Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przepis kulinarny po angielsku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6372 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przygotowywanie posiłków może stać się ciekawym pomysłem na przeprowadzenie lekcji języka angielskiego. Odmienności kulinarne i smakowe ludności zamieszkującej Polskę i Wielką Brytanię mogą posłużyć za wzór do opracowania przez uczniów szkoły podstawowej przepisu kulinarnego w języku angielskim. Jedynym warunkiem jest posiadanie przez uczniów pewnego zakresu słownictwa i podstaw gramatyki.

Konspekt lekcji języka angielskiego z grupą dzieci starszych
(elementary)


Temat: What do you know about food in Britain?

Cele lekcji:

Uczeń zapamiętuje:
- nazwy niektórych ulubionych potraw Brytyjczyków;
- nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia oraz pory dnia, w jakich te posiłki są zazwyczaj spożywane w Anglii

Uczeń rozumie:
- schemat pisania przepisu kulinarnego;
- znaczenie niektórych słów związanych z przygotowywaniem potraw, jak np. caster sugar, desiccated coconut, greased tin, fudge, grated rind;
- sposób użycia trybu rozkazującego w przepisie kulinarnym (np. Peel...; Put..., Boil…, Mix… itp.)

Uczeń umie:
- nazwać niektóre potrawy i posiłki angielskie oraz porę dnia, w której te posiłki są spożywane;
- napisać nieskomplikowany przepis kulinarny na ulubioną potrawę według podanego schematu

Cele wychowawcze:
Zachęcanie uczniów do zdrowego odżywiania się.
Wyrabianie szacunku i tolerancji do nawyków żywieniowych ludzi zamieszkujących różne kraje (np. Polska, Wielka Brytania).

Formy pracy:
indywidualna, grupowa, praca w parach

Metody pracy:
‘łańcuch skojarzeń’, dyskusja, praca z tekstem źródłowym, ćwiczenia praktyczne: uzupełnianie tabelek, pisanie przepisu wg podanego schematu, ‘kalambury’

Środki dydaktyczne:
magnetofon, kaseta z tekstem "Meals and Mealtimes" oraz piosenką "Sausages with ice-cream", kolorowe kartony z napisami: FRUIT, VEGETABLES, DRINKS, czarne markery, kopie tabelek z podziałem na hasła: MEAL, TIME, FOOD, kserokopie angielskich przepisów kulinarnych, słowniki angielsko-polskie i polsko-angielskie, podręcznik do nauki języka angielskiego (dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej) - "Project 1"

Czas trwania zajęć: 90 minut.

Przebieg lekcji:

I. Część wstępna (Revision)

  1. Utrwalenie słownictwa związanego z artykułami spożywczymi: podzielenie uczniów na grupy, rozdanie kolorowych kartonów i markerów; zadaniem każdej grupy jest napisanie tylu produktów związanych z podanym na kartonie hasłem, ile uczniowie zdołali zapamiętać w ciągu kilku ostatnich lekcji języka angielskiego. Jedna grupa przedstawia owoce (fruit), druga warzywa (vegetables), a trzecia napoje (drinks). Uczniowie zaczynają pisać na hasło ‘start’ i kończą na hasło ‘stop’.
  2. Sprawdzenie wykonania zadania, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Wygrywa grupa, która napisała najwięcej produktów i najlepiej pod względem ortograficznym. Uczniowie ci dostają w nagrodę kolorową karteczkę z napisem "WELL DONE".
II. Część główna

Wprowadzenie do tematu lekcji (Warm-up)

  1. Zachęcenie uczniów do dyskusji na temat ulubionych potraw Brytyjczyków. Wymienianie się pomysłami na następujące tematy:
    • Have you any idea about food in Britain?
    • What dishes do British people like? (np. fish and chips, Yorkshire pudding, eggs and bacon, toasts, jam or marmalade, tea)
    • How do we call British meals and mealtimes? (breakfast, lunch, dinner, supper).
  2. Wyjaśnienie uczniom czym jest potrawa angielska zwana ‘Yorkshire pudding’: It is made from flour, eggs and milk, and cooked in the oven. It is traditionally eaten with roast beef. (It is similar to batter for pancakes).

    Prezentacja nowego tematu (Presentation)

  3. Uważne słuchanie tekstu "Meals and Mealtimes", czytanego przez angielskiego lektora, z równoczesnym uzupełnianiem tabelek, do których należy wpisać nazwy brytyjskich posiłków, porę dnia, w której dany posiłek jest spożywany oraz nazwę potrawy charakterystycznej dla danego posiłku i pory dnia.
  4. Sprawdzenie poprawności wykonanego zadania i skorygowanie ewentualnych błędów bądź uzupełnienie brakujących wiadomości.

    Zabawa śródzajęciowa:

    Zabawa ruchowa do rymowanki ‘"Number one...", z tym że uczniowie zmieniają nazwy części ciała w rymowance na nazwy brytyjskich posiłków: Number ‘lunch’ touch your arm, number ‘tea’ touch your knee, number ‘breakfast’ touch your shoe, number dinner touch the floor". (Zabawa powtarza się kilkakrotnie i jest wykonywana w coraz szybszym tempie).

  5. Czytanie tekstu "Meals and Mealtimes" kolejno przez wszystkich uczniów. Zwracanie uwagi na prawidłowe wymawianie trudniejszych i dłuższych wyrazów.
  6. Zaprezentowanie dwóch przepisów kulinarnych pochodzących z Wielkiej Brytanii.
  7. Przypomnienie schematu pisania przepisu kulinarnego: ingredients, instruction, oraz użycia formy trybu rozkazującego.

    Ćwiczenia praktyczne (Practice)

  8. Praca w parach: ciche czytanie i tłumaczenie wybranego przepisu kulinarnego pochodzącego z Wielkiej Brytanii. Wyjaśnienie znaczenia wyrazów: caster sugar, desiccated coconut, greased tin, fudge, grated rind.

    Zabawa śródzajęciowa:

    Dwukrotne słuchanie piosenki pt. "Sausages with ice-cream"; po pierwszym wysłuchaniu piosenki uczniowie wyjaśniają, co z produktów w piosence jest zdrowe, a co nie; podczas ponownego słuchania piosenki uczniowie głaszczą się po brzuchu na wzmiankę o zdrowej potrawie, a zasłaniają usta i wydają dźwięk niezadowolenia, gdy dana potrawa jest niezdrowa.

  9. Odczytanie przygotowanych tłumaczeń.
  10. Układanie własnego przepisu na ulubione i nieskomplikowane danie, według schematu tłumaczeń.
III. Część końcowa utrwalająca (Consolidation)

  1. Kalambury: utrwalenie poznanego słownictwa poprzez zabawę w kalambury (jeden uczeń rysuje, a inni zgadują, co jest celem rysującego – jakie słowo).
  2. Podsumowanie wiadomości na temat posiłków Brytyjczyków, pór dnia, w których te posiłki są spożywane oraz ich ulubionych potraw.
  3. Pochwalenie uczniów za wspaniałą pracę na lekcji.
Opracowała: Grażyna Makulec

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie