Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wprowadzenie systemowych zmian w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w celu utrwalania wśród słuchaczy postawy odpowiedzialności za własną naukę

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1160 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Istnienie problemu, który poddam tutaj analizie, dostrzegłam na kilka miesięcy przed rozpoczęciem swojego stażu na nauczyciela dyplomowanego. Pełniąc wówczas obowiązki dyrektora I NKJO w Sosnowcu zauważyłam, że wielu słuchaczy naszego kolegium ma bardzo lekceważące podejście do terminowego uzyskiwania zaliczeń. Specyfiką zakładu kształcenia nauczycieli, takiego jak nauczycielskie kolegium języków obcych, jest to, że każdy semestr zakończony jest sesją egzaminacyjną. W naszym NKJO słuchacz zobowiązany jest złożyć w sekretariacie kolegium indeks oraz kartę egzaminacyjną potwierdzające zaliczenie wszystkich przedmiotów najpóźniej do 15 marca w przypadku semestru zimowego oraz nie później niż do 26 września w przypadku semestru letniego. Tymczasem po zakończeniu zimowej poprawkowej sesji w roku szkolnym 2003/2004 roku prawie 10 procent wszystkich słuchaczy kolegium wystąpiło o przedłużenie sesji z powodu nieuzyskania wszystkich zaliczeń.

Rozmowy jakie przeprowadziłam wówczas z nauczycielami niezaliczonych przedmiotów ujawniły, że zjawisko to powtarza się od wielu lat po zakończeniu każdej sesji. Bardzo wielu słuchaczy nagminnie nie zalicza przedmiotów przed jej końcem. Co więcej, niektórzy z nich dopiero po uzyskaniu przedłużenia sesji po raz pierwszy kontaktują się z nauczycielem w celu zdania przedmiotu. Zdarza się też, że słuchacze podchodzą do zdawania zaległych przedmiotów wielokrotnie "aż do skutku", tzn. aż do otrzymania oceny pozytywnej.

Przeprowadziłam także rozmowy z samymi słuchaczami i dowiedziałam się, że niezaliczanie przedmiotów na czas stanowiło dla wielu z nich powód do dumy, a osoby solidnie przygotowujące się do zaliczeń określane były mianem "kujonów i frajerów". Okazało się też, że słuchacze, którzy zdobywają zaliczenia w przepisowym terminie czują się rozżaleni faktem, że otrzymywane przez nich w przepisowym terminie oceny liczą się do średniej ocen na dyplomie ukończenia kolegium tak samo jak pozytywne oceny otrzymywane przez osoby, które czasem wcześniej wiele razy oblewały dany przedmiot.

(...)

dr Agnieszka Solska
I Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych
w Sosnowcu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie