Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Współpraca z rodzicami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1312 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W procesie wychowania i edukacji dzieci w przedszkolu muszą czynnie brać udział również . Aby tak się stało, powinna istnieć fizyczna i efektywna współpraca między nauczycielem a rodzicami. Mając na uwadze wartości płynące z integracji oddziaływań wychowawczych przedszkola i domu rodzinnego pragnę zaprezentować ciekawą formę współpracy, która jest atrakcyjna nie tylko dla dzieci, ale również dla rodziców. Wspólne spotkania organizowane na terenie przedszkola mogą okazać się wspaniałą okazją do wzmacniania więzi emocjonalnej w relacji rodzic - dziecko - nauczyciel, pozwalającą wszystkim bliżej się poznać. Dziecko uczy się bawiąc.

Bajkowy turniej przez cztery pory roku
( scenariusz spotkania z rodzicami )


Grupa: 5 - latki
Miejsce: sala gimnastyczna

Cele ogólne:
- wzmacnianie więzi emocjonalnej między dzieckiem a rodzicem,
- nabywanie umiejętności współdzoiałania w grupie,
- umiejętność przyjmowania przegranej i okazywanie uznania i szacunku dla rywali,
- rozpoznawanie charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,
- wzbogacanie i doskonalenie wypowiedzi dzieci.

Cele operacyjne:
- dziecko zna charakterystyczne cechy poszczególnych pór roku,
- wypowiada się na temat ilustracji,
- na podstawie scenek dramowych rozpoznaje znane bajki,
- współdziała w grupie,
- uczy się - bawiąc.

Pomoce i materiały:
Papier szary - duże arkusze, kredki, farby, kolorowa bibuła, klej, sszywacze, taśma klejąca, puzzle - 4 komplety, woreczki do ćwiczeń.

Przebieg spotkania:

1. Podział na grupy - losowanie karteczek w czterech kolorach ( rodzice oddzielnie, dzieci oddzielnie - szarfy ). Każda z grup ustawia się przy dekoracji z wylosowaną porą roku: biały - zima, zielony - wiosna, żółty - lato, czerwony - jesień.

a). grupy pracują nad okrzykiem ( hasło - pory roku )

2. Malowanie na dużych arkuszach papieru na temat wylosowanej pory roku. Zadaniem rodziców jest nauczyć dzieci krótko opowiadać o namalowanym obrazie.

3. Utworzenie figur w grupie poprzez połączenie różnymi częściami ciała.

4. Układanie puzzli ( 24 elementy, obrazki takie same dla każdej grupy ).

5. Tor przeszkód:
- bieg na czworakach
- rzut do celu
- skoki na jednej nodze.

6. Scenki dramowe wykonane przez rodziców jako zagadka dla dzieci ( rodzice na 10 minut wychodzą z sali i opracowują scenki: Cerwony Kapturek, Kopciuszek, Śnieżka, Jaś i Małgosia.

7. Przyporządkowanie elementów do odpowiednich okienek - pór roku. Dzieci po kolei losują kartonik z charakterystycznym elementem z danej pory roku. Podchodzą do odpowiedniego okienka i przypinają go. Po przypięciu cała grupa sprawdza zgodność elementów z porą roku.

8. Każda z grup ozdabia sylwetkę swojej pory roku. Prezentacja z opisem charakterystycznych cech.

9. Zakończenie spotkania.
Każde zadanie jest punktowane. Wszystkie punkty zebrane przez drużyny zostają wrzucone do pudełka, wymieszane i zaklejone taśmą. Po rozcięciu okaże się, że zostały zamienione na cukierki, które ucieszą wszystkie dzieci.



Jesienne podchody
( scenariusz spotkania z rodzicami przy ognisku)


Grupa: 5 - latki
Miejsce: ogród przedszkolny

Cele ogólne:
- wzmacnianie więzi emocjonalnej,
- nabywanie umiejętności współdziałania w zespole,
- rozpoznawanie charakterystycznych cech jesieni,
- przełamywanie barier nieśmiałości.

Cele operacyjne:
- dziecko czerpie radość ze wspólnej zabawy z rodzicami,
- zna charakterystyczne cech jesieni,
- rozpoznaje i nazywa owoce i warzywa,
- współdziała w zespole,
- uczy się - bawiąc,
- bierze udział w sadzeniu drzewka w ogrodzie przedszkolnym,
- rozumie potrzebę ochrony przyrody,
- dziecko i rodzic potrafią śwoietnie się bawić.

Organizacja:
Wcześniejsze przygotowanie stacji na terenie ogrodu przedszkolnego ( materiały potrzebne do wykonania zadań, strzałki naprowadzające ). Umówieni rodzice przygotowują drewno i rozpalają ognisko w wyznaczonym miejscu.

Materiały:
Bloki rysunkowe, kolorowa bibuła, kredki, pisaki, klej, nożyczki, taśma klejąca, koperty z zadaniami, tacki, talerze, noże, wykałaczki, torebki na odpady, owoce, warzywa, farby, plastelina, 2 kosze słodyczy i upominków.

Przebieg spotkania:

1. Podział dzieci i rodziców na dwie grupy. zadaniem każdej z nich jest po strzałkach dotrzeć do miejsc w których ukryte są koperty z zadaniami do wykonania. Druga grupa startuje po 15 minutach od wyruszenia pierwszej>

Stacja 1
- zadaniem pierwszej grupy jest rozwiązać zagadkę i wykonać jej rozwiązanie - parasol
- zadaniem drugiej grupy jest ułożyć wierszyk o jesieni ( 4 zdania ) i zapisać go

Stacja 2
- zadaniem pierwszej grupy jest ułożyć wierszyk o jesieni ( 4 zdania ) i zapisać go
- zadaniem drugiej grupy jest rozwiązać zagadkę i wykonać jej rozwiązanie - latawiec

Stacja 3
- zadaniem pierwszej i drugiej grupy jest wykonać trzy okrążenia wokół piaskownicy

Stacja 4
- pierwsza grupa wykonuje szaszłyki owocowe
- druga grupa wykonuje szaszłyki warzywne

Stacja 5
- zadaniem grup jest wykonać pięć przysiadów i nazbierać jesiennych liści po czym wyruszyć w dalszą drogę

Stacja 6
- zadaniem pierwszej i drugiej grupy jest wykonać proporczyk " Tęczowa kraina" i zabrać go ze sobą na miejsce kończące podchody. Grupy wykorzystują do wykonania zadania zebrany materiał przyrodniczy, farby, plastelinę, kolorową bibułę

Każda z grup po dotarciu na metę poszukuje ukrytego skarbu - kosz upominków i słodyczy.

2. Prezentacja przez grupy wykonanych zadań.

Grupy prezentują ułożone wierszyki o jesieni, wykonane proporczyki " Tęczowa kraina", szaszłyki owocowe i warzywne.

3. Wspólne posadzenie drzewka w ogrodzie przedszkolnym.

4. Wspólne pieczenie kiebasek i ziemniaków.

Zachowanie bezpieczeństwa przy ognisku, śpiewanie piosenek, zaspokojenie pierwszych apetytów, degustacja szaszłyków owocowych i warzywnych.


Małgorzata Maceluch

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie