Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Witryna Internetowa - forma promocji przedszkola w środowisku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1576 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Strona Internetowa Przedszkola Miejskiego nr 28 w Gliwicach, to realizacja własnych pomysłów, efekt zastosowania wiedzy i umiejętności informatycznych. To jedna z wielu form współpracy placówki ze środowiskiem lokalnym, pedagogizacji rodziców i promocji celów wychowania przedszkolnego w społeczeństwie.

WITRYNA INTERNETOWA
– FORMA PROMOCJI PRZEDSZKOLA W ŚRODOWISKU

Anna Patyńska-Lakwa
Przedszkole Miejskie nr 28 w Gliwicach

Spontanicznie rozwijający się Internet w zawrotnym tempie przekształca nasz świat
w globalną wioskę. Praktyka pokazuje, zwłaszcza, gdy patrzy się na społeczeństwa bardziej skomputeryzowane niż nasze, że dostęp do Sieci i umiejętność jej wykorzystania staje się ważnym czynnikiem, decydującym o poziomie, na którym żyjemy. Media podkreślają równocześnie, jak dalece Polacy odstają w tej dziedzinie od innych krajów zjednoczonej Europy, zarówno pod względem powszechnej dostępności, ponoszonych kosztów
i umiejętności korzystania z usług internetowych.
Obok poczty elektronicznej, nieodłącznym składnikiem internetowego fenomenu stała się sieć WWW. „World Wide Web jest maszyną drukarską Guttenberga naszych czasów. Niemal każdy może stworzyć swoją własną witrynę WWW i zaprezentować ją internetowej publiczności” .[1] Umiejętność tą powinny posiąść zwłaszcza osoby, które chcą aktywnie uczestniczyć w wymianie informacji za pośrednictwem Sieci. Wiedza ta staje się niezbędna zarówno w świecie biznesu, jak i nauki.
Coraz więcej firm uruchamia własne strony w Internecie traktując to medium, jako kolejną możliwość prezentowania się potencjalnym klientom. Podobne podejście obserwuje się obecnie w nauce i edukacji. Placówka oświatowa podlega konkurencji, prawom gospodarki rynkowej, a od dyrektora i nauczycieli wymaga się coraz częściej również umiejętności menedżerskich. Dobrą szkołę czy przedszkole rodzice poznają po ofercie edukacyjnej, efektach nauczania i wychowania, pozytywnym wizerunku placówki w najbliższym otoczeniu. Reklama w Internecie poprzez witrynę może dodatkowo, zachęcić rodziców do zapisania dziecka do danej placówki, zjednać uczniów i środowisko do współpracy w realizacji postawionych celów edukacyjnych.
Wykorzystując wiedzę i umiejętności informatyczne zdobyte w trakcie studiów podyplomowych, postawiłam sobie za cel przygotowanie projektu wirtualnej prezentacji Przedszkola Miejskiego nr 28 w Gliwicach. Jak dotąd placówka ta nie posiadała jeszcze swojej witryny w Internecie.
To Gliwickie przedszkole jest bliskie i znane jedynie społeczności lokalnej - mieszkańcom Osiedla Obrońców Pokoju, którzy powierzają swoje dzieci naszej opiece. Będąc nauczycielem i długoletnim pracownikiem tej placówki oświatowej dostrzegłam potrzebę podjęcia dodatkowych działań promocyjnych. Ma to związek nie tylko z niżem demograficznym, który dotkliwie odczuwa całe szkolnictwo. Z obserwacji wynika, że ciągle jeszcze wiele dzieci w wieku od 3 do 5 lat nie uczęszcza do przedszkola, pozostając w domach pod opieką babci, niani czy bezrobotnych rodziców. Przedszkole z pewnością mogłoby zwiększyć szanse rozwojowe tych dzieci i właściwie przygotować je do podjęcia nauki w szkole. Jednoroczny pobyt dziecka w przedszkolu w grupie 6-latków
(te, bowiem są już objęte obowiązkiem szkolnym) często jest zbyt krótki, aby przedszkolak osiągnął pełną gotowość szkolną.
Realizując swój projekt kierowałam się chęcią pokazania przedszkola z wielu stron począwszy od bazy materialnej (zdjęcia zamieszczone w Galerii), poprzez organizację procesu wychowawczo-dydaktycznego, aż do proponowanej oferty edukacyjnej i zajęć dodatkowych. Prezentacja w Internecie ma zachęcić rodziców do odwiedzenia placówki.
Ma uczynić z ich dzieci potencjalnych, przyszłych przedszkolaków.
Obecni rodzice dzieci z naszego przedszkola oglądając witrynę, mogą na bieżąco śledzić, co dzieje się w placówce, jakie uroczystości i imprezy zostały zaplanowane na najbliższe miesiące. Witryna powinna, bowiem angażować środowiska rodzinne do aktywnego włączania się, w codzienne sprawy przedszkola.
Innym równie ważnym celem tak przygotowanej prezentacji jest przybliżanie zagadnień z dziedziny pedagogiki i psychologii. Pogłębianie świadomości rodziców, co do postaw wychowawczych i praw rządzących rozwojem dzieci w wieku przedszkolnym. Prezentacja ma służyć wymianie doświadczeń pełnić funkcję informacyjną i doradczą. Rodzice mający problemy ze swymi pociechami mogą skorzystać z porad, doświadczonych pedagogów, zawartych w artykułach publikowanych na jej stronach.
Tworząc projekt prezentacji WWW przyjęłam na siebie obowiązek rzetelnego zebrania informacji o działalności placówki. Niezbędne były tu zdolności redaktorskie, plastyczne, fotoreporterskie, informatyczne, oraz umiejętność postawienia się w roli gościa witryny, która została zrobiona właśnie, z myślą o tych wszystkich klientach, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o działalności przedszkola, czy też możliwości skorzystania z jego usług.
Wirtualna prezentacja przedszkola powstała przy zastosowaniu takich narzędzi programowania komputerowego, jak edytor MS FrontPage 2000 oraz przeglądarki Internet Explorer.
Projektowanie rozpoczęłam od przygotowania scenopisu. Starałam się zastosować
do obowiązujących zasad, oraz mieć na względzie potencjalnych użytkowników witryny: rodziców, dzieci i nauczycieli. Określiłam cele prezentacji i sformułowałam główne tematy, które chciałabym w niej poruszyć.
Następnie podjęłam decyzję, co do struktury dokumentu HTML. Najbardziej odpowiednią wydała mi się struktura hierarchiczna, scentralizowana. Zależało mi na tym, aby odwiedzający oglądali zawartość witryny w pewnej określonej kolejności. Witryna ma logiczną, prostą
i czytelną strukturę.
Po otwarciu strony głównej, w dolnej części okna pojawia się menu - lista wypunktowana tematów, są to, hiperłącza do kolejnych stron.
Oto tematy poruszone na poszczególnych stronach prezentacji:
· Lokalizacja i ogólna charakterystyka placówki.
· Galeria.
· Oferta edukacyjna.
· Przedszkole w oczach Rodziców.
· Informator dla Rodziców i Dzieci - PAJACYK.
Decydując się na utworzenie prezentacji mojego przedszkola wzięłam pod uwagę charakter pracy placówki i nastawiłam się na zaprojektowanie prostego układu graficznego. Skupiłam się na zawartości tekstowej, obrazkach (ClipArt, WordArt.), wykresach arkusza MS Excel, fotografiach, a także animowanych obrazach GIF zaczerpniętych z Internetu.
Następnym krokiem było opublikowanie witryny przedszkola w Internecie - umieszczenie jej
na serwerze WWW: www.przedszkole28gliwice.prv.pl
Nie jest to bynajmniej koniec postawionych sobie przeze mnie celów. Witryną należy umiejętnie zarządzać: właściwie ją zareklamować, na bieżąco aktualizować przekazywane treści, uatrakcyjniać tak, by zainteresowało się nią jak najwięcej użytkowników Internetu.
Korzystając z możliwości już teraz zapraszam wszystkich zaciekawionych tym artykułem,
do odwiedzenia prezentacji internetowej Przedszkola Miejskiego nr 28 w Gliwicach.

[1] Elizabeth Castro: Po prostu HTML 4, Wyd. HELION, Gliwice 2003, s. 13.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie