Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy

im. Janusza Korczaka

ul. Wesoła 1, 22-600 Tomaszów Lubelski
tel./fax (84) 665-94-40
www:   http://www.soswtomaszowlub.szkolnastrona.pl
e-mail:   soswtl@poczta.onet.pl

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 11609 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie


WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

- dla dzieci od 2 roku życia do czasu
  rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej

- są to wielospecjalistyczne, kompleksowe
  i intensywne działania mające na celu
  pobudzanie psychoruchowego
  i społecznego rozwoju dziecka


" Nasza szkoła będzie zajmować się wychowaniem w poszanowaniu wartości przez subtelną działalność
rozumu i serca"

 

SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA

- dla dzieci z upośledzeniem umysłowym
  w stopniu lekkim

- dla dzieci z upośledzeniem umysłowym
  w stopniu umiarkowanym i znacznym

- z oddziałem dla dzieci z autyzmem

GIMNAZJUM SPECJALNE

- wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- bezpieczeństwo, opieka, troska
- dla dzieci z upośledzeniem umysłowym
  w stopniu lekkim

- dla dzieci z upośledzeniem umysłowym
  w stopniu umiarkowanym i znacznym


ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA SPECJALNA

- dla uczniów z lekkim upośledzeniem
  umysłowym

- kierunek - kucharz
- pracownik pomocniczy obsługi hotelowej

SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

- dla dzieci z upośledzeniem umysłowym
  w stopniu umiarkowanym i znacznym

"Dziecko jest wspólnym dobrem rodziców i szkoły"

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim oraz w stopniu umiarkowanym i znacznym w wieku od 7 do 18 lat. W uzasadnionych przypadkach (kontynuowanie nauki) wychowankami mogą być osoby powyżej 18 lat, jednak nie dłużej niż do ukończenia 24 lat. Ośrodek obejmuje opieką dzieci i młodzież posiadającą orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego. W Ośrodku przebywają dzieci z upośledzeniem umysłowym i autyzmem.

Nasza szkoła jest: bezpieczna, piekuńcza, zdrowa i twórcza.
Nasze wartości to: wyrozumiałość, opiekuńczość, przyjaźń, dobro.

Uczniowie przebywający w placówce są pod stałą opieką sprawowaną przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną (nauczycieli, wychowawców internatu, psychologa i logopedę), która nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w studiach podyplomowych, szkoleniach, kursach.

Baza Ośrodka

Placówka dysponuje zespołem rekreacyjno-sportowym (sala gimnastyczna, siłownia, sala do zajęć gimnastyki korekcyjnej i boisko). Sale lekcyjne, klasopracownie i pracownia zajęć praktycznych, sale do zajęć wspomagających rozwój – wyposażone są w nowoczesne maszyny i urządzenia oraz pomoce dydaktyczne i sprzęt audiowizualny. Ośrodek posiada również pracownię komputerową i bibliotekę.

Dysponujemy w pełni wyposażoną pracownią zaplecza hotelarskiego. Zakupione zostały piękne meble, które zdobią pokój gościnny części hotelowej. W Ośrodku działa również świetlica dla uczniów, którzy przebywają w Ośrodku przed i po zajęciach lekcyjnych. Daje to komfort czynnym zawodowo rodzicom i opiekunom. Wszyscy uczniowie mają możliwość korzystania na miejscu z pełnego wyżywienia. Ponadto Ośrodek zapewnia stałą opiekę pielęgniarską.

Ośrodek usytuowany jest w pobliżu kompleksu leśnego "Siwa Dolina" oraz Ośrodka Sportu i Rekreacji, co sprawia, że młodzież może uczyć się w ciszy i spokoju. Ma również możliwość korzystania z miejskich obiektów sportowych.

Zajęcia rewalidacji indywidualnej

Oprócz nauki w szkole (na których realizowane są cele rewalidacyjne) nasze dzieci uczestniczą systematycznie na zajęcia tzw. rewalidacji indywidualnej. Zajęcia te mają różny charakter i dotyczą:
  • usprawniania technik szkolnych (w naszej szkole prowadzić je może każdy nauczyciel ponieważ wszyscy mają odpowiednie przygotowanie),
  • korygowania wad postawy (prowadzą je nauczyciele wychowania fizycznego),
  • poprawy wad wymowy (prowadzi je logopeda),

Formy każdej z tych działalności są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia. W pracy wykorzystujemy metody wspomagające rozwój dzieci:
  • Metodę Dobrego Startu
  • Metodę Knilla
  • Metodę Weroniki Sherborne
  • Metodę Paula Den
  • Metodą Tomatisa

Wczesne wspomaganie w rozwoju

Od września 2008 roku w naszej palcówce prowadzone są zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania w rozwoju. W zajęciach mogą uczęszczać dzieci od 2 roku życia do czasu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Muszą one posiadać opinię o potrzebie wczesnego wspomagania wydaną przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną. Wczesne wspomaganie w rozwoju dziecka są to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia pierwszych sygnałów nieprawidłowego funkcjonowania do momentu podjęcia nauki w szkole podstawowej. Zajęcia prowadzą: psycholog, logopeda, specjalista od integracji sensorycznej oraz oligofrenopedagodzy. Sale, w których odbywają się zajęcia wyposażone są w specjalistyczny sprzęty i różnorodne pomoce dydaktyczne. Dzieci w trakcie zajęć rozwijają i usprawniają zaburzone obszary funkcjonowania.

Dla każdego dziecka opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny i harmonogram zajęć. Działania zespołu do spraw wczesnego wspomagania w rozwoju obejmują także wsparcie rodziny w jej pracy z dzieckiem. Wspólnie ustalane są kierunki działań i ocena postępów dziecka. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, ponieważ nauka odbywa się tu poprzez zabawę.

Internat

Internat w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym to miejsce, w którym wychowankowie spędzają wolnych czas, uczą się pożądanych zachowań, umiejętności współżycia i współdziałania w zespole. Internat przygotowuje dzieci i młodzież do udziału w życiu społecznym oraz stwarza szansę nabycia umiejętności i nawyków w dziedzinie samoobsługi, rozwoju osobowości, kształtowania i rozbudzania zainteresowań poznawania zasad kultury życia codziennego, rozwijanie poczucia estetyki. W internacie można rozwijać swoje zdolności i zainteresowania w ramach działalności Samorządu Internatu i różnorodnych sekcji tj. kulturalnej, teatralnej, plastycznej, turystycznej, haftu i szycia, ruchowo – rytmicznej, historycznej, ekologicznej, sanitarnej, porządkowej i gospodarczej.

Zajęcia pozalekcyjne

Wiodącą organizacją na terenie ośrodka jest Samorząd Uczniowski. Patronuje on wszystkim uroczystościom rocznicowym oraz imprezom kulturalnym. Działania tej organizacji maja na celu kształtowanie prawidłowych nawyków społecznych i moralnych, koleżeństwa, odpowiedzialności za siebie i kolegów. Samorząd Uczniowski jest koordynatorem działań wszystkich organizacji działających w naszym ośrodku:
  • Drużyny ZHP „Nieprzetarty Szlak”
  • dwóch zespołów teatralnych
  • Towarzystwa Społeczno - Sportowego „Sprawni Razem”
  • Stowarzyszenia Sportowego dla osób z upośledzeniem umysłowym „Olimpiady Specjalne-Polska”

Ważną rolę w rewalidacji naszych wychowanków spełnia sport. Uczniowie nasi osiągają znaczące sukcesy w różnorodnych dyscyplinach sportowych, takie na przykład jak: lekkoatletyka, piłka nożna, tenis stołowy, jazda na rolkach, narciarstwo biegowe i zjazdowe. Udział w zawodach jest nie tylko możliwością zdobycia nagrody, ale też przezwyciężeniem własnej słabości. Nasi uczniowie są uczestnikami nie tylko zawodów lub olimpiad sportowych na terenie kraju, ale też poza jego granicami.

Drużyna harcerska czy teatrzyki cieszą się dużą popularnością wśród uczniów naszego ośrodka. Pozwalają rozbudzić poczucie własnej wartości, zaistnieć w społeczności uczniowskiej. Udziały w konkursach i przeglądach na terenie całego kraju pomagają zdobyć doświadczenia w integracji z pełnosprawnymi rówieśnikami ze szkół masowych. Celem pracy wymienionych wyżej organizacji jest wykorzystanie walorów wychowawczych i rewalidacyjnych, zawartych np.: w harcerskim programie metodycznym, w procesie rozwoju dzieci niepełnosprawnych.

Uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach dodatkowych takich jak:
  
  • zajęcia wspierające pracę ucznia
  • trening umiejętności społecznych
  • koło turystyczno - krajoznawcze
  • zajęcia taneczne z zespołem "Cekin"
  • zajęcia umuzykalniające
  • kółko językowe
  • zajęcia plastyczne
  • kółko gastronomiczne
  • zajęcia przygotowujące uczniów do egzaminu zawodowego

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie