Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jestem bezpieczny na drodze

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2890 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam scenariusz zajęć przeznaczony dla dzieci z nauczania zintegrowanego. Można go wykorzystać realizując blok zajęć na temat bezpiecznego poruszania się w drodze do - i ze szkoły.

„JESTEM BEZPIECZNY NA DRODZE” - scenariusz zajęć

Środki dydaktyczne:

- arkusze papieru,
- znaki drogowe,
- karta pracy z działaniami matematycznymi.
Cele:

- utrwalenie zasad przechodzenia przez drogę,
- rozumienie pojęcia „własne bezpieczeństwo”,
- pojęcia: droga, chodnik, przejście dla pieszych.

Przebieg zajęć:

1. Powitanie.
2. Zabawa integracyjna „Kładka”. Na środku sali jest rozłożony arkusz papieru (kładka). Dzieci mają tak przechodzić, aby nikt nie wpadł do wody. Po pewnym czasie należy złożyć papier na połowę. Dzieci tak sobie powinny pomagać, aby nikt nie wpadł do wody. Zabawa uczy, że należy sobie wzajemnie pomagać, dbać nie tylko o siebie- integruje grupę.
3. Uczniowie podzieleni na zespoły zadaniowe, mają metodą symulacji przypomnieć zasady prawidłowego przechodzenia przez ulicę.
4. Nawiązanie do odbytej wycieczki na ulice, przypomnienie miejsc bezpiecznych i niebezpiecznych wokół szkoły. Za pomocą „burzy mózgów” uczniowie odpowiadają na pytanie: „Z czym kojarzy wam się słowo bezpieczeństwo?”. Wykonanie mapki mentalnej drogi do/ze szkoły z zaznaczeniem miejsc niebezpiecznych.
5. Każdy z was chce żyć bezpiecznie. Za pomocą metody trójkąta (trójkąt odwrócony wierzchołkiem do dołu symbolizuje problem, który należy zdefiniować i wyszukać rozwiązań, które by usunęły przyczyny sytuacji problemowych) zastanawianie się w grupach nad problemem: „Kiedy jestem bezpieczny na drodze?”.
6. „Czym może skończyć się nierozwaga na drodze?”- udzielanie odpowiedzi- metoda graffiti (zdania niedokończone np.: zagapiłem się i..., wbiegłem i..., bawiłem się...).
7. Zabawa tematyczna „Przejście dla pieszych”:
- wytyczanie jezdni, chodnika przejścia dla pieszych (arkusze papieru),
- ustawianie znaków drogowych,
- podział grupy na pieszych i kierujących,
- kierujący pojazdami i piesi podczas zabawy przestrzegają zasad ruchu uporządkowanego.
8. Praca w czterech grupach. Każda grupa ma do wykonania działania matematyczne. Po prawidłowym rozwiązaniu (kolejność wykonywania działań) odczytanie hasła: „Przechodź przez jezdnię tylko w wyznaczonych miejscach”.
9. Podsumowanie zajęć, pożegnanie.


Ad. 4.
Z czym ci się kojarzy słowo „Bezpieczeństwo”?

Przykładowe propozycje dzieci:
 światła sygnalizacyjne, lewa strona chodnika, policjant, życie, pasy, zasady ruchu drogowego, zdrowie, zebra, spokojny sen, radość, satysfakcja, odpoczynek, numery: 999, 998, 997, fotelik dla dzieci, zapięte pasy, ograniczenie prędkości, posterunek policji, sprawny samochód, hamulec, pasy bezpieczeństwa, ostrożność, rozwaga, zdrowy rozsądek, sprawny pojazd, rower, znajomość zasad bezpiecznego użytkowania dróg, ostrożność

Ad. 8.
Oblicz działania. Spośród liczb podanych pod działaniami tylko jedna jest prawidłowym wynikiem. Gdy obliczysz prawidłowo, odczytasz hasło.

I grupa
A) 90 x 4+7
364 - ZO
367 - PRZE
467 - PO
B) 7 x 40 +6 x 8
328 - CHOD
428 - MY
528 - MAM
C) 1000 – 6 x 60
250 - DAJ
640 - PRZEZ
370 - DE
D) 6 x 6 +50
74 - KA
80 - ME
86 - JEZ
E) 20 x 6 + 40 x 4
250 - KO
400 - CE
280 - NIĘ
II grupa
F) 100 x 7 – 35 x 0
226 - LE
700 - TYL
350 - RA
G) (200 – 170) x 3
720 - ZE
450 - DA
90 - KO
H) 50 x 6 – 45
265 - RE
255 - W
275 – NA
I) 40 x (20 – 20)
40 - CE
0 - MIEJS
80 - KU
J) 2 x 70 + 15
140 - MA
165 - CO
155 - CACH III grupa
K) 8 x 80 + 3 x 20
700 - O
550 - RA
640 - ŁY
L) 1000 – 50 : 5
750 - DO
990 - ZNA
950 - NE
M) 6 x 70 – 50
390 - ZE
370 - KO
410 - NY
N) (230 – 50) : 60
14 - KA
3 -WA
7 - NE
O) 20 x 4 + 5 x 50
340 -WA
335 -GA
330 - NYCH

Barbara Sokół

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie