Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jestem wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1965 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 


SCENARIUSZ LEKCJI GODZINY WYCHOWAWCZEJ
W KLASIE VI

Opracowała Anna Lasko SP Alojzów

Jedna jednostka lekcyjna.

Temat: JESTEM WYJĄTKOWY, JEDYNY W SWOIM RODZAJU ...

CELE:
Uczeń:
- rozumie pojęcie tożsamości,
- wie, czym jest cecha, zna jej rodzaje,
- zna poczucie własnej wartości,
- umie obiektywnie ocenić,
- potrafi pracować w grupie rówieśniczej.

METODY:
- analiza przypadku,
- podająca

POMOCE:
- fragment utworu Antoine de Saint Exupery „ Mały Książę”,
- Słownik języka polskiego,
- sylwetki postaci ludzkich wyciętych z kartonów ( tyle, ile uczniów w klasie),
- flamastry.


PRZEBIEG:

1. Zapoznanie uczniów z fragmentem utworu A. de Saint Exupery „ Mały Książę”.
2. Krótka rozmowa na temat przeczytanego fragmentu.
3. Wyjaśnienie pojęcia tożsamość
„ Tożsamość - bycie tym samym; identyczność” ( Słownik języka polskiego)
4. Praca w zespole.
- Uczniowie siadają w kręgu. Każdy z nich otrzymuje wyciętą z kartonu sylwetkę postaci ludzkiej, następnie podpisuje swoim imieniem ( jeżeli w klasie powtarzają się imiona, wówczas uczeń podaje inicjał swojego nazwiska ew. pełne nazwisko). Sylwetki przekazywane są pomiędzy uczestnikami. Na kartony kolegów wpisują cechy, które ich zdaniem są najlepsze u kolegi, do którego należy dany szablon. Na zakończenie zadania każdy uczeń otrzymuje swoją opisaną symboliczną postać z zestawem swoich cech.
5. Omówienie pracy.
Po otrzymaniu swoich postaci uczestnicy zadania odpowiadają na pytania:
- Czy zgadzam się z obrazem własnej postaci, jaki otrzymałem od innych?
- Co mnie zaskoczyło? Czego nie zauważyłem a dostrzegli inni?
6. Podsumowanie zajęcia.
Na zakończenie uczniowie starają się wypisać na tablicy wspólne elementy tożsamości „każdego człowieka”.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie