Misja naszej szkoły
Szkoła jako środowisko wychowawcze powinna stworzyć warunki dla wszechstronnego rozwoju dziecka na miarę jego indywidualnych możliwości. Przede wszystkim zadbać
o zaspokojenie jego podstawowych potrzeb opiekuńczych. Kształtować pozytywny klimat dla dobrego wychowania i rozwijania osobowości. Stworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi wychowanków w sferze intelektualnej, psychicznej, społecznej, zdrowotnej, estetycznej, moralnej i duchowej.
Chcemy:
- pomagać uczniom we wszechstronnym rozwoju
- łączyć życzliwość ze stanowczością wymagań
- zapewnić sprawiedliwość i równość szans
- wspierać ducha partnerstwa i życzliwości
- wdrażać do samodzielności i aktywności
- uczyć kreatywnego myślenia
- zapewnić bezpieczeństwo, przyjaźń i radość uczenia się
Wizja szkoły:
Nasza szkoła jest placówką
nowoczesną, bezpieczną i przyjazną, przygotowującą absolwentów do samodzielnego funkcjonowania w otaczającym świecie nastawionych na osiąganie sukcesów. Program szkoły ukierunkowany jest na ucznia, jego możliwości i potrzeby, stwarza warunki sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi osobowości. Uczeń korzysta
z najnowocześniejszych zdobyczy techniki informacyjnej
i informatycznej, rozwija swoje zainteresowania, zdolności oraz sprawność fizyczną. Nad jego rozwojem ucznia czuwa
wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana i odpowiedzialna kadra pedagogiczna wykorzystująca nowoczesne metody nauczania
i wychowania. Rodzice są współorganizatorami życia szkoły mając na względzie zaangażowanie w troskę o dobro dzieci. Szkoła
umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim uczniom, wspiera rodzinę oraz uwzględnia
w swoich działaniach potrzeby dzieci.
Wzór absolwenta szkoły:
Wychowanie ucznia jest najbardziej istotnym elementem wszelkich działań nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły, którzy w sposób świadomy i integralny mają wpływ na kształtowanie osobowości, postaw i sytemu wartości wszystkich uczniów szkoły.
Chcemy dążyć, aby absolwent naszej szkoły był człowiekiem, który:
- potrafi zdobytą wiedzę i umiejętności zastosować w praktyce
- umie odróżniać dobro od zła w oparciu o uniwersalne wartości
- jest człowiekiem asertywnym
- jest świadomy swoich praw i obowiązków
- jest samodzielny, uczciwy, tolerancyjny, odpowiedzialny i twórczy
- dba o zdrowie swoje i otoczenia
- okazuje szacunek wobec kultury i tradycji własnego regionu i kraju
- umie troszczyć się o przyrodę i wdrażać w życie ekologiczne wartości
- umie żyć w społeczeństwie: w zespole klasowym, szkolnym i środowisku lokalnym
- przygotowany jest do życia w rodzinie i cenił ją jako najwyższą wartość w swoim życiu
- posiada umiejętność zdobywania i selekcjonowania informacji z różnych źródeł
- potrafi być rozważnym a zarazem ciekawym świata
- jest otwarty na Europę i świat
- jest chętny do zdobywania wiedzy na dalszym etapie edukacji