Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wprowadzenie elementów j. angielskiego poprzez gry i zabawy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3169 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


Tematyka języka angielskiego jest zgodna z tematyką kształcenia zintegrowanego, Po moim rocznym doświadczeniu stwierdziłam, że te działania przynoszą bardzo dobre efekty. Dzieci chętnie się uczą i zapamiętują szybko słownictwo angielskie.

CYKL ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH WOKÓŁ OŚRODKA TEMATYCZNEGO "TO MY DZIECI"- These we children

Projekt zajęć zintegrowanych został opracowany w oparciu o podręcznik kształcenia zintegrowanego "Z Ekoludkiem w szkole" kl. I oraz podręcznik do nauczania języka angielskiego "Bingo"1
  1. CELE CYKLU ZAJĘĆ
    1. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w zakresie języka polskiego i angielskiego, a w szczególności:
      • wypowiadania się na temat swoich zainteresowań i upodobań
      • posługiwanie się zwrotami angielskimi typu: What can I do? I can...I can’t...What are doing? I’m watching T V
      • posługiwanie się nazwami zabawek w języku angielskim wyrażanie stanu posiadania zwrot I’ve got
      • opisywanie stanu swoich uczuć poprzez dobieranie właściwych określeń (I’m sad, angry, happy)
    2. Rozwijanie umiejętności pisemnego redagowania odpowiedzi na pytania zawarte w podręczniku, dotyczące historyjki obrazkowej " Przygoda dzieci"
    3. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw nad wodą, na boisku itp.
  2. TEMATY DNIA
    1. To właśnie ja.
    2. Nasze marzenia i zabawy.
    3. Nasze zabawki.
PRZEBIEG CYKLU ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
  1. TO WŁAŚNIE JA –This is me
    1. Zabawy muzyczno-ruchowe (Kaseta z muzyką BINGO 1)
      1. Powitanie przy muzyce piosenką" Good morning children"
      2. Powitane dzieci stoją w kole nauczyciel wita:
        • witam tych, którzy lubią tańczyć
        • witam tych, którzy lubią grać w piłkę
        • witam tych, którzy lubią się bawić itp.
      3. Taniec przy muzyce z wykonaniem określonych czynności. Gdy muzyka cichnie nauczyciel prosi (BINGO 1 A str.44):
        • Touch the ground
        • Turn around
        • Point to the door
        • Say " hello"
        • reach for the sky
        • count to five
        • That’s all right
    2. Życzenia dla wszystkich dzieci z okazji "DNIA DZIECKA"-( Podręcznik "Z Ekoludkiem w szkole")
      1. Zgodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji w podręczniku str.54, dlaczego dziewczynka siedzi na globusie? (Balony)
      2. czytanie życzeń Ekoludka (Kaseta z muzyką)
      3. nadmuchiwanie balonów, pisanie w zespołach na balonach życzeń dla dzieci na całym świecie.
    3. Zabawa z balonami
      1. odbijanie balonów taniec z balonami przy muzyce (Lusterko) wyjście z balonami na podwórko i wypuszczenie balonów. (Materiały do kopiowania "Bingo1")
    4. Zabawy bieżne na boisku. (Karta ćwiczeń nr 2=
    5. Przeczytanie wiersza pt. "Dziecko i słońce", omówienie jego treści.
    6. Określenie indywidualnych cech fizycznych i psychicznych
      1. obserwacja swojej twarzy w lustrze, opisanie jej wyrazu
      2. określenie swojego nastroju- dobieranie określeń w języku angielskim (I’m angry, happy, sad)
      3. samodzielne uzupełnianie zdań o sobie
  2. NASZE MARZENIA I ZABAWY- Ouer dreams and plays
    1. Scenki pantomimiczne-ulubione zabawy, zajęcia)
      1. dziecko za pomocą ruchu i gestów pokazuje, co lubi robić, w co się bawić ( Karta ćwiczeń nr. 3 gra Bingo 1B str. 59 kaseta Bingo 1B)
      2. dzieci słuchają nagrania z kasety
      3. nauczyciel powoli powtarza te same zdania, a dzieci numerują w swoich książkach odpowiednie obrazki przedstawiając czynności
        Number 1 I’m reading a book
        Number 2 I’m cleaning my room
        Number 3 I’m watching TV
        Number 4 I’m making sandwich
        Number 5 I’m drawing a robot
        Number 6 I’m doing my homework
        Number 7 I’m looking for my pensilcase
        Number 8 I’m talking on the phon
        Number 9 I’m brushing my teeth
    2. Ciche i głośne czytanie wyliczanek "W co się bawić" i tekstu "Kieszeń Jacka" ( Podręcznik " Z Ekolud- kiem w szkole")
      1. wyszukiwanie wyliczankach wyrazów rymujących się i tworzenie własnych rymów ( Karta matematyczna nr 21=
      2. redagowanie odpowiedzi na pytania związane z tekstem
    3. Matematyczne gry Ekoludka
    4. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem poznanych zwrotów
      1. dzieci pokazują wykonywane czynności, inne zgadują. Odpowiadają na pytanie What he (she) is doing?- She is cleaning her room
  3. NASZE ZABAWKI- Ouer toys
    1. Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw nad wodą, na boisku itp.
    2. Zagadki-co to za zabawka? ( Ulubione zabawki przy- niesione przez dzieci "Bingo 1A" "kaseta Bingo")
      1. ustne opisy wyglądu, pochodzenie uzasadnienie wyboru ulubionej zagadki
      2. utrwalenie nazw zabawek w języku angielskim i zwrotu wyrażającego stanu posiadania I’ve got...( karta ćwiczeń nr 49)
      3. zaśpiewanie wspólnej piosenki "I’ve got many, many toys" ( Obrazki z zabawkami "Bingo 1A " str. 49)
      4. naklejanie odpowiednich podpisów pod obrazkami kolorowanie obrazków ( Podręcznik "Z Ekoludkiem w szkole"
      5. przeliczanie swoich zabawek po angielsku
    3. Układanie ustnego opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej "Przygoda dzieci". Redagowanie pisemnych odpowiedzi na pytania zawarte w podręczniku
      1. dobieranie zadań do poszczególnych obrazków zgodnie z treścią historyjki (Karta matematyczna nr 22)
      2. rozpoznawanie zadań pytających, oznajmujących i rozkazujących
    4. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. (Karta ćwiczeń "Bingo 1 B" str. 60)
    5. Podsumowanie cyklu zajęć
      1. opowiadanie o sobie, swoich ulubionych zajęciach i upodobaniach
      2. All abaut me. Utrwalanie zwrotów
        • I can
        • I cant
        • What are yon doing?
        • I like...
        • I would like...
      3. wypełnianie karty ćwiczeń.
Małgorzata Szczapa-Głogowska
Sp. Nr 17 we Wrocławiu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie