Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Każdy ma prawo do równych szans

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4147 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 SCENARIUSZ GODZINY WYCHOWAWCZEJ KLASY VI
„ KAŻDY MA PRAWO DO RÓWNYCH SZANS”

Opracowała Anna Lasko SP Werbkowice

PROGRAM ARTYSTYCZNY

„ MOST WARTOŚCI”

Proponowany przeze mnie scenariusz godziny wychowawczej jest wynikiem kilkugodzinnych rozmów z młodzieżą na temat osób niepełnosprawnych i ich praw. Zadawaliśmy pytania: Kto jest osobą niepełnosprawną? Jakie ma prawa? Czy osoba niepełnosprawna może być aktywna? Czy otoczenie dla takiej osoby jest dostępne
i przyjazne? Jak zachowujemy się widząc, przebywając z osobami niepełnosprawnymi?

„ MĄDRZE I PIĘKNIE ŻYĆ - TO DOBRZE WYBIERAĆ
I KOCHAĆ DRUGIEGO CZŁOWIEKA”

Uczniowie podzieleni są na trzy zespoły:
• SZARY TŁUM
• MOST
• RZEKA


Występują również:
• NARRATORZY
• CHŁOPIEC I
• CHŁOPIEC II

PRZEBIEG ZAJĘCIA:
Uczniowie, którzy tworzą Rzekę, siedzą po przekątnej, jeden za drugim, ubrani w niebieskie podkoszulki. Szary tłum stoi w grupie
w jednym końcu sali.
Narrator I: „ ... ludzie mają oczy, a nie widzą ...”
( dwie osoby odchodzą od tłumu i zakrywają oczy)
„ ... ludzie mają uszy, a nie słyszą ...”
( kolejne dwie osoby odłączają się i zakrywają uszy)
„ ... ludzie mają ręce, a nie dotykają ...”
( kolejne dwie osoby odchodzą do nowo powstałej grupy
i „ chowają” ręce pod bluzę)
„ ... ludzie mają nogi, a nie chodzą ...”
( czynność się powtarza - uczniowie siadają, zasłaniając nogi)
„ ... ludzie mają serca, a nie kochają...”
( ostatnia dwójka przyłącza się do pozostałych, symbolicznie zakrywają serca).
Na tym świecie nie żyjemy sami. Tworzymy związki, w których jesteśmy podporządkowani innym. Jesteśmy mniej lub bardziej otwarci na innych, siebie. Jeśli się rozejrzymy, spotkamy świat, który jest zamknięty. Tak naprawdę jest naszym światem.
Rzeka: ( Uczniowie tworzący Rzekę wypowiadają swoje kwestie po kolei):
• „ Kiedy Bóg stworzył niebo z pląsającym obłokiem
• i ziemię różową o świcie
• i czarnobiałą srokę
• i brzozę która tak ślicznie jesienią staje się ruda
• to zapragnął w swojej miłości
• żeby ktoś z Nim oglądał te cuda.
• Wtedy stworzył człowieka
• żeby patrzał i radował się do łez
• jak On sam
• który się ciągle dziwi
• że świat jest jaki jest” ( Joanna Kulmowa)

Narrator II: Właśnie, świat jest jaki jest. My tworzymy ten świat. Nie wszyscy jesteśmy tacy sami; obok nas żyją ludzie starsi; niepełnosprawni, mający problemy z podstawowymi czynnościami. Stąd nasze spotkanie. Zbudujemy MOST WARTOŚCI”, który połączy nas wszystkich; stworzy człowieka.

Chłopiec I: Jestem Piotr. Mam 12 lat. Dużo i mało. Mój brat ma 17 lat ... od 3 lat porusza się na wózku. Piotr niefortunnie, bezmyślnie skoczył do wody... Od nowa uczył się żyć, a ja z nim. Wiem, że pomogły nam w tym:

WIARA ( wstaje chłopiec trzymając karton z napisem)
ZROZUMIENIE ( j.w.)
MIŁOŚĆ ( j.w.)


Chłopiec II: Mam 17 lat. Od 3 jeżdżę na wózku. Skoczyłem
do wody... Dzisiaj wiem, że to był błąd. Długo uczyłem się radzenia
w nowej sytuacji. Pomogły mi:
AKCEPTACJA NAJBLIŻSZYCH ( wstaje dziewczynka trzymając karton z napisem)
WYROZUMIAŁOŚĆ ( j.w.)
a przede wszystkim MIŁOŚĆ ( j.w.)
( Uczniowie trzymający kartony tworzą przez Rzekę MOST
WARTOŚCI )
Narrator: Nasze myśli powinny wybiegać przed siebie. Żyjmy teraźniejszością, myślmy o przyszłości. Wystarczy jeden krok, jeden gest. Jak dęby zapuszczające korzenie w glebę, na której rosną nie po to, aby wrastać tylko w ziemię, tak my uczmy się:
- oglądać oczami kogoś innego,
- słuchać uszami kogoś innego,
- czuć sercem kogoś innego,
- rozumieć słowa kogoś innego-
- rozumieć bez słów...

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie