Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jak biedronka zgubiła kropki?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 21051 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE 4-5 LATKÓW


TEMAT: na podstawie wiersza W. Chotomskiej pt.,, Jak biedronka zgubiła kropki?”- utrwalenie liczebników porządkowych( pierwsza, druga..), kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go na język matematyczny.



CELE OGÓLNE:
§ Zapoznanie dzieci z utworem literackim
§ Utrwalenie liczebników porządkowych
§ Rozwijanie wiary we własne możliwości

CELE SZCZEGÓŁOWE:

§Potrafi odpowiedzieć na postawione pytania
§Dziecko współdziała podczas wykonywania zadań grupowych
§Potrafi słuchać uważnie wypowiedzi kolegów
§Umie przełożyć tekst literacki na język matematyczny
§Potrafi przeliczać do 6
§Dz. Starsze posługują się liczebnikami porządkowymi do 6 i wyżej
§Potrafi odczytać kod z figur geometrycznych

POMOCE:
Wiersz W. Chotomskiej pt.,, Jak biedronka zgubiła kropki?”, koperta dla każdego dziecka z sylwetą biedronki i czarne kółka, sylwety motyli z kodem z figur geometrycznych, bilet na przyjęcie u motyli, ilustracje do wiersza, nagranie z płyty CD do zabawy ruchowej, karty pracy


Wiersz:

W poniedziałek bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano
Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem
W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią
W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem
Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną
Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem
A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli.











PRZEBIEG ZAJĘCIA:

1.Powitanie – N. Zaprasza dzieci do wspólnej zabawy- zaprasza dzieci, które lubią niespodzianki- dzieci machają dłońmi, zaprasza dzieci, które lubią wesołe zabawy- dzieci podskakują itp.
2.Słuchanie wiersza W. Chotomskiej pt.,, Jak biedronka kropki zgubiła?”
3.Omówienie treści utworu i rozdanie kopert

Odpowiedzi na pytania stawiane przez N.”
§Kto jest bohaterem wiersza?
§Co przydarzyło się biedronce?
§Ile kropek zgubiła biedronka?
§Gdzie wpadły kropki?
§Jak możemy pomóc biedronce, żeby znów ładnie wyglądała?
4.W czasie powtórnej recytacji dzieci układają na swoich sylwetach kropki zgodnie z jego treścią- dzieci głośno przeliczają ułożoną liczbę kropek liczebnikami porządkowymi ze wskazaniem kolejnych kropek.
5.Szukamy kropek biedronki w sali- zadaniem dzieci jest odszukanie ukrytych w sali kropek i zapamiętanie gdzie je znalazły. Kolejno wypowiadają się dzieci, które znalazły kropki stosując określenia położenia przedmiotów w przestrzeni: pierwsza leżała na półce, druga pod stolikiem, trzecia za szybą, czwarta nad lustrem, piąta między lalkami, szósta w koszyku przed tablicą- przypinanie kolejnych kropek biedronce umieszczonej na tablicy- stwierdzenie przez dzieci, że teraz biedronka ładnie wygląda.
6.Rozdanie zaproszeń na bal u motyli.
7.Zabawa ruchowa przy nagraniu CD-,, Biedroneczki są w kropeczki”- swobodny, lekki bieg po sali na przerwę w muzyce dzieci szukają wyspy z sylwetą motyla z podanym kodem figur geometrycznych odpowiadającym biletowi dzieci- ustawienie w pociąg.
8.N. prosi, aby przykucnęły wszystkie biedronki, które są w,,pociągu” pierwsze, drugie itd.- sprawdzenie znajomości liczebników porządkowych.
9.Praca przy stoliku”
§4l.- dorysuj tyle kropek biedronką, aby miały ich tyle samo co pierwsza
§5l.- dorysuj tyle kropek, aby wszystkie biedronki miały ich po tyle samo, co biedronka z największą liczbą kropek
10.Wspólne sprawdzenie i omówienie wykonanych prac- próby uzasadnienia swojego wyboru- korygowanie ewentualnych błędów.




Opracowała: Edyta Bryła

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie