Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Karnawał wenecki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4065 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz zabawy integracyjnej dla dzieci 5 – 6 letnich

Temat: KARNAWAŁ WENECKI

Data: 28.01.04r.
Cele :
- zapoznanie z tradycjami innych narodów – karnawał w Wenecji,
- wprowadzenie liczebników głównych 1 – 6 w języku włoskim,
- tworzenie miłej i życzliwej atmosfery,
- zaspokojenie potrzeby akceptacji przez grupę,
- budowanie poczucia bezpieczeństwa w społeczności przedszkolnej,
- integracja dzieci z różnych grup wiekowych,

Metody i techniki:
- ekspresyjne, praktyczne,
Formy:
- indywidualna,
- zespołowa,
Przebieg zabawy:

I - Wycieczka autokarowa do Włoch:
1. N. oznajmia dz., iż dziś jedziemy na wycieczkę autokarową do słonecznej Italii. Dzieci otrzymują identyfikatory ze swym imieniem w języku polskim oraz włoskim. Następnie grupa udaje się do punktu zbornego, gdzie spotykają się wszyscy uczestnicy wycieczki.
2. Dzieci z grup IV – VII zbierają się w jednej sali – otrzymują „karty wycieczki” (losowo), które w czasie podróży będą służyły za karnety biletowe. Dzieci odczytują cyfry z kartoników ( 1 – 6 ), następnie dobierają się w grupy o jednakowym numerze. Każdą grupą wycieczkową opiekuje się „pilot” zaopatrzony w odpowiedni identyfikator oraz numer grupy.
3. Grupy wg wywołanych numerów wsiadają do autokaru i wyjeżdżają z placu manewrowego.
4. Podczas „jazdy” dzieci w autokarze śpiewają znane piosenki, aby skrócić sobie czas podróży.

II – Pobyt w Wenecji:
1. Kolejne grupy wysiadają na placu manewrowym w Wenecji, następuje sprawdzenie listy uczestników wycieczki (wg imion włoskich),
2. Dzieci nasłuchują szumu morza – płyta CD , nauczycielka – pilot oznajmia dzieciom, iż przybyliśmy do Wenecji, miasta nad morzem . Opowiada, że Wenecja jest miastem zbudowanym na „wodzie”, jest tu bardzo dużo kanałów po których ludzie pływają w łodziach – gondolach. Największym kanałem – ulicą jest Canale Grande. „Kierowca” wodnego tramwaju – gondoli to gondolier. Charakterystyczny strój gondoliera składa się z koszulki w biało – niebieskie paski , czarnych spodni oraz słomkowego kapelusza z czerwoną szarfą. Gondolierzy chętnie zakładają czerwone apaszki a talię przewiązują szarfą, także czerwoną.
3. Zapraszamy do gondol na Canale Grande ( ławeczki oznaczone numerami 1 – 6 , ustawione na szerokim pasie folii) ; piloci wycieczek przemieniają się w gondolierów i prowadzą swe grupy do łodzi.
4. Wprowadzenie liczebników głównych 1 – 6 w języku włoskim :
Dzieci z biletami o numerze 1 – wsiadają do gondoli numero uno,
Dzieci z biletami o numerze 2 – wsiadają do gondoli numero due,
Dzieci z biletami o numerze 3 – wsiadają do gondoli numero tre,
Dzieci z biletami o numerze 4 – wsiadają do gondoli numero quattro,
Dzieci z biletami o numerze 5 – wsiadają do gondoli numero cinque,
Dzieci z biletami o numerze 6 – wsiadają do gondoli numero sei,

Powtórzymy numery łodzi po włosku per favore: uno, due, tre, quattro, cinque, sei

5. Teraz będziemy ziedzać miasto oczywiście płynąc gondolą – proszę wiosła do rąk i wiosłujemy licząc oczywiście po włosku: uno, due, tre zmiana burty : quattro, cingue, sei
6. Podziwiamy widoki: Attenzione, per favore – Ponte Rialto (most Rialto), Palazzo della Ragione (pałac Ragione), Piazza San Marco (Plac św. Marka),
7. Wysiadamy z łodzi w porządku odwrotnym do wsiadania – utrwalamy liczebniki 1 – 6 po włosku,
8. Na Placu św. Marka widzimy jakieś zbiegowisko! To bawią się przebierańcy na sławnym weneckim balu. My też dołączymy do zabawy tylko musimy się odpowiednio ubrać! Wenecki karnawał słynie z masek karnawałowych nazywanych - bautta . Zakładamy swoje maski i ... w tany:
Na początek spokojny marsz – „Dance of the Little Moorish Slaves”- G. Verdi,
Jesteśmy na balu, tańczymy „Un ballo in maschera” – G. Verdi,
A teraz tworzymy korowód, maszerujemy w rytm uwertury „Wilhelm Tell”- J. Rossini,
A teraz przenosimy się w lata 60 –te : Adriano Celentano i jego piosenki!
Lata późniejsze to piosenki Andrei Bocelli – tańczymy!

III - Ogłoszenie wyników konkursu: „Wenecka maska karnawałowa” rozstrzygniętego dnia poprzedniego przez jury w skład, którego weszli: dzieci, przedstawiciele Rady Rodziców, dyrektor oraz nauczyciel. Wręczenie nagród wyróżnionym dzieciom przez dyrektora oraz przedstawiciela rodziców.

1. Chwila przerwy w balu; prosimy p. dyrektor o przedstawienie wyników konkursu, oraz wręczenie nagród,
2. Wszyscy uczestnicy zabawy częstują się słodyczami; używają zwrotów grzecznościowych (prego, scusi, grazie) poznanych na wcześniejszych zajęciach.
3. Na zakończenie balu wszyscy idziemy korowodem przy dźwiękach „Marsza Triumfalnego” (G. Verdi) w kierunku Canale Grande – odpływamy do przystani w pobliżu autokarowego placu manewrowego.
4. W dobrych humorach wycieczka wraca do „kraju”.

Zabawę taneczną można kontynuować po obiedzie zmieniając nagrania, bądź realizując zamówienia dzieci na szczególnie lubiane przez nie utwory.

Opracowała: Lidia Niewczasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie