Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zielone płuca

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1410 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 SCENARIUSZ ZAJĘĆ W KL. IIIa

Temat: Zielone „płuca” klasy IIIa.

Uczeń potrafi:
• przygotowuje stanowisko pracy
• zna zasady sadzenia i przesadzania kwiatów
• samodzielnie sadzi sadzonki kwiatów
• rozpoznaje i nazywa niektóre kwiaty doniczkowe
• utrzymuje porządek na stanowisku
• sprząta po zakończeniu pracy
• rozumie potrzebę hodowli kwiatów
• prawidłowo pielęgnuje rośliny doniczkowe
Metody: praktyka, pokaz
Formy pracy: indywidualna
Pomoce dydaktyczne: sadzonki kwiatów doniczkowych, ziemia ogrodnicza, doniczki, drenaż, gazety, kaseta z piosenką „Żyj z przyrodą w zgodzie”.

1. Przypomnienie i wspólny śpiew piosenki „Żyj z przyrodą w zgodzie”.
2. Rozmowa na temat konieczności ochrony środowiska naturalnego. Wyja-śnienie, dlaczego tlen jest niezbędny do życia każdego człowieka. Potrze-ba ochrony lasów i tworzenia nowych poprzez zalesianie nieużytków.
3. Postawienie pytania i wyjaśnienie tego zagadnienia: „Dlaczego lasy są naszą fabryką tlenu – „fabryką życia”?”.
4. Nauczyciel demonstruje przygotowanie stanowiska pracy przed sadze-niem kwiatów:
• przykrycie ławki gazetami;
• rozłożenia na gazetach: ziemi, doniczek, podstawek, sadzonek kwia-tów, drenażu
5. Co należy zrobić, aby posadzić kwiat? (wyjaśnienia i pokaz sadzenia ro-ślinki przez nauczyciela.
• sprawdzić czy w doniczce są otworki umożliwiające odpływ nadmiaru wody (pokazujemy otwory na dnie doniczki i wyjaśniamy do czego służą);
• ułożyć na dnie doniczki drenaż – płaskie kamyki;
• przykryć drenaż cienką warstwa ziemi;
• umieścić sadzonkę rośliny na dnie doniczki;
• przykryć ziemią korzonki sadzonki aż do brzegów doniczki; lekko uci-snąć ziemię;
• odstawiamy doniczkę z kwiatem i sprzątamy stanowisko pracy;
• omawiamy zasady pielęgnacji własnych roślinek;
• uczniowie przystępują do samodzielnego sadzenia kwiatów; nauczy-ciel pomaga uczniom w sadzeniu roślinek;
• oznaczanie doniczek i ustawienie ich na specjalnie przygotowanym miejscu.

Wniosek:
• Dzieci wiedzą, że ochrona środowiska jest obowiązkiem każdego czło-wieka.
• Lasy są „zielonymi płucami” Ziemi.
• Posadzone przez dzieci kwiaty będą klasowymi „zielonymi płucami”.

opracowała - mgr Dorota Rekowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie