Internat przyjmuje uczniów kształcących się
w Centrum Kształcenia Zawodowego. Krótkoterminowość pobytu uczniów w placówce wymusza na kadrze pedagogicznej przyjęcie specyficznego charakteru i tempa pracy.
W innych internatach na realizację programu wychowawczego pedagodzy mają cały rok szkolny, w tym – zaledwie miesiąc. Ograniczone ramy czasowe i częsta rotacja wymagają więc nieustannego modyfikowania
i usprawniania pracy tak, by uwzględniać potrzeby
i predyspozycje ciągle zmieniającej się młodzieży.
Priorytetem staje się przede wszystkim zabezpieczenie
i zaspokojenie podstawowych potrzeb uczniów w zakresie higieny pracy, odpoczynku, snu
i żywienia. Równie istotne jest zapewnienie wszystkim podopiecznym poczucia bezpieczeństwa
i szacunku. Podejmowane są również starania, mające na celu kształtowanie
u wychowanków nawyków i postaw społecznie i moralnie pożądanych, na przykład współżycia
i współdziałaniaw grupie, przestrzegania norm i zasad społecznych, liczenia się
z prawami, wolą
i odrębnością innych. Ze względów czasowych jednak działania te mają charakter doraźny i nie zawsze udaje się doprowadzić do trwałych, pozytywnych efektów.