Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wiosenna łąka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1369 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 


     Prowadzenie zajęć otwartych umożliwia rodzicom obserwację postępów w rozwoju dzieci i umiejętności zachowania się w grupie rówieśniczej. Tego rodzaju przedsięwzięcia stały się w naszym przedszkolu tradycją.
     Pracuję w jednooddziałowym przedszkolu, do którego uczęszczają dzieci 3-6-letnie. Do pracy mojej staram się wprowadzać nowe metody wspomagające rozwój moich wychowanków. Jedną z nich jest metoda pani I. Majchrzak, którą jestem zainteresowana już od dłuższego czasu, a udział w warsztatach "Alternatywne metody nauki czytania" utwierdził mnie w przekonaniu, że metoda jest warta wykorzystania w grupie przedszkolnej już od najmłodszych lat. Dziecko rozpoczyna naukę czytania od swego własnego imienia.
     Metoda składa się z 7 etapów wprowadzania w świat pisma, które są przeznaczone na cały okres pobytu dziecka w przedszkolu. Polecam książkę I. Majchrzak "Wprowadzenie dziecka w świat pisma".
     Proponowany przeze mnie konspekt zajęcia zawiera zabawy z elementami metody I. Majchrzak.

TEMAT: Wiosenna łąka.

Cele ogólne:
  • Wzbogacenie czynnego słownika dzieci o nazwy kwiatów i owadów żyjących na łące.
  • Rozwijanie ekspresji twórczej.
  • Kształcenie poczucia rytmu.
  • Uczestniczenie w zabawach przygotowujących do nauki czytania wg metody I. Majchrzak.
Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
  • wypowiadać się na temat treści wiersza (5,6l.) i ilustracji (3,4l.);
  • rozpoznawać i nazywać wybrane kwiaty i zwierzęta żyjące na łące (3-6l.);
  • odczytać imię własne i kolegów (3-6l.);
  • przeczytać wyrazy i przyporządkować je do ilustracji; starannie pokolorować obrazek (5,6l.);
  • ułożyć obrazek z części, nakleić i pokolorować (4,5l.);
  • pokolorować motyla i ozdobić jego skrzydła elementami geometrycznymi (3l.);
  • naśladować sposób poruszania się mieszkańców łąki np. motyla, biedronki, mrówki(3-6l.);
  • poruszać się w rytmie muzyki i odpowiednio reagować na przerwę;(3-6l.);
  • uporządkować stanowisko po skończonej pracy (3-6l.).
Pomoce:
Wiersz M. Buczkówny "Na łące", ilustracja do wiersza, kaseta z podkładem muzycznym, wstążki, emblematy: motyle, biedronki, stokrotki, maki, mrówki, jaskry, napisy: trawa, motyl, biedronka, obrazki: kwiaty, mrówki, słońce; karty do pracy indywidualnej, kredki, klej, elementy geometryczne.

Metody:
  • elementy metody I. Majchrzak;
  • opowieść ruchowa;
  • rozmowa;
  • metoda zadań stawianych do wykonania.
Przebieg zajęcia:
  1. Powitanie rodziców przybyłych na zajęcie . Zabawa przy piosence z kasety "Na łące". Obrazowanie treści rysunkiem.
  2. Dzieci zajmują miejsca przed tablicą z ilustracją "Łąka" i słuchają wiersza M.Buczkówny "Rano na łące". Słońce.
    Na łące
    wszyscy pracują od samego ranka:
    Pszczoła we wnętrzu rumianka
    odkurza żółty dywanik
    ze złotego pyłu.
    Mrówki – ścieżkę oczyściły Aż świeci każde ziarnko piasku.
    Motyl skrzydełkami otrzepuje krople rosy
    z koniczyny.
    Osy – polerują listki jaskrów,
    Aż oczy bolą od blasku!
    • Krótka rozmowa na temat wiersza i ilustracji w powiązaniu z wrażeniami z wycieczki na łąkę.
  3. Zabawa ruchowa: "Robimy bukiety dla mamy".
    Nauczycielka rozrzuca na sali kwiaty z imionami dzieci. W czasie muzyki dzieci odnajdują kwiatek ze swoim imieniem i spacerują po łące, na przerwę w muzyce- wąchają kwiaty, kichają "A-psik".
  4. Zabawa "Prawda czy fałsz". Nauczycielka mówi zdania o łące a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą wstążki do góry, fałsz – kładą je na kolanach.
    • Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
    • Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
    • Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
    • Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
    • Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
    • A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
  5. "Taniec ze wstążką"- improwizacja ruchowa do muzyki.
  6. Opowieść ruchowa "Na łące".
    Nauczycielka opowiada o wycieczce dzieci na łąkę a dzieci ilustrują jej opowieść ruchem. Do zabawy wplata napisy ( trawa, motyl, biedronka, mak) i ilustracje (mrówki, słońce) a dzieci je odczytują.
  7. Praca indywidualna przy stolikach:
    • "motylki"(3l.)- malują kredkami motyla i naklejają ozdobnie elementy geometryczne;
    • "biedronki"(4,5l.)- PUZZLE- układanie ,naklejanie i kolorowanie obrazka z części.
    • "maki"(5l.)- Kolorowanie obrazka, wklejanie napisów: mak, biedronka, trawa, motyl w odpowiednie miejsce;
    • "jaskry"(5,6l)- czytanie wyrazów (pasikonik, trawa, motyl, rumianek, słowik, biedronka) i wklejanie ich w odpowiednie miejsce, kolorowanie obrazka.
  8. Taniec owadów i kwiatów na łące przy piosence "Podajmy sobie ręce".
    Emblematy: motylki, biedronki, jaskry, maki. Zwrotka – dzieci poruszają się swobodnie, refren – tworzą grupy wg emblematów i tańczą w kółeczkach.
  9. Ewaluacja – dzieci wypowiadają się na temat zabawy, która podobała im się najbardziej i chciałyby ją powtórzyć.
Opracowała :
mgr Katarzyna Rubach

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie