Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dlaczego woda jest brudna ?



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

 

Opracowała Jolanta Stromkowska
KONSPEKT ZAJĘĆ W KLASIE III
TEMAT BLOKU: Znaczenie wody
TEMAT DNIA: Dlaczego woda jest brudna?

CEL OGÓLNY Kształtowanie nawyku dociekliwości w badaniu otaczającego świta

CELE OPERACYJNE
Uczeń
  • wypowiada się pełnymi zdaniami
  • zgodnie pracuje w grupie
  • wie, jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka
  • potrafi sformułować wnioski
  • wie, w jaki sposób należy oszczędzać wodę w domu, w szkole i najbliższym otoczeniu
  • potrafi omówić krążenie wody w przyrodzie
  • zna przyczyny powstawania zanieczyszczeń
  • wie, co wywołuje zanieczyszczenia wody
  • trafnie dobiera wnioski
  • potrafi dokonać analizy zadania i rozwiązać je
  • potrafi ułożyć treść zadania do podanego warunku
Metody:
    działań praktycznych-dośwadczenia
    rozmowa kontrolowana na temat,
    metaplan,
    scenki dramowe
Formy;
    Zbiorowa,
    grupowa,
    indywidualna jednolita
Przebieg
  1. Rozmowa w kręgu
    • Do czego człowiekowi potrzebna jest woda?
    • Jak wyglądałoby życie bez wody?
    • Skąd bierze się woda w kranach?
    • Dlaczego ludzie nie oszczędzają wodę?
    • W jaki sposób można oszczędzać wodę?
  2. Wykonanie doświadczenia,
         W trzech szklankach jest woda. W pierwszej wodę zanieczyszczamy piaskiem lub ziemią, do drugiej szklanki wsypujemy sól lub cukier, do trzeciej dolewamy kolorowa farbkę. Te „brudne” wody filtrujemy przez watę i gazę. Obserwujemy, co się stanie z wodą. Wodę z solą lub cukrem próbujemy.
    • Wspólne wyciągnięcie wniosków, porównanie doświadczeń z sytuacjami z życia.
  3. Scenki pantomimiczne: „Do czego potrzebna jest woda?”
  4. Wypełnianie w grupach metaplanu, po wykonaniu zadania relacja przez liderów grupy wniosków.
    W jaki sposób należy dbać o wodę?
    Co zanieczyszcza wodę?
    Co należałoby zrobić, aby ograniczyć zanieczyszczenia wody?
    Dlaczego nie dba się o czystość wody?

    Wnioski


  5. Przepisywanie podanego tekstu połączone z wyborem właściwej propozycji i przekształcaniem zdań, samodzielne dopisywanie propozycji -uzupełnianie zdań zgodnie z własnym zdaniem.
    Każdy człowiek musi oszczędzać wodę. Wspólnie z rodzicami / myć z tatą samochód w rzece, zakręcać kran, gdy woda jest niepotrzebna, odkręcać kran, gdy szczotkuje się zęby, w czasie kąpieli w wannie odkręcać wodę i uważać żeby nie przelała się …itp. /
  6. Rozwiązanie zadania z treścią.
         W oczyszczalni uzdatniono do picia 1352 litry wody, następnego dnia uzdatniono 936 litrów wody potem jeszcze 786 litrów. Ile litrów wody uzdatniono do picia w oczyszczalni?
    • Analiza treści zadania, wypisanie danych, samodzielne wykonanie zadania, zapisanie rozwiązania i odpowiedzi
  7. Układanie treści zadania do działania
    1002-784+342=,
    579+795- 123=
  8. Podsumowanie pracy, przypomnienie najważniejszych wniosków

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie