Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Umiejętności świadczące o dobrym przygotowaniu dziecka do nauki szkolnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1184 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

SAMODZIELNOŚĆ

  • Sprawna samoobsługa – ubieranie i rozbieranie się (włącznie z zapinaniem guzików, wiązaniem sznurowadeł, zasuwaniem zamka w kurtce), mycie i czesanie się, samodzielność w toalecie (pamiętanie i spuszczaniu wody, myciu rąk), używanie chustki do nosa
  • Dbałość o rzeczy własne (m.in. nie gubienie ich, nie zostawianie bez opieki, utrzymywanie ich w należytym porządku)
  • Umiejętność przechodzenia przez jezdnię (nawyk zatrzymywania się przed jezdnią, spojrzenia w lewo, w prawo i znowu w lewo, energicznego przechodzenia przez jezdnię, znajomość sygnalizacji świetnej)
WYTRWAŁOŚĆ
  • Kończenie rozpoczętej pracy
  • Umiejętność przezwyciężania trudności pojawiających się podczas wykonywanej pracy
SYSTEMATYCZNOŚĆ
  • Systematyczne wykonywanie drobnych obowiązków (pomoc rodzicom, np. nakrywanie do stołu, ścieranie kurzu, podlewanie kwiatów, wyprowadzanie psa )
WIEDZA O OTACZAJĄCYM ŚWIECIE
  • Znajomość pór roku, zachodzących zmian w życiu ludzi, roślin, zwierząt, zmian pogody
  • Znajomość swojego miejsca zamieszkania (ulicy, miejscowości, kraju, jego flagi, godła )
  • Znajomość zawodów, środków lokomocji, działania i funkcji urządzeń domowych, roli lokalnych instytucji użyteczności społecznej (szkoła, przychodnie zdrowia, apteka, poczta, posterunek policji, straż pożarna )
  • Znajomość wyglądu i zwyczajów zwierząt domowych i leśnych, ptaków
  • Umiejętność rozróżniania kilku gatunków drzew (np. lipa, klon, kasztanowiec, jarzębina, dąb ) na podstawie kształtu liści i owoców
  • Wiedza o tym skąd się biorą jajka, sery, mleko, owoce, warzywa, wełna, węgiel, cukier
  • Rozpoznawanie różnych owoców i warzyw (także za pomocą dotyku, smaku, węchu )
PRAWIDŁOWY ROZWÓJ MOWY
  • Poprawna wymowa
  • W miarę bogaty zasób słownictwa, umiejętność poprawnego budowania zdań, wyrażania swoich myśli
  • Umiejętność wypowiedzenia się na temat obrazka (nie tylko co na nim jest, ale przede wszystkim co się tam dzieje)
UMIEJĘTNOŚCI MANUALNE
  • Wycinanie, wydzieranie, klejenie, malowanie, rysowanie, rysowanie, lepienie
  • Manipulowanie drobnymi klockami, np.Lego
  • Zawiązywanie sznurowadeł, zapinanie guzików
  • Pisanie wzorów literopodobnych i liter
UMIEJĘTNOŚĆ KLASYFIKOWANIA
  • Rozróżnianie kształtów ( liści, kwiatów, kamieni)
  • Znajomość prostych figur geometrycznych: kwadratu, koła, trójkąta, prostokąta
  • Umiejętność porównywania (odnajdywania różnic i podobieństw) oraz klasyfikowania przedmiotów pod względem: wielkości, koloru, kształtu, funkcji
  • Umiejętność analizy i syntezy wzrokowej, np. przy układaniu puzzli i innych układanek
UMIEJĘTNOŚĆ OKREŚLANIA
  • Położenia przedmiotu w stosunku do innych przedmiotów: blisko, daleko, między, wewnątrz, na zewnątrz, na brzegu
  • Kierunku: do tyłu, do przodu, do góry, w dół, przed siebie, w bok, na wprost
  • Wielkości przedmiotu: mały, większy, największy, gruby, cienki, itp.
  • Ciężaru: ciężki, lekki, lżejszy
  • Czasu i jego upływu: rano, południe, wieczór, wczoraj, dzisiaj, jutro, długo, teraz, potem, przedtem
LICZENIE
  • Umiejętność określania ilości przedmiotów ( więcej, mniej, o jeden mniej, tyle samo)
  • Dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie 10
  • Umiejętność odczytywania cyfr oraz znaków: ,=,+,-
  • Rozpoznawanie wielkich i małych liter
CZYTANIE
  • Wyrazów
  • Zdań
  • Krótkich tekstów
SŁUCHANIE
  • Umiejętność wysłuchania opowiadania, śpiewu
  • Umiejętność analizy i syntezy słuchowej ( głoskowanie) wyrazów o prostej budowie, wyodrębnianie wybranych głosek na początku, końcu i w środku wyrazu, wymyślanie wyrazów rozpoczynających się daną głoską, wyklaskiwanie sylab
ZNAJOMOŚĆ I STOSOWANIE SIĘ DO ZASAD KULTURALNEGO ZACHOWANIA SIĘ
  • Nawyk posługiwania się słowami: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, przepraszam, proszę
  • Troska o swój wygląd zewnętrzny
  • Życzliwość wobec rówieśników (umiejętność wypowiadania pochwał a nie tylko krytyki)
  • Umiejętność cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
  • Umiejętność panowania nad własnymi emocjami, ruchliwością, spontanicznymi wypowiedziami
  • Umiejętność zgodnego obcowania z rówieśnikami, reagowania na polecenia nauczyciela skierowanymi do całej grupy
  • Motywacja do podjęcia nauki w szkole, postrzegania pójścia do szkoły jako awansu społecznego
Opracowała Agnieszka Łaszczuk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie