Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zadania stacji redukcyjno-pomiarowej. Kryteria doboru i lokalizacji stacji

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2046 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz lekcji z przedmiotu „Instalacje i sieci gazu” w klasie drugiej Technikum Zawodowego
Zawód: monter instalacji sanitarnych.

Krzywkowska Anna
nauczyciel mianowany przedmiotów zawodowych
w ZSB nr 1 w Płocku

TEMAT: ZADANIA STACJI REDUKCYJNO – POMIAROWEJ. KRYTERIA DOBORU I LOKALIZACJI STACJI.

Cele operacyjne:
W wyniku aktywnego uczestnictwa uczeń potrafi:
  • podać zadanie stacji redukcyjno – pomiarowej,
  • wymienić rodzaje stacji gazowych,
  • określić do czego służą poszczególne elementy stacji redukcyjno – pomiarowej.
Metody nauczania:
    Słowna – pogadanka
Ilustracyjna – obserwacja planszy
    Praca w grupie
Materiały dydaktyczne:
  • plansza stacji redukcyjno – pomiarowych,
  • prospekty.
Przebieg lekcji:
  1. Część organizacyjna: - sprawdzenie listy obecności, wprowadzenie atmosfery pracy.
  2. Część nawiązująca:
    • przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji dotyczących zbiorników do magazynowania gazu,
    • przypomnienie definicji stacji gazowej i jej zastosowania.
  3. Część właściwa:
    • podanie tematu lekcji,
    • wprowadzenie pojęcia: główna, obwodowa i miejscowa stacja redukcyjno - pomiarowa,
    • zapisanie w formie punktów podstawowego podziału stacji,
    • wyjaśnienie poszczególnych podziałów,
    • wyjaśnienie klasie w jakim celu dobieramy stację oraz jak ona powinna być zlokalizowana,
    • objaśnienie za pomocą planszy zasady działania stacji gazowej oraz roli poszczególnych jej elementów,
    • zapisanie w formie punktów podstawowych elementów stacji redukcyjno – pomiarowej,
    • wykonanie ćwiczenia w grupach.
  4. Podsumowanie:
    • powtórzenie podziału stacji redukcyjno – pomiarowej,
    • określenie roli poszczególnych elementów stacji gazowej.
  5. Zadanie domowe:
    Podaj jakie wymagania lokalizacyjne powinny spełniać stacje redukcyjno – pomiarowe.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie