Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Doceniam siebie i innych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2515 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

CELE LEKCJI:

- Uświadomienie uczniom potrzeby uzyskiwania pochwał od innych, pozytywnego wsparcia
- Ćwiczenie umiejętności przekazywania pozytywnych komunikatów innym ludziom
- Ćwiczenie umiejętności zauważania i doceniania swoich mocnych stron
- Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum klasy, autoprezentacja

METODY LEKCJI:

- Praca w grupie
- Dyskusja
- Pogadanka

POMOCE:

- Kartki, pisaki
- Duża kartka z narysowana dłonią, nożyczki, klej


PRZEBIEG LEKCJI:

Siadamy w kręgu.

1. Dyskusja na temat przekazywania pozytywnych uczuć innym.

- W jaki sposób można okazać komuś, że go doceniamy? (werbalnie, niewerbalnie)
- Za co można cenić innych?
- Jak się czujesz, gdy ktoś doceni twoją pracę lub twoją osobę?
- Jak się czujesz, gdy twój wysiłek nie zostaje zauważony i doceniony?
- Łatwe czy trudne jest przekazanie innym pozytywnych uczuć? Co częściej robimy krytykujemy czy chwalimy?

2. Wykonanie ćwiczeń (uczniowie po kolei wypowiadają się na forum klasy, nauczyciel bierze również udział).

Ćw. 1

Zastanów się za co cenisz swoich bliskich (mama, tata, babcia, dziadek, ...). Podaj 1 przykład. Cenię np. moją mamę za to, że...

Ćw. 2

Powiedz za co w ostatnim czasie otrzymałeś pochwałę i od kogo.

Ćw. 3

Każdy uczeń rysuje na kartce swoją dłoń i na każdym palcu wpisuje swoje sukcesy (coś, za co został doceniony lub pochwalony – w ostatnim czasie lub dawniej, większe sukcesy lub drobiazgi). Dyskutujemy z uczniami na temat łatwości wykonania tego zadania, słuchamy jakie to są sukcesy. Każdy uczeń wycina swoją dłoń i przykleja na dużą kartkę z narysowaną wielką dłonią, tworząc w ten sposób „klasową rękę sukcesu”.

3. Zawieszamy na gazetce „klasowa rękę sukcesu” i na koniec wykonujemy ćwiczenie polegające na przekazaniu sąsiadowi siedzącemu po prawej stronie miłej informacji (po kolei każdy uczeń), np.:
- podoba mi się twój uśmiech
- cenię cię za to, że jesteś szczery
- lubię twój sposób ubierania
- podoba mi się twój charakter pisma, itp.

opracowała Małgorzata Wolszleger

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie