Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kłopoty z gęstością ciał – zadania problemowe

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3236 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Fizyka jest przedmiotem, który bardzo ściśle łączysię z matematyką. Wszystkie prawa, zasady zostają opisane przy pomocy wzorów. Uczniowie mają ogromne problemy z rozwiazywaniem zadań rachunkowych. Sposoby rozwiązywania zadań najlepiej jest wprowadzać na przykladach z zastosowaniem prostych wzorów. Przez szereg lat rozwiazywanie zadań rachunkowych wprowadzam przy tematach zwiazanych z ciężarem ciał i gęstością. Proponujętemat utrwalajacy umiejętność rozwiazywania zadań dotyczacych gęstości.

Temat: Kłopoty z gęstością ciał – zadania problemowe.

Cele operacyjne:
Uczeń:
  • rozumie pojęcie gęstości ciał,
  • analizuje treść zadania związanego z gęstością ciał,
  • tworzy model rozwiązania sytuacji problemowej,
  • rozwiązuje problem,
  • udziela odpowiedzi,
  • dokonuje rzetelnej samooceny.
Materiały dydaktyczne: Karty pracy , karta samooceny
Metody pracy: metoda problemowa, dyskusja.
Formy pracy: praca indywidualna, praca z całą klasą.

Przebieg lekcji.
I. Zaangażowanie.
  • Czynności organizacyjne
  • Przypomnienie wiadomości z poprzednich zajęć: odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytania:
    1. Co to jest gęstość ciał?
    2. Jaka jest jednostka gęstości?
    3. Jak możemy wyznaczyć gęstość ciała?
  • Zapisanie tematu lekcji
II. Badanie/ przekształcanie.
  • Rozdanie kart pracy
  • Wyjaśnienie zasad pracy na lekcji
  • Indywidualna praca uczniów nad rozwiązywaniem problemów
III. Prezentacja
  • Uczniowie przedstawiają sposoby rozwiązania problemów
  • Dyskusja nad rezultatami pracy i sposobami rozwiązania problemu
IV. Refleksja.
  • Podsumowanie pracy przez nauczyciela
  • Ocena pracy uczniów na lekcji
  • Samoocena uczniów.


Karta pracy
Data .............................
Imię i nazwisko ...................................................
klasa .................

     Pracuj powoli. Dokładnie przeczytaj treść zadań problemowych. Zanim przystąpisz do rozwiązania problemu przeanalizuj dokładnie treść zadania. Pisząc rozwiązania nie zapomnij w jaki sposób je zapisujemy.
Powodzenia!

Zadanie 1. (2 pkt)
Wyjaśnij co znaczy, że gęstość ciała wynosi 3 kg/ m3?
............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ..................................................................

Zadanie 2. (3 pkt)
Wyznacz gęstość materiału, z którego wykonano odważnik posługując się rysunkiem.
m = ...............
V = ...............

Zadanie 3. (6 pkt)
Czy litrowy słoik może pomieścić 1 kg mąki. Gęstość mąki wynosi 0,7 g/ cm3.
Dane:
Szukane:
Rozwiązanie:
Odpowiedź:
............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ..................................................................

Zadanie 4. ( 6 pkt)
Jaka jest masa powietrza w sali lekcyjnej w sali lekcyjnej o wymiarach 5 m x 10 m x 3m? Porównaj ją z masą własnego ciała.

Zadanie 5. ( 5 pkt)
Jak sprawdzić czy złote, srebrne i brązowe medale są wykonane z czystego metalu, bez domieszek?
............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................
Ilość uzyskanych punktów: ........................................
Ocena: ........................................
Podpis nauczyciela: ...........................

Opracowała: Danuta Majsakowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie