Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie II "Dzień Ziemi" - aktywność polonistyczna i plastyczna

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1549 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Rzeczywistość początku XXI wieku jest wieloznaczna. Charakteryzuje ją brak autorytetów lub ich zmienność. Szczególnym transformacjom podlega szkoła. Musi ona nadążyć za zmianami społecznymi. Te z kolei rodzą nowe zagrożenia i stawiają przed współczesną pedagogiką nowe zadania.

Dzieci trzeciego tysiąclecia nie mogą być kształtowane i wychowywane w oparciu o dotychczas stosowane metody. Świat zrodził bowiem szereg nowych zagrożeń, do których zaliczyć można brak odporności na stresy, lęki, agresję, brak wewnętrznej równowagi, zaniedbania, przemoc w rodzinie. Powodują one, że w sposobie wychowania i nauczania konieczne są zmiany.

Współczesna szkoła stawia na żywy kontakt z dzieckiem, pełna jest troski o wartości. spotyka się też z ograniczeniami; standardowe umiejętności nie prowadzą do maksymalizacji tego rozwoju. Konieczne staje się opracowanie nowego programu kształcenia.

Te ograniczenia przezwycięża program kształcenia wspierający i stymulujący rozwój wzwyż. Polega on na zrównoważeniu i uspójnieniu struktur poznawczych.

Integracja w tym ujęciu nie polega na łączeniu coraz większej liczby elementów, bo są ambiwalentne, ale na zrównoważeniu tych sprzeczności. Dzieje się tak za sprawą zintegrowanych zadań szkolnych, które są podstawowym źródłem zmiany w uczniu, w warunkach relaksacji, wizualizacji i afirmacji oraz uprzedniego doświadczenia uczniów.

Stosując zintegrowane zadania w swojej klasie dostrzegam dużą zmianę w uczniach, która wyraża się przede wszystkim wiarą we własne możliwości i zwiększeniem oryginalności rozwiązań. Dzieci, których aktywność twórcza i odtwórcza jest stymulowana przez zadania całkowicie lub częściowo zamknięte wykazują się poprawnością wykonania. Uczniowie, których aktywność twórcza i odtwórcza stymulowana jest przez zadania całkowicie lub częściowo otwarte, wykazują się dużą pomysłowością, zaskakującymi rozwiązaniami.

Najciekawsze jest jednak to, że podczas rozwiązywanie zadań ujawniają się jednostki mało zdyscyplinowane w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, ale niezwykle twórcze. Ich rozwój bowiem nie poddaje się żadnym schematom.

Podczas pracy z zintegrowanymi zadaniami szkolnymi chodzi o to, by najpierw je wykonywać, a potem samodzielnie tworzyć.

(...)

Małgorzata Swędrowska
SSP nr 1 STO w Poznaniu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie