Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rozkład materiału z języka niemieckiego dla klasy 1 szkoły podstawowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7044 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA
  • Przedmiot: j. niemiecki
  • Klasa: I 
  • Nr programu: DKW - 4014 - 7 / 99
  • Nauczyciel: mgr Janusz Gałasiewicz
  • Rok szkolny: 2003/2004
  • Ilość godzin w tygodniu: 1
TEMATY LEKCJI WZORCE ZDANIOWE / słownictwo POMOCE
1. Polska i kraje niemieckojęzyczne. Zapoznanie z klasą. Podstawowe wiadomości o krajach niemieckojęzycznych. Ich bin ... (rozumienie ze słuchu) flagi i mapy krajów niemieckiego obszaru językowego, czasopisma niemieckie, widokówki, nagrania magnetofonowe (piosenki);
2.Poznanie imion własnych i sposobu przedstawiania się. Martin, Susi, Markus, Uli, Katrin, ...Ich bin ... ilustracje: chłopiec i dziewczynka; [P5; C3]
3.Witanie się w różnych porach dnia. Guten Tag, Martin!, Guten Morgen!, Guten Abend!,
Gute Nacht!
obrazki przedstawiające różne pory dnia, ilustracje wykonywane przez uczniów w zeszycie, wydrukowane podpisy do ilustracji; [P6; C4,5]
4.Podawanie miejsca zamieszkania i pytanie o nie. Nauka piosenki "Wer bist du?" Wer bist du? Ich wohne in Polen. Wo wohnst du? nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejenia; [P7; C7-10]
5.Pozdrowienia grzecznościowe. Utrwalenie sposobu przedstawiania się i pytania o miejsce zamieszkania. Guten Morgen! Guten Abend! Hallo! Auf Wiedersehen! nagranie magnetofonowe, obrazki przedstawiające różne pory dnia [P8,9; C11,12]
6.Liczebniki główne z zakresu 1-6 - wprowadzenie. liczebniki główne 1-6 kreda kolorowa, nagranie magnetofonowe, domino liczbowe
7.Liczebniki główne z zakresu 6-12 - wprowadzenie. liczebniki główne 1-12 kreda kolorowa, domino liczbowe, nagranie magnetofonowe
8."Eins, zwei, Polizei" Wprowadzenie nowego słownictwa związanego z piosenką. Utrwalenie liczebników. elf, zwölf,
Polizei, Offizier, alte Hex'
nagrania magnetofonowe, zilustrowanie słów piosenki za pomocą obrazków [C13]
9.Piosenka "Eins, zwei, Polizei" - utrwalenie. schlafen gehen, kommen die Wölf' nagranie, obrazki, materiały kserograficzne; [P10, 31; C14]
10.Utrwalenie liczebników z zakresu 1 - 12. liczebniki główne 1-12 karteczki z cyframi (odczytywanie) plansza z ponumerowanymi obrazkami [C5, 15]
11."Mein Haus" Wprowadzenie słownictwa związanego z domem. mein Haus, vier Wände / Türen / Zimmer / Fenster ilustracje w zeszytach
12.Nauka piosenki "Mein Haus". Inscenizacja tekstu piosenki. nagranie [P7; C19]
13."Mein Haus" Utrwalenie słownictwa. nagranie [P7; C22, 23]
14.Wprowadzenie nazw kolorów. grün, rot, blau, gelb, ... materiały kserograficzne - podpisy, kolorowe pisaki
15.Wir malen den Winter. Wprowadzenie słownictwa związanego z zimą. Es schneit. Es ist kalt. ; der Winter, der Tannenbaum, die Blätter podpisy do rysunków
16.Nauka piosenki "O Tannenbaum". Wprowadzenie nowego słownictwa. nagrania magnetofonowe - różne wersje piosenki [P11; C17]
17.Lekcja powtórzeniowa. Ćwiczenia utrwalające. utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych nagrania magnetofonowe, ilustracje, materiały kserograficzne
18.Meine Familie. Osoby w rodzinie - określanie stopnia pokrewieństwa. mein Vater / Bruder / Opa /
meine Mutter / Schwester / Oma
rysunki w zeszytach [P13; C24]
19.Rymowanka "Meine Familie". Zaimek dzierżawczy "mein, meine" Mein Vater heißt ... . ilustracje, nagranie magnetofonowe [P13; C26]
20.Das ist meine Familie. Utrwalenie poznanych zwrotów w dialogu. Wohnst du hier? Das ist mein Haus. Halt! nagranie magnetofonowe, ilustracje [P13; C27]
21. Meine Spielzeuge.Nazwy wybranych zabawek. mein Teddy / Ball / Drachen / Auto / Hund / Puppenhaus/ Buch
meine Katze / Puppe / Ente
obrazki, ilustracje w zeszytach, zabawki, wyrazy do wklejania, [P17]
22.Meine Spielzeuge. Utrwalenie nazw zabawek. obrazki, ilustracje w zeszytach, magnetofon [P17, C29]
23.Wo ist mein Ball? Odgrywanie scenek sytuacyjnych. Ich weiß nicht. Hier, bitte! Danke. obrazki, magnetofon [P18, 19, C33]
24.Meine Katze ist schwarz. Poszerzenie nazw kolorów. schwarz, weiß, braun ...
Die Socke ist rot.
kolorowe pisaki [P20, C36, 37, z35]
25.Oh, hier ist mein Hund! Dein Hund? Ćwiczenie użycia zaimka dzierżawczego. mein - dein magnetofon, zabawki [P18, 19, C34]
26. Zu Hause. Nazwy czynności wykonywanych w domu. 1 os. l.poj. czasownika zwrot: zu Hause
Ich esse. Ich singe. Ich spiele Klavier. Ich tanze. Ich renne. Ich schlafe.
obrazki, nagranie magnetofonowe [P22, C39-41]
27.Ich habe Geburtstag. Podawanie wieku. Nauka piosenki urodzinowej. Wie alt bist du? Ich bin sieben. die Torte nagrania magnetofonowe, magnetofon z możliwością nagrywania [P23, C42-44]
28.Powtórzenie i utrwalenie materiału z jednostek 10 - 15 podręcznika. utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych magnetofon, ilustracje [P16-23]
29.Guten Appetit! Nazwy wybranych artykułów spożywczych. die Banane, die Tomate, die Gurke, die Pflaume, die Orange, Schokolade owoce, tabliczka czekolady [P24, C45-47]
30.Nauka piosenki: "Das esse ich gern." Rodzajnik określony i nieokreślony rzeczownika. Ich esse eine Banane. Die Banane ist gelb. Guten Appetit!, gut owoce, tabliczka czekolady (Rate mal! Was ist das? Wie ist das?) [P24]
31.Nauka piosenki "Weiß, weiß ..." 3 os l.poj i l.mn. czasownika "sein", spójnik "weil" Schneemann, Nikolaus, Polizist nagranie magnetofonowe, ilustracje [P25, C48 - 51]
32.Schulsachen. Nazwy przyborów szkolnych. Ich packe meine Tasche. teczka, przybory szkolne [P26, C52, 53]
33.Nasze przybory szkolne - utrwalenie słownictwa. utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych przybory szkolne [C54, 55]
34.Powtórzenie wiadomości z jednostek 15 - 20 podręcznika. utrwalenie poznanych struktur zdaniowych ilustracje, materiały kserograficzne [P23 - 29]
35.Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zakresu klasy pierwszej. utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych ilustracje, poznane przedmioty, materiały kserograficzne

Rozkład materiału opracowany na podstawie programu DKW - 4014 - 7 / 99, w oparciu o podręcznik [P] i zeszyt ćwiczeń [C] L. Halej, M. Kozubskiej, E. Krawczyk "EINS, ZWEI, DREI" dla klasy I, przy jednej godzinie języka niemieckiego w tygodniu.

Opracował: Janusz Gałasiewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie