Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Współpraca z rodzicami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1519 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
     Właściwe współdziałanie nauczyciela z rodzicami jest jednym z istotnych czynników zapewniających osiąganie pomyślnych rezultatów wychowawczych. W naszym przedszkolu staramy się o to by działania w tym zakresie nie były przypadkowe i żywiołowe, a miały charakter konkretny i planowy.
     Na początku każdego roku szkolnego organizujemy zebrania rodziców, w każdej grupie wiekowej, na którym zapoznajemy rodziców z zasadami rekrutacji dzieci do przedszkola, obliczaniem odpłatności za korzystanie z wyżywienia w przedszkolu, przedstawiamy nauczycielki i personel pomocniczy pracujący z dziećmi. Zapoznajemy rodziców z wyposażeniem sal i ogrodu przedszkolnego. Omawiamy założenia planu wychowawczo-dydaktycznego. Dużo uwagi poświęcamy omówieniu "regulaminu przedszkola" uwzględniającego założenia ogólne, uprawnienia i obowiązki rodziców, rozkładu dnia w przedszkolu.
Informujemy o formach działalności dzieci w danym wieku oraz o sposobach ich odżywiania.
     Przekonałyśmy się, że udzielenie w miarę szczegółowych informacji zapobiega przyszłym nieporozumieniom i nastawia pozytywnie do przedszkola.
     W ciągu całego roku szkolnego przeprowadzamy rozmowy z rodzicami w czasie przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola, a także w określonych dniach i godzinach.
     Życzliwa atmosfera kontaktów indywidualnych umożliwia przekazywanie rodzicom informacji o pozytywnych, a także negatywnych formach zachowywania się dziecka w grupie rówieśników w przedszkolu, o postępach w rozwoju umysłowym i fizycznym, o uwzględnianiu sposobu oddziaływania na nie w domu.
Systematyczną formą kontaktu z rodzicami są "kąciki dla rodziców".
     Znajdują się tu informacje aktualne takie jak rozkład dnia, jadłospis, plan uroczystości przedszkolnych, bieżące komunikaty. Oprócz tego każda grupa ma swoją tablicę, na której zamieszczane są zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na dany miesiąc, teksty wierszy i piosenek, żart przedszkolny, gazetki tematyczne itp.
     Inną formą "kącika dla rodziców" są tablice , na których umieszczamy prace plastyczne dzieci oraz półeczki do wystawiania prac przestrzennych.
     Cyklicznie prowadzimy zajęcia otwarte dla rodziców. Dają one możliwość zaobserwowania zachowania się dziecka w grupie, sposobu wykonywania przez niego zadań.
     Inną odmianą zajęć otwartych są zajęcia, w których rodzice biorą czynny udział wraz z dzieckiem np. ćwicząc z dzieckiem w parach na zajęciach wychowania fizycznego, albo wykonują razem prace plastyczne itp.
     Rodzice chętnie również biorą udział w imprezach okolicznościowych takich jak: Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Babci i Dziadka, Andrzejki, Bal Karnawałowy, Święto Kartofla, Pierwszy Dzień Wiosny itp.
     Rodzice chętnie świadczą na rzecz placówki, gdy przekonają się, że ich trud nie idzie na marne i że jest doceniany. Formy współpracy z rodzicami będziemy doskonalić, aby dzieci miały spokojne i radosne dzieciństwo i by z radością i uśmiechem wspominały chwile spędzone w naszym przedszkolu.

"ŚWIĘTO KARTOFLA"

Cele ogólne:

  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • stymulowanie radosnego i twórczego poznawania siebie nawzajem
  • tworzenie odpowiednich warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności zabawowej dzieci i rodziców
Cele szczegółowe:
  • dziecko potrafi rozpoznać i nazwać wybrany owoc, warzywo po smaku, dotyku, zapachu, węchu
  • dziecko potrafi uważnie słuchać tekstu czytanego
  • dziecko wie jak wygląda jeż
Metody:
  • czynna- zadań stawianych do wykonania i samodzielnych doświadczeń
  • słowna
  • oglądowa
Formy pracy:
  • indywidualna
  • grupowa
Przebieg zajęcia
  1. Przywitanie. Zaproszenie rodziców do stolików ( po 4 osoby).
  2. Wejście dzieci do sali, siadanie obok rodziców.
  3. Zabawa (najpierw same dzieci potem zaproszenie rodziców do wspólnej zabawy) Klasnę w ręce i nic więcej
    Wznoszę nogę nad podłogę
    Drugą nogę nad podłogę
    Lekki wydech (przysiad)
    Potem wdech ( wyprost)
    Witam ciebie
    Cześć, cześć, cześć.
  4. Przeczytanie listu od pani Jesieni, zapraszającego do wspólnej zabawy.
  5. Konkursy
    • zabawa dydaktyczna " Zaczarowany worek" – odgadywanie po zapachu, smaku, węchu i dotyku owoców i warzyw.
    • Zagadki rysunkowe – odgadywanie tego co przedstawia niedokończony obrazek, dorysowywanie brakujących części.
  6. Zabawa ruchowa " Taniec liści"
    Dzieci losują ze skrzyni skarbów emblematy liści o różnych kształtach i w 4 kolorach. Bieg przy muzyce. W czasie przerwy witanie się ze sobą liści o takich samych kształtach i kolorach.
  7. Powrót do stolików. Wykonanie w parach (rodzic z dzieckiem) jeża z ziemniaka i zapałek
  8. Przeniesienie się do ogrodu przedszkolnego. Wykonanie z liści dywanu dla pani Jesieni (praca wspólna z rodzicami).
  9. W czasie zajęcia w ogrodzie kilku tatusiów piecze ziemniaki. Po wspólnej zabawie czas na wielką biesiadę.
  10. Pożegnanie pani Jesieni wspólnym śpiewaniem piosenek przy ognisku.
  11. Wręczenie emblematów. (uśmiechnięte słoneczko)


"SZUKAMY WIOSNY"

Cele ogólne:
  • pogłębianie współpracy między rodzicami i przedszkolem
  • rozwijanie umiejętności współdziałania dziecka z rówieśnikami i dorosłymi
Cele szczegółowe:
  • dziecko wie kiedy rozpoczyna się wiosna
  • dziecko wie jak wygląda Marzanna i czego ona jest symbolem
  • dziecko potrafi rozwiązać krzyżówkę
  • dziecko potrafi łączyć punkty
  • dziecko potrafi złożyć pocięty obrazek w całość
  • dziecko potrafi układać proste rymowanki
Metody:
  • czynna- zadań stawianych do wykonania i samodzielnych doświadczeń
  • słowna
  • oglądowa
Formy pracy:
  • indywidualna
  • grupowa
Przebieg zajęcia
  1. Spotkanie w przedszkolu
    • przywitanie
    • przedstawienie przebiegu
    • podział na grupy
    • rozdanie map ze szlakami i kopert z zadaniami.
  2. Korowód po osiedlu
  3. Spalenie Marzanny i pożegnanie jej.
  4. Każda grupa udaje się na swój szlak w poszukiwaniu Wiosny.
    • Rozwiązywanie krzyżówek, którymi hasłami są : WIOSNA, BOCIAN, KROKUSY
    • Odnalezienie papierowej sylwety bociana, łączenie kropek tak aby powstał bocian.
    • Składanie obrazka w całość (obrazek przedstawia wiosnę itp.)
    • Znalezienie 3 papierowych kwiatów, zwiastunów wiosny.
    • Samodzielne ułożenie i nauka na pamięć krótkiej rymowanki o wiośnie.
  5. Spotkanie z wiosną po przybyciu na punkt zbiórki wszystkich grup.
  6. Zawieszenie sylwet bocianów na drzewie, umieszczenie w ziemi kwiatów, przypięcie na sztalugi obrazków i krzyżówek.
  7. Opowiadanie pani Wiosny o sobie.
  8. Recytacja wyuczonych rymowanek dla pani Wiosny.
  9. Wspólny śpiew piosenek o tematyce wiosennej przy ognisku.
  10. Pamiątkowe zdjęcie.
  11. Obdarowanie dzieci przez panią Wiosnę lizakami- kwiatkami z jej ogródka.
  12. Wspólne pieczenie kiełbasek.
Opracowała MAGDALENA GÓRNA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie