest również i to, iż nauczy- ciel przestaje być stroną w procesie nauczania. To klasa dzieli się na dwie części: tych „za" i tych „przeciw". Podział ten nie występuje tu jednak ze względu na przekonania, ponieważ „walczące" zespoły tak się przygotowują, aby bronić danej tezy lub też bronić tezy przeciwnej. Klasa przysłuchująca się debacie staje po stronie tych, którzy mają nie tylko logiczne argumenty, ale również potrafią je lepiej zaprezentować. Debata rozgrywa się między uczniami. To oni odsłaniają demagogię, wytykają błędy w rozumowaniu, słabość dowodów, brak przygotowania. Są w tym bardziej skrupulatni niż niejeden srogi pedagog. Rola nauczyciela jest tu wyraźnie sprecyzowana i sprowadza się do przekazania wiedzy na temat samej debaty, określenia tezy zgodnej z programem danego przedmiotu, podsunięcia pomysłu na linię obrony i argumentacji. Całą resztę uczeń musi zrobić sam. Państwo ma obowiązek podejmować działania mające na celu zachowa- nie kultur mniejszości to teza, która nadaje się do debatowania we wszystkich
typach szkół. W szkole zawodowej, jaką jest przecież liceum handlowe, doskonałą tezą
uczącą perswazji i argumentacji, będzie Cenzurowanie reklamy przez państwo jest uzasadnione. Można tu wykorzystać wiedzę z historii, podstaw prawa, marketingu, religii itp.
Przedstawione powyżej dwie metody warsztatowe pozwalają przygotować uczniów do wymagań stawianych przez gospodarkę wolnorynkową, która na pierwszym miejscu stawia inicjatywę i kreatywność.

opracowała:
Dorota Jasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie