Kształcimy młodych ludzi, którzy rozpoczynają naukę w 13 roku życia, a kończą po trzech latach.
Szkoła nasza jest otwartym, przyjaznym uczniom, rodzicom i mieszkańcom osiedla centrum edukacyjno - kulturalnym. Placówce tej zależy w szczególności na ukształtowaniu u swoich wychowanków odpowiedzialności, poczucia własnej wartości, zaradności i uczciwości, a także taktu, tolerancji, poszanowania innych oraz umiejętności kulturalnej krytyki. Strona internetowa została opracowana w celu przybliżenia uczniom oraz ich rodzicom naszej szkoły.
Można tutaj m.in zapoznać się z regulaminem szkolnym, zobaczyć kilka zdjęć, zapoznać się z aktualnymi wydarzeniami w szkole. Zapraszam do lektury, mam nadzieję, że strona internetowa naszego gimnazjum pomoże Państwu podjąć decyzję o wyborze szkoły dla swojego dziecka.
Sylwetka absolwenta
- Odpowiedzialny, obowiązkowy, solidny, co oznacza, że: najczęściej zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami Szkoły i domu rodzinnego, a przypadki swego złego zachowania umie poddać krytycznej refleksji i nie powtarzać błędów, do których popełnienia potrafi się przyznać; przestrzega zasad wymiany opinii z innymi i kultury dyskusji; zastrzeżeń nie budzi jego wygląd, higiena osobista i dbałość o zdrowie. Unika zagrożeń związanych z uzależnieniami. Sprawnie współdziała z innymi na terenie klasy, szkoły i poza nią, realizując wspólne działania.
- Samodzielny, zaradny, otwarty, co oznacza, że: jest ciekawy świata i korzysta z różnych źródeł wiedzy; poszukuje nowych obszarów dla swej aktywności, problemów do rozwiązania, a nawet wyzwań, które pozwoliłyby mu sprawdzić się w oczach własnych; potrafi samodzielnie stawiać sobie pewne cele, wymagające pomysłowości i konsekwencji w realizacji; umie ocenić sensowność i szanse realizacji własnych i cudzych pomysłów i podjąć właściwą decyzję.
- Uczciwy, prawy, prawdomówny, co oznacza że: w pełni docenia znaczenie zaufania w kontaktach między ludźmi i stara się na nie zasłużyć; rozumie złożoność zasad lojalności wobec różnych osób i grup, z którymi jest związany, a w przypadkach konfliktowych wybiera drogę szczerości i prawdomówności; umie trafnie rozróżniać osoby godne i niegodne zaufania.
- Kulturalny, taktowny, szanujący innych, co oznacza że: cechuje go takt i kultura osobista w stosunku do innych; ze zrozumieniem traktuje różnice wynikające z niejednakowych możliwości, motywacji i odmienności kulturowej ludzi; umie stopniować oceny moralne i dokonywać trafnych wyborów w sytuacjach trudnych i niejednoznacznych; potrafi słuchać opinii innych i cierpliwie poszukiwać rozwiązań do przyjęcia dla różnych stron; potrafi właściwie korzystać z dóbr kultury i wyrażać szacunek dla tradycji, symboli narodowych i religijnych własnych i cudzych.
- Krytyczny wobec siebie i innych, co oznacza że: ma świadomość istnienia na świecie różnych systemów wartości i respektuje tę różnorodność; potrafi odnieść zachowania własne i cudze do znanego mu i szanowanego przezeń systemu wartości naszego kręgu kulturowego; nie jest podatny na demagogię i manipulację informacyjną w zakresie postaw i zachowań.
|