Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan pracy grupy na rok 2006-2007

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2461 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Plan pracy z grupą to szereg przyjętych załozeń wynikających z planu pracy wychowawczej internatu. Obejmuje w zasadzie wszystkie sfery oddziaływań skierowanych zarówno na osobę jak i grupę, od integracji po kształtowanie asertywnych postaw oraz kierowanie aktywności na poządane społecznie cele. Jak zatem pracujemy w placówce resocjalizacyjnej, mogą państwo zobaczyc na przykładzie przyjętego i sukcesywnie realizowanego planu.
PLAN PRACY GRUPY NA ROK SZKOLNY 2006/2007, SEMESTR PIERWSZY (III klasa gimnazjum)

WRZESIEŃ
DATA TEMAT SPOSOBY REALIZACJI
04.09. – 10.09. 2006

Organizacja pracy w grupie.

  1. Przydzielenie obowiązków związanych z porządkowaniem pomieszczeń.
  2. Zapoznanie wychowanek z nowym regulaminem oceny zachowania dziewcząt.
  3. Przypomnienie praw i obowiązków wychowanek.
11.09. – 17.09. 2006

Rozwijanie szacunku dla swojej i cudzej własności.

  1. Opracowanie z wychowankami zasad dotyczących szanowania własności.
  2. Uczenie się przez doświadczenie: odgrywanie zaaranżowanych scenek , omówienie.
18.09. – 24.09. 2006

Ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi.

  1. Rozwijanie umiejętności planowania pracy podczas nauki własnej.
  2. Rozwiązywanie łamigłówek, wykreślanek, krzyżówek.
  3. Gry i zabawy rozwijające umysł.
25.09. – 01.10. 2006

Wdrażanie do wysiłku związanego z przestrzeganiem norm społecznych.

  1. Zachęcanie do głębszej analizy własnego postępowania.
  2. Pierwsze oceny nowego regulaminu (wady i zalety).
  3. Omówienie zasad podpisywania kontraktów.

PAŹDZIERNIK
02.10. – 08.10.2006

Redukowanie zachowań agresywnych poprzez rozładowywanie napięć w sposób społecznie akceptowany.

  1. Konflikt – co to jest i jak go rozwiązywać?
  2. Rekreacja na świeżym powietrzu jako jedna z form odreagowywania stresu.
  3. Agresja – wykonanie planszy wg pomysłów wychowanek.
09.10. – 15.10. 2006

Kształtowanie pozytywnych interakcji między nauczycielem (wychowawcą) a uczniem.

  1. Obchody Dnia Nauczyciela.
  2. Wykonanie kart z życzeniami oraz gazetki okolicznościowej.
16.10. - 22.10. 2006

Uczenie i wzmacnianie prawdomówności. Uświadamianie prawnych i etycznych konsekwencji kłamstwa.

  1. Przedstawienie prawnych konsekwencji kłamstwa.
  2. Moralna ocena postawy prawdomówności i jej konsekwencji w relacjach społecznych (opracowanie „kodeksu prawdomówności”).
  3. Film fabularny obrazujący problem.
23.10. – 29.10. 2006

Wzmacnianie odpowiedzialności za własne słowa.

  1. Podpisywanie nowych kontraktów.
  2. Analiza już podpisanych.
  3. Gratyfikowanie zachowań pozytywnych.

LISTOPAD

30.10. – 05.11. 2006

Kształtowanie i wzmacnianie refleksyjności.

  1. Wieczór wspomnień tych, którzy odeszli (członków rodzin, przyjaciół, sławnych osób).
  2. Zapalenie symbolicznej świeczki na grobie.
  3. Wykonanie gazetki pt. „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą”.
06.11. – 12.11. 2006

Stymulowanie autokreacji.

  1. Wybór scenariusza i podział ról w przedstawieniu Jasełek (przygotowywane dla rodziców dziewcząt).
  2. Projektowanie strojów i dekoracji.

13.11. – 19.11. 2006

Wdrażanie do odpowiedzialności.

  1. Ocena staranności w wypełnianiu przydzielanych obowiązków.
  2. Analiza osiągnięć edukacyjnych.
  3. Pierwsze próby inscenizacji Jasełek.
20.11. – 26.11. 2006

Kompensowanie zapotrzebowania na mocne wrażenia w obszarze konstruktywnym.

  1. Rywalizacja w grach planszowych.
  2. Propozycje tytułów książek z „dreszczykiem”.
  3. Wspólne oglądanie filmu sensacyjnego.

GRUDZIEŃ
27.11. – 03.12. 2006

Tradycja i obrzędowość w placówce – Andrzejki.

  1. Przygotowanie dekoracji andrzejkowej.
  2. Wieczór wróżb.
  3. Udział we wspólnej zabawie.
04.12. – 10.12. 2006

Nauka racjonalnego planowania czynności porządkowych.

  1. Organizacja porządków przedświątecznych.
  2. Zachęcanie do niesienia pomocy innym w trudniejszych zadaniach.
  3. Nauka współpracy.

11.12. – 17.12. 2006.

Kształtowanie i wzmacnianie poczucia estetyki otoczenia. Budowanie nastroju przedświątecznego.

  1. Wykonanie stroików, ozdób choinkowych.
  2. Próby inscenizacji Jasełek.
  3. Wykonanie dekoracji oraz strojów.
18.12. – 24.12. 2006

Kształtowanie właściwych postaw wobec rodziny.

  1. Wykonanie zaproszeń na wspólną Wigilię.
  2. Przygotowanie próby generalnej Jasełek.
  3. Zajęcia z zakresu gospodarstwa domowego – przygotowanie potraw wigilijnych.
25.12.06. – 01.01. 2007

Ferie świąteczne



STYCZEŃ
02.01. – 07.01. 2007

Pobudzanie aspiracji w zakresie ukończenia szkoły.

  1. Analiza dotychczasowych wyników w nauce.
  2. Organizowanie samopomocy koleżeńskiej.
08.01. – 14.01. 2007

Uczenie sposobów zaspokajania potrzeb osobistych bez szkody dla innych.

  1. Stwarzanie możliwości rozwoju własnych zainteresowań i zamiłowań (czytanie książek, oglądanie ulubionych programów tv., słuchanie muzyki).
  2. Rozwijanie umiejętności asertywnych, ćwiczenia.
15.01. – 21.01. 2007

Wskazanie perspektyw podjęcia nauki zawodu.

  1. Badanie predyspozycji i uzdolnień do wykonywania w przyszłości konkretnych zawodów.
  2. Zapoznanie dziewcząt z rynkiem pracy i możliwościami, jakie daje nauka określonego zawodu.
  3. Zorganizowanie wycieczki do ZSZ na warsztaty zawodowe.
22.01. – 28.01. 2007

Rozwijanie umiejętności planowania swojej przyszłości.

  1. Pojęcie decyzji – wszystko na temat podejmowania, następstw.
  2. Wykorzystanie ćwiczeń kształtujących poczucie własnej odpowiedzialności (scenariusze sytuacji, omówienie).
  3. Spotkanie z rodzicami i dyskusja na temat planów edukacyjnych dzieci (uwzględnienie ich predyspozycji i możliwości).
29.01. – 11.02. 2007

Ferie zimowe.


Anna Kolasińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie