Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Prawdziwa przyjaźń

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1647 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
SCENARIUSZ LEKCJI GODZINY WYCHOWAWCZEJ
PRZEPROWADZONEJ W KLASIE SZÓSTEJ

Jedna jednostka lekcyjna

Opracowała Anna Lasko SP Alojzów



Temat: Czy istnieje prawdziwa przyjaźń?



Cele:
Uczeń:
• rozumie na czym polega prawdziwa przyjaźń;
• rozumie czytany tekst;
• potrafi określić znaczenie symboliki Lisa;
• umiejętnie korzysta ze „ Słownika języka polskiego”

Metoda: mapa mentalna, poszukująca, ćwiczeń praktycznych.

Środki dydaktyczne: „ Słownik języka polskiego”, fragment utworu Antoine de Saint Exupery’ego pt. „ Mały Książę”, kartki, markery.


Przebieg lekcji:

1. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat stosunków międzyludzkich ukierunkowane poleceniami i pytaniami nauczyciela:

• Jakie uczucia łączą ludzi, a jakie dzielą?
• Co rozumiemy przez słowo „ przyjaciel”?
• Kto jest „fałszywym przyjacielem”?
• Czy potraficie wymienić utwory literackie, w których jest mowa
o przyjaźni?

2. Konfrontacja wypowiedzi uczniów z hasłem słownikowym. Odszukanie i odczytanie w „Słowniku języka polskiego” znaczenia słowa „przyjaciel”.

* przyjaciel- 1. człowiek pozostający z kimś w bliskich, serdecznych stosunkach, żyjący z kimś w przyjaźni, darzony zaufaniem;
2. człowiek okazujący komuś lub czemuś swoją sympatię, sprzyjający czemuś; zwolennik, miłośnik, protektor”

3. Zapoznanie uczniów z 21. rozdziałem „ Małego Księcia” Antoine de Saint Exupery.



4. Wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu:
• Od kogo Mały Książę nauczył się przyjaźni?
• Kim jest Lis i czego nauczył Małego Księcia?
• Co to znaczy „ stworzyć więzy”?
• Czy „ posiadając” przyjaciela musimy się liczyć z pewnymi konsekwencjami?

5. Praca indywidualna. Uczniowie na karteczkach udzielają odpowiedzi na pytania:
- Jakie wartości budują przyjaźń?
- Czym jest prawdziwa przyjaźń?
Następnie przyklejają odpowiedzi na arkuszu:


PRAWDZIWA PRZYJAŹŃ TO...

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie