Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Realizacja punktu dotyczacego podwyższania jakości pracy szkoły

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 20393 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

opracowanie: Maciej Mikołajczak
Realizując zadania wynikające z punktu:
Dokumentacja potwierdzająca opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej podjąłem następujące działania:
· organizacja wewnątrzszkolnego życia sportowego,
· doskonalenia zawodowe,
· wykorzystanie technologii komputerowej

Bardzo ważną rzeczą w życiu każdego człowieka jest zachowanie jak najdłużej sprawności fizycznej i dlatego celowe jest wdrażanie do systematyczności w jak najdłuższym uprawianiu i uczestniczeniu w różnych formach czynnego życia.
Zdając sobie sprawę, że należy rozpocząć te systematyczną pracę od najmłodszych lat aktywnie włączałem się w organizowanie wewnątrzszkolnego życia sportowego. Byłem współorganizatorem kalendarza imprez sportowych w szkole.
Umiejętności dotyczące opracowywania regulaminów i kalendarza imprez sportowych nabyłem podczas uczestniczenia w różnych warsztatach metodycznych oraz poprze wymianę doświadczeń z nauczycielami wychowania fizycznego innych szkół.


W okresie stażu byłem organizatorem wielu imprez sportowych w szkole. Głównymi celami imprez było propagowanie aktywnego trybu życia, rywalizacji sportowej, integracja młodzieży i dzieci, popularyzacja różnych dziedzin sportowych, wdrażanie zasad kulturalnego kibicowania, a przede wszystkim wspólna, wspaniała zabawa (Załączniki nr 1 i 2 przedstawiają kalendarz imprez sportowych).
Starałem się dobierać dyscypliny sportowe tak, aby dać szansę uczniom w różnym wieku i aby dostarczyć pozytywnych przeżyć i poczucia sukcesu. Corocznie mobilizowałem i przygotowywałem do udziału we współzawodnictwie sportowym jak największą liczbę uczniów. Corocznie szkoła nasza zajmuje wysokie miejsca w rywalizacji wśród szkół będzińskich.
Wspaniałym przykładem zdrowej rywalizacji był szkolny turniej badmintona, zorganizowany 18 stycznia 2003 roku. Zorganizowanie tego turnieju miało na celu spopularyzowanie wśród uczniów tej dyscypliny sportu. Jest to, bowiem taka dyscyplina, którą w celach rekreacyjnych można uprawiać w każdym miejscu. Nie ma też wysokich wymagań sprzętowych. Turniej ten spotkał się z dużym zainteresowaniem. Mimo tego, że zawody zostały zorganizowane w sobotę, cieszyły się one dużą frekwencją. W zawodach uczestniczyło 14 dziewcząt i 21 chłopców. Dla najlepszych przygotowano dyplomy i nagrody ufundowane przez dyrekcję szkoły
Posiadane umiejętności pozwoliły mi na staranne przygotowanie zawodów zarówno od strony merytorycznej jak i metodycznej. Fachowe przygotowanie do różnych dyscyplin wymaga ogromu pracy, wielokrotności treningów, form podnoszących jakość sprawności. Przygotowując każdą imprezę starałem się wszystko przewidzieć, ustalić terminy. Dbałem o to, aby każda impreza była starannie przygotowana i spełniała wszystkie założone wcześniej cele.
Pierwszoplanową rolę podczas imprez sportowych odgrywa bezpieczeństwo uczestników. Nie należy lekceważyć najmniejszych zagrożeń na sali, boisku, zwłaszcza, gdy są to imprezy masowe. Korzystałem wówczas z pomocy innych nauczycieli, którzy są doświadczeni w organizacji imprez. Systematycznie biorę udział w szkoleniach w dziedzinie „Bezpieczeństwo i higiena pracy” . Celem jest aktualizacja i uzupełnienie wiadomości oraz umiejętności z zakresu m.in. organizacji pracy i stanowisk pracy zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa pracy i ergonomii, identyfikacji i oceny zagrożeń występujących w procesach pracy oraz ryzyka z nimi związanego.
W 2003 roku ukończyłem kurs „Pierwsza pomoc przedlekarska” (Załącznik nr 3). Zdobyłem dzięki temu wiadomości i umiejętności dotyczące udzielania pierwszej pomocy . Jest to bardzo ważna umiejętność ponieważ podczas uprawiania sportu dzieci narażone są na różnego rodzaju kontuzje.
W 1988 roku ukończyłem kurs instruktorski dotyczący odnowy biologicznej (Załącznik nr 4). Uważam to również za bardzo cenne doświadczenie. Zajęcia obejmowały między innymi:
ü teorię odnowy biologicznej
ü medycynę sportową
ü higienę
ü teorię treningu sportowego.
Wszystkie zdobyte wiadomości wykorzystuję podczas mojej pracy jako nauczyciela wychowania fizycznego, wychowawcy i trenera. Dzięki temu poszerzyłem swoje wiadomości dotyczące udzielania pierwszej pomocy (niezbędne w pracy nauczyciela wychowania fizycznego i trenera). Ponieważ kondycje fizyczna zawodników jest niezwykle ważna, podczas treningów i meczy wielokrotnie wykorzystałem te umiejętności jako masażyta.
W trakcie trwania stażu byłem współorganizatorem i przeprowadziłem wiele imprez sportowych:
- zawody w piłce koszykowej,
- zawody w piłce nożnej
- zawody w piłce ręcznej
- turnieje badmintona
- zawody lekloatletyczne
- „ Mikołajkowy Turniej Minisiatkówki”
- turniej palanta
- Rodzinny Turniej Koszykówki.
Były to zarówno turnieje szkolne jak i międzyszkolne
W przyszłości pragnę kontynuować moje działania w tym kierunku. Zdaję sobie sprawę, że będzie to wymagało ogromu pracy, lecz przy współpracy z moimi koleżankami i kolegami uczącymi wychowania fizycznego sądzę, że jest to możliwe do realizacji.
Rywalizacja sportowa daje możliwości wspaniałego rozwoju charakteru w ujęciu indywidualnym i zbiorowym, łączy integruje rówieśników, scala środowisko i przynosi nieocenione zalety zdrowotne. Sądzę, że różnorodność imprez, które zorganizowałem dała możliwość wykazania się każdemu uczniowi, w każdym wieku.
Osobiście odczuwałem wielką satysfakcję z organizacji i przeprowadzenia wszystkich imprez oraz miałem poczucie poprawienia mojego warsztatu pracy i jakości pracy szkoły.
W kalendarz imprez organizowanych w naszej szkoły na stałe wpisał się Dzień Sportu (jest on cyklicznie organizowany co najmniej od kilkunastu lat). W tym dniu corocznie przygotowuję liczne zawody sportowe dla uczniów zarówno szkoły podstawowej, jak i gimnazjum (turnieje, konkursy sportowe).




Zdając sobie sprawę, jak ważna jest baza sportowa szkoły dbałem o wzbogacenie szkoły w sprzęt sportowy w zakresie lekkoatletyki, piłki koszykowej i nożnej.
Przy współpracy z dyrekcją szkoły opracowałem plan unowocześnienia bazy sportowej szkoły i nadzorowałem realizację planów zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem.
Nawiązałem współpracę ze sponsorami. Sprzęt sportowy jest wykorzystywany bardzo intensywnie, lecz dzięki systematycznym zabiegom renowacyjnym, w które włączam chętnych uczniów jego stan nie budzi zastrzeżeń.
We wrześniu 2000 roku pozyskałem sponsora, który kupił farbę. Pomalowałem wówczas we własnym zakresie bramki, słupki, linie na boisku szkolnym. W sierpniu 2001 wraz z konserwatorem pomalowałem na sali gimnastycznej drabinki. Z pustostanu urządziłem salkę służącą do celów rekreacyjnych.
W celu uatrakcyjnienia prowadzonych zajęć kontynuowałem współpracę z klubami sportowymi, które udostępniały nam swoje obiekty sportowe i sprzęt.
W celu doskonalenia własnej pracy i podnoszenia jakości pracy szkoły uczestniczyłem w kursach doskonalących, brałem udział w warsztatach metodycznych związanych z doskonaleniem zawodowym nauczyciela oraz z prowadzonym przeze mnie przedmiotem. Wybrane formy doskonalenia wzbogaciły mój warsztat pracy zarówno od strony merytorycznej jak i metodycznej. Pozwoliły mi nabyć nowe umiejętności.
Opracowałem kryteria oceniania i promowania uczniów z wychowania fizycznego oraz ramowy program piłki koszykowej dla celów SKS. Dokumenty te spowodowały lepsze zrozumienie wymagań edukacyjnych, znajomość elementów technik podlegających ocenie w poszczególnych semestrach, podniesienie motywacji do aktywnego i świadomego uczestnictwa w zajęciach, a w szczególności lepsze oceny z wychowania fizycznego i wiele osiągnięć moich wychowanków w zawodach miejskich, rejonowych i wojewódzkich. Szczegóły zawiera załącznik nr 5 – osiągnięcia oraz załącznik nr 6 fotoreportaż z różnych zawodów.
Do ważniejszych form doskonalenia mogę zaliczyć:
§ Podyplomowe Studia Trenerskie w zakresie piłki nożnej
§ Studia Podyplomowe w zakresie „Zarządzanie i Technologie Informacyjne w Oświacie
§ Kurs Instruktorów w zakresie piłki nożnej
§ Kurs Instruktorów w zakresie piłki koszykowej
§ warsztaty metodyczne „Mierzenie jakości pracy szkoły” (Zał. nr 7)
§ kurs instruktażowy dla kierowników placówek wypoczynku i wycieczek szkolnych dla dzieci i młodzieży (Zał. nr 8)
§ szkolenie „Ścieżki międzyprzedmiotowe” (Zał. nr 9)
Aktywnie uczestniczyłem w konferencjach i szkoleniach prowadzonych na terenie szkoły w ramach WDN. Konferencje szkoleniowe dotyczyły ważnych zmian, które zachodzą w reformowanej szkole, nowoczesnych metod pracy z uczniem zdolnym i uczniem z problemami edukacyjnymi oraz wychowawczymi. Poznałem również procedury awansu zawodowego, a w szczególności tryb postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Rozwiązując problemy związane z pracą z dziećmi i młodzieżą współpracowałem z doradcą metodycznym – konsultacje, uczestnictwo w konferencjach metodycznych, zebraniach nauczycieli wychowania fizycznego, warsztatach metodycznych.


Ponieważ wykorzystanie komputera, Internetu w pracy nauczyciela staje się niezbędne unowocześniłem własny sprzęt komputerowy. Na początku sam pogłębiałem swoją wiedzę na temat obsługi komputera oraz obsługi programów komputerowych. W 2003 roku ukończyłem kurs komputerowy „Stosowanie technologii informatycznych w dydaktyce” (Zał. nr 10). Ukończony kurs pozwolił mi na utrwalenie mojej wiedzy oraz na zapoznanie się z nowymi możliwościami komputera. Nauczyłem się wykonywać prezentacje w programie PowerPoint. W najbliższym czasie zamierzam wykorzystać tę umiejętność tworząc prezentację dotyczącą zasad gry w piłkę siatkową.
Wykorzystuję programy graficzne do opracowywania osiągnięć sportowych uczniów poprzez aktualizację informacji na gazetkach szkolnych, wydruki ogłoszeń, zawiadomień, regulaminów i komunikatów z zawodów.
Samodzielnie wykonuję nadruki na dyplomach dla uczniów za udział w zawodach sportowych (Zał. nr 11).
Często korzystam z zasobów Internetu, traktując je jako bieżące źródło informacji z zakresu edukacji i sportu. Śledzę zamieszczone w portalach edukacyjnych nowości, programy, koncepcje dydaktyczne i wychowawcze.
W swojej pracy często wykorzystuję również różnego rodzaju opracowania multimedialne.
Całość działań związanych z procedurą awansu nauczycielskiego opracowałem przy użyciu komputera.
Podnosząc jakość mojej pracy oraz działalności szkoły uznałem, ze sprawne funkcjonowanie systemu zależy m.in. od bieżącej informacji prawnej. W tym celu zgromadziłem w formie elektronicznej oraz na bieżąco aktualizuję i uzupełniam akty prawne mające zastosowanie w mojej pracy - nauczyciela wychowania fizycznego. Zgromadzone materiały (dotyczące głównie aktów prawnych mających zastosowanie w sporcie, wychowaniu fizycznym, krajoznawstwie i turystyce, oraz w pracy wychowawczej) analizuję oraz wykorzystuję podczas przygotowań do realizacji powierzonych mi zadań. Udostępniam je również pozostałym nauczycielom szkoły.
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej stało się w mojej pracy sprawą niezastąpioną. Szybki dostęp do informacji, możliwość tworzenia różnego rodzaju opracowań, wydruków, korzystanie z nowoczesnych technologii, wykorzystanie programów multimedialnych stało się niezwykle wygodne, ułatwiające moją pracę.


Podsumowanie:

Realizacja zadań w zakresie punktu C. 2. 1 – miała znaczny wpływ na mój rozwój zawodowy oraz na podwyższenie poziomu pracy szkoły w której pracuję. Wzbogaciła mnie o nową wiedzę merytoryczną i metodyczną, a także o nowe doświadczenia. Nabyte wiadomości stanowiły dużą korzyść szczególnie dla mnie, ale z powodzeniem można je przenieść na grunt szkoły.
Analiza opinii rodziców, nauczycieli, młodzieży utwierdza mnie w tym, że podejmowane przeze mnie działania są potrzebne i akceptowane oraz, że przynoszą pozytywne skutki – ożywiają pracę szkoły, zachęcają innych do bardziej efektywnej pracy.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie