Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji Planu rozwoju zawodowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5080 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zamieszczam sprawozdanie z realizacji Planu rpozwoju zawodowego za okres stażu nauczyciela techniki i informatyki ubiegającego się o stopień awansu nauczyciela dyplomowanego.

Sprawozdanie z realizacji zadań planu rozwoju zawodowego.

Imię i nazwisko: Grażyna Janczak
Miejsce zatrudnienia: Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale
Nauczany przedmiot: informatyka, technika
Rozpoczęcie stażu: 01.09.2002 r.
Zakończenie stażu: 31.05.2005 r.

     Celem wszystkich moich działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od początku pracy zawodowej, a także w czasie stażu był i jest wszechstronny rozwój ucznia. Starałam się, zatem doskonalić siebie i swój warsztat pracy oraz wykorzystywać nabyte umiejętności dla jego dobra i dobra szkoły, w której pracuję.
     Rozpoczynając staż na stopień nauczyciela dyplomowanego, zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego i przeprowadziłam analizę przepisów prawa oświatowego tj.:
  • Rozporządzenia MEN z dn. 03.08.2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego,
  • Ustawy z dn. 26.01.1982 r. Karty Nauczyciela,
  • Ustawy z dn. 18.02.2000 r. o zmianie Ustawy – Karta Nauczyciela,
W trakcie stażu uwzględniłam także następujące zmiany:
  • Rozporządzenie MENiS z dn.29.05.2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
  • Rozporządzenie MENiS z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
     Mój Plan rozwoju zawodowego uwzględniał nie tylko rozporządzenia, MENiS, ale również założenia Statutu Szkoły, Planu Pracy Szkoły, Programu Wychowawczego i Programu Rozwoju Szkoły, a także potrzeby i oczekiwania uczniów, rodziców i współpracowników. Starałam się, by uwzględniając specyfikę i potrzeby szkoły, jednocześnie mobilizując mnie do coraz aktywniejszej pracy i jeszcze bardziej skutecznego oddziaływania na ucznia.

Sprawozdanie ujmuje realizację zadań ujętych w obszary poszczególnych wymagań.

§ 5. ust.2 pkt. 1 Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informatycznej
  1. Wykorzystałam technologię komputerową i informacyjną do prowadzenia zajęć pozainformatycznych:
    • Zastosowałam edytor graficzny Paint oraz program CadStd do realizacji zagadnień z rysunku technicznego,
    • Korzystałam z programu BERDE oraz programów multimedialnych i stron www do realizacji tematyki z wychowania komunikacyjnego
    • Wspólnie z wychowankami stworzyłam w programie Power Point Multimedialną Kronikę Klasową
    • Korzystając z dostępu do Internetu zrealizowałam metodą projektów zagadnienia z techniki Technika wokół nas oraz Mój przyszły zawód
  2. Plany wynikowe z informatyki dla poszczególnych klas opracowałam w ten sposób, aby w pełni wykorzystać oprogramowanie znajdujące się na wyposażeniu pracowni.
  3. Podjęłam szereg działań mających na celu poszerzenie wiadomości i zdobycie nowych umiejętności dotyczących pracy z komputerem i siecią komputerową:
    • Ukończyłam 40 godzinny kurs – Administrator szkolnej pracowni internetowej – cześć I (OFEK w Poznaniu)
    • Ukończyłam 40 godzinny kurs – Administrator szkolnej pracowni internetowej – cześć II (OFEK w Poznaniu)
    • Ukończyłam 40 godzinne warsztaty przedmiotowo – metodyczne Podstawy budowania stron internetowych w języku HTML (OEIiZK w Warszawie)
    • Poznałam, pozyskałam i wdrożyłam nowe oprogramowania wspomagające proces dydaktyczny: CadStd do rysunku technicznego, Blender do tworzenia grafiki trójwymiarowej, BERDE do nauki przepisów ruchu drogowego,
    • Wzbogaciłam swoją biblioteczkę zawodową o nowe materiały (czasopisma, podręczniki, opracowania własne, przepisy prawne)
    • Systematycznie przeglądałam i analizowałam materiały zamieszczane na stronach internetowych takich jak: www.sbs2.pl, www.nauczyciel.pl, www.eduseek.pl, www.profesor.pl, www.literka.pl i inne.
  4. Posiadane umiejętności pracy z komputerem wykorzystałam w celu przygotowania licznych pomocy dydaktycznych do nauczanych przedmiotów (karty pracy, materiały pomocnicze do zajęć w postaci elektronicznej, testy, foliogramy, prezentacje multimedialne) oraz do przygotowania dokumentacji awansu zawodowego.
  5. W roku szkolnym 2002/2003 pełniłam rolę szkolnego koordynatora akcji Szkoła z klasą.
    W ramach powierzonej funkcji podjęłam następujące działania:
    • prowadziłam systematyczną korespondencję e – mail z organizatorami akcji
    • wspólnie z dyrekcją wypełniłam kwestionariusze dotyczące szkoły, które następnie przyczyniły się do utworzenia przez organizatorów akcji internetowej wizytówki naszej szkoły,
    • ściśle współpracowałam z szefami zespołów zadaniowych dostarczając im pobrane z Internetu materiały przydatne do realizacji zadań,
    • przygotowałam kącik tematyczny (w gablocie na korytarzu) poświęcony udziałowi naszej szkoły w akcji Szkoła z klasą,
    • udzielałam pomocy zespołom zadaniowym w komputerowym opracowaniu materiałów potrzebnych do przygotowania sprawozdań,
    • wspólnie z dyrekcją szkoły zredagowałam informacje o szkole, która ukazała się 25 lutego 2004 r. w dodatku do Gazety Wyborczej pt. Przewodnik po Szkołach z Klasą.
  6. Pełniłam funkcję lidera zespołu do realizacji zadania Festiwal Nauki.
  7. Przygotowałam i wdrożyłam przedsięwzięcie Pogotowie komputerowe, którego celem było udostępnienie uczniom nie posiadającym komputerów lub dostępu do Internetu pracowni informatycznej z pełnym jej wyposażeniem i oprogramowaniem. W ramach przedsięwzięcia wykonałam następujące zadania:
    • Opracowałam założenia przedsięwzięcia oraz plan działania związany z jego wdrożeniem,
    • Pozyskałam do współpracy pozostałych nauczycieli informatyków,
    • Rozreklamowałam akcję wśród uczniów i nauczycieli,
    • Wspólnie z nauczycielami pozyskanymi do współpracy opracowaliśmy harmonogram zajęć oraz założyliśmy rejestr odwiedzających pracownie,
    • Dokonałam ewaluacji przedsięwzięcia w oparciu o rejestr odwiedzin oraz rozmowy z uczniami i nauczycielami.
  8. W celu popularyzacji technologii komputerowej i informacyjnej poczyniłam następujące kroki:
    • zorganizowałam szkolne konkursy informatyczne,
    • prowadziłam przez cały okres stażu koło komputerowego, uwzględniając zainteresowania i predyspozycje uczniów,
    • włączyłam grupę uczniów do współtworzenia szkolnej strony internetowej w roku szkolnym 2002/03 oraz 2003/04
  9. Na wszystkich zajęciach przeze mnie prowadzonych w celu uatrakcyjnienia lekcji i uzyskania lepszych efektów pracy stosowałam metody aktywizujące między innymi:
    • Metodę projektów
    • Metodę metaplanu
    • Metoda drzewka decyzyjnego
§ 5. Ust. 2 pkt.2 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły
  1. Udzielałam nauczycielom pomocy w:
    • przygotowaniu sprzętu i oprogramowania do przeprowadzenia przez nich zajęć w pracowni komputerowej,
    • tworzeniu pomocy dydaktycznych
    • pozyskiwaniu materiałów z Internetu
  2. W roku szkolnym 2003/2004 pełniłam opiekę nad nauczycielem stażystą. Moje zadania w tym zakresie polegały na:
    • przygotowaniu i zawarciu kontraktu z nauczycielem stażystą,
    • pomocy w przygotowaniu i realizacji Planu rozwoju zawodowego,
    • uczestniczeniu w spotkaniach z młodym nauczycielem,
    • obserwacji i analizie zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę,
    • przygotowaniu projektu oceny za okres stażu
    • udziale w pracach komisji klasyfikacyjnej ramach opieki nad nauczycielem stażystą,
  3. Udostępniłam nauczycielom własne opracowania poprzez przekazanie ich do biblioteki szkolnej oraz zamieszczenie na swojej stronie internetowej www.gimbelfer.webpark.pl
    • Dokumentacja do nauczanych przedmiotów – Plany wynikowe, PSO, Plany wychowawcze
    • Zbiór kart pracy z informatyki
    • Testy z przepisów ruchu drogowego
    • Przewodnik dla nauczycieli po ciekawych stronach internetowych
    • Wykaz programów multimedialnych wspomagających proces dydaktyczny
    • Materiały opracowane na potrzeby przeprowadzanych szkoleń w ramach WDN
  4. Zorganizowałam i przeprowadziłam kursy dla nauczycieli w ramach WDN:
    • Komputer jako narzędzie pracy wychowawcy klasy – styczeń 2004
    • Internet w dydaktyce – maj 2005
    • Program do wypełniania świadectw – maj 2002, czerwiec 2005
  5. Systematycznie pozyskiwałam i udostępniałam materiały metodyczne, informacyjne i prawne publikowane na stronach internetowych.
§ 5. Ust. 2 pkt.3a Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
  1. Po zdiagnozowaniu środowiska klasowego opracowałam plany wychowawcze do realizacji w kolejnych klasach objętych wychowawstwem,
  2. Dokonałam modyfikacji programu nauczania techniki
  3. Opracowałam wspólnie z zespołem nauczycieli i wdrożyłam program imprezy środowiskowej "Festiwal Nauki".
§ 5. Ust. 2 pkt. 3b Opracowanie, co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą
  1. Moje publikacje na internetowych portalach edukacyjnych to:
    • Informacje o Gimnazjum im. Jana Pawła II w Rychwale na edukacyjnych stronach portalu Gazeta.pl
    • Sprawozdanie z realizacji zadania Festiwal Nauki w ramach akcji Szkoła z klasą pod adresem
    • Plan rozwoju zawodowego i sprawozdanie z jego realizacji na stronie www.literka.pl
    • Przewodnik po stronach internetowych dla nauczycieli
  2. Napisałam artykuł do lokalnej prasy Odgłosy na temat udziału szkoły w akcji Szkoła z klasą
  3. Wygłosiłam referaty na zebraniach z rodzicami na temat:
    • Zagrożenia i korzyści płynące z Internetu
    • Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
§ 5. Ust. 2 pkt. 3c prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli kontraktowych lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym
  1. W okresie stażu przeprowadziłam:
    • zajęcia otwarte dla nauczycieli stażystów, kontraktowych i mianowanych
    • zajęcia z informatyki w ramach opieki nad nauczycielem stażystą
    • otwarte zebrania z rodzicami dla nauczyciela stażysty
  2. Korzystałam z doświadczeń koleżanek i kolegów poprzez:
    • uczestnictwo we wszystkich organizowanych radach szkoleniowych,
    • udział w zajęciach otwartych organizowanych przez nauczycieli mojej szkoły;
    • wykorzystanie materiałów opracowanych przez nauczycieli w swojej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
  3. Udostępniałam innym materiały pozyskane podczas szkoleń i kursów
  4. Poszerzyłam swoją wiedzę i umiejętności w procesie aktywnego udziału w pracach zespołu przedmiotowego nauczycieli informatyki, którego jestem liderem.
§ 5. Ust. 2 pkt. 3d Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich

W okresie stażu współpracowałam z:
  • Radą Rodziców
  • pedagogiem szkolnym
  • pielęgniarką medycyny szkolnej
  • Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną w Koninie
  • ZNP
  • władzami samorządowymi
  • Komisariatem Policji w Rychwale
  • Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
§ 5. Ust. 2 pkt. 3h Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

Podejmowałam różnorodne zadania na rzecz edukacji i pomocy uczniom:
  • Aktywnie pracowałam w zespole ds. opracowania planu wychowawczego w latach 2004/2005,
  • Co roku byłam członkiem zespołu nadzorującego egzaminy gimnazjalne
  • Realizując program wychowawczy integrowałam we wspólnym działaniu wychowanków i ich rodziców, organizując uroczystości klasowe: Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, Wigilia klasowa, Andrzejki, Mikołajki, Imieniny klasy i uroczystości międzyklasowe Otrzęsiny.
  • Proponowałam uczniom ciekawe formy spędzania wolnego czasu, rozwijanie zainteresowań i pasji życiowych – wycieczki, biwaki, rajdy, wyjazdy na basen, wspólna zabawa, twórczość własna,
  • Motywowałam uczniów do udziału w akcjach charytatywnych np. WOŚP, Pogotowie Świętego Mikołaja, Góra Grosza, zbiórka organizowana na rzecz Domu Dziecka, zbiórka pieniędzy na rehabilitację dla chorego kolegi
  • Po rozpoznaniu sytuacji życiowej wychowanków, organizowałam pomoc w trudnych dla nich sytuacjach
  • Przygotowałam i wykonałam projekty licznych zaproszeń, kartek świątecznych, dyplomów
  • Przygotowywałam uczniów do uzyskania karty rowerowej i motorowej oraz przeprowadziłam sprawdzian umiejętności jazdy na motorowerze.
  • Byłam odpowiedzialna za uaktualnianie materiałów zamieszczanych w dwóch gablotach na korytarzu szkolnym
  • Sprawowałam opiekę nad pracownią techniki (uzupełnianie wyposażenia, gazetki okolicznościowe, dekoracje)
  • Brałam udział w organizowaniu goszczących już na stałe w naszej szkole imprez środowiskowych: Jasełka, Drzwi otwarte, Bal Gimnazjalny 2004, Pożegnanie absolwentów rocznik 2004
  • Aktywnie uczestniczyłam w pracach sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w latach 2003, 2004, 2005
§ 5 ust 2 pkt 4 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Przeanalizowałam przypadki:
  • Losy absolwentów ostatniego rocznika - matura 2002,
  • Sukcesy uczniów w konkursach przedmiotowych - rok szkolny 2002/2003.
Podsumowanie

     Osobiście mam dużą satysfakcję z realizacji planu rozwoju zawodowego.
     Uzyskane wsparcie ze strony dyrekcji i współpracowników w dużym stopniu przyczyniło się do zrealizowania zaplanowanych zadań, dzięki którym poszerzyłam swoją wiedzę i umiejętności pedagogiczne, oraz przyczyniłam się do podniesienia jakości pracy szkoły.
     W swojej pracy wykorzystuję metody, formy i techniki pracy, które umożliwiają wszechstronny rozwój ucznia. Jestem pozytywnie nastawiona na nowości dydaktyczne i metodyczne. Posiadam umiejętności stosowania technologii komputerowej, potrafię korzystać z zasobów Internetu. Umiem dzielić się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniami. Dzięki temu rozwinęłam swoje umiejętności interpersonalne, nabrałam większej swobody i pewności siebie w wyrażaniu własnych poglądów i stanowisk w gronie współpracowników. Podejmuję i realizuję zadania wykraczające poza obowiązki służbowe. Samodzielnie pogłębiam swoją wiedzę.
     Dużą satysfakcję sprawił mi fakt, że moje działania są zauważane przez dyrekcję szkoły, czego dowodem jest otrzymanie wyróżniającej oceny pracy w roku szkolnym 2001/2002 oraz ważnej dla mnie nagrody dyrektora w ostatnim roku odbywanego stażu za rzetelną pracę oraz wkład wniesiony w rozwój naszej szkoły.

Grażyna Janczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie