Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wpływ reklam telewizyjnych na dzieci

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1344 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

   Reklama to nieodłączny element naszej społecznej rzeczywistości. Na reklamę jesteśmy skazani w naszym codziennym życiu. Tempo życia ciągle się zwiększa. Gonimy za lepszym życiem i za pieniędzmi. Reklama dużym strumieniem codziennie napływa do umysłu małego dziecka. Jest ona o różnej tematyce.

     W tej chwili jednak najważniejsza jest praca. Mamy coraz mniej czasu na wychowywanie dzieci. To telewizja zawładnęła wychowaniem dziecka. To ona wspomaga jego rozwój, jego sferę osobowości. Pełni rolę edukacyjną. Z drugiej strony stymuluje złe cechy charakteru, jakie rozwijają się podczas oglądania programów niedozwolonych. Z języka łac. – reklama – krzyczę. To rozpowszechnienie informacji o towarach i ich zaletach, wartości za pomocą ogłoszeń, plakatów. Reklama to zjawisko o dużej sile działania. Reklama dla dzieci, to reklama, w której świat magii dostarcza kontekstu do charakterystyki produktu w znacznie silniejszym stopniu niż w reklamach dla dorosłych odbiorców.

     Zdaniem Ewy Bromboszla – reklama jest dziś jednym z ważniejszych czynników działających na dziecko w toku jego rozwoju społeczno – ekonomicznego. Reklama ma duży wpływ na sposób myślenia i zachowania. Reklamy są wszechobecne w życiu dziecka. Towarzyszą dziecku codziennie, o każdej porze, stały się częścią jego życia. Z jednej strony stanowi ona źródło informacji, wzbogaca zasób wiadomości, doświadczeń dziecka. Ma też wiele zjawisk nieporządnych. Powoduje konflikty rodzinne, nieporozumienia w grupie rówieśniczej. Postaci w reklamie bardzo często sugerują, iż najważniejszym celem jest dobry samochód, zabawka, komórka.

     Dziecko pozostawione sam na sam z telewizorem sprawia, że naładuje się ogromną ilością treści, bo świat ukazany w reklamach jest miły, kolorowy, dostatni. Reklama pokazuje dziecku nieistniejącą rzeczywistość. Wszystko jest łatwe, przyjemne i dostępne na wyciągnięcie ręki.

     Dzieci jednak bardzo lubią reklamy, bo są one elementem myśli, emocji, działań dzieci. Wpaja ona dzieciom, przekonanie, że świat jest bez wad, pełen ciepła, miłości, życzliwości. W reklamie wszystko kończy się szczęśliwie jak w baśni. Produkty prezentowane w reklamie nabierają większego znaczenia, niż te, które są na sklepowych półkach. Dlatego dzieci wymuszają na rodzicach zakup nowego ubrania, zabawki. Dzieci bardzo chętnie oglądają reklamy i utożsamiają się z nimi, To świat śmiesznych dialogów, melodyjnych piosenek, haseł, czy sloganów. Reklamy wywołują u dzieci radość i śmiech.

     W reklamach kierowanych do dzieci stosowane są specyficzne sposoby przekonywania przez połączenie reklamowanych produktów z atrakcyjnymi dodatkami.

  • zachęca do zakupu przez informację o konkursach
  • w reklamach występują też dzieci, które podziwiają idoli
  • innym ze sposobów oddziaływań na małego odbiorcę reklam jest nadawanie im znaczeń emocjonalnych (np.: dzięki temu produktowi dziecko przeżyje coś niezwykłego, bądź lepiej sobie poradzi w trudnej sytuacji, bo reklamowany produkt jest niezbędny.
      Żyjemy w atmosferze ciągłego pośpiechu, w świecie wypełnionym reklamą, filmem. Wiele dzieci korzysta z telewizora bez umiaru, bo jest to najatrakcyjniejsza forma spędzania wolnego czasu. Pamiętajmy aby dziecko nie pozostawało samo przed telewizorem z ogromem informacji, obrazów, działań. Musimy kontrolować czas spędzania dziecka przez telewizorem. Rodzice muszą stanowić „filtr” odbieranych przez dziecko treści, wystarczy wyłączyć telewizor, porozmawiać z dzieckiem lub pójść na spacer, albo obejrzeć wystawę. Musimy nauczyć dziecko jak mądrze i odpowiedzialnie spędzać czas.

Jolanta Karbowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie