Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Poznajemy zwierzęta bezkręgowe. Lekcja w terenie i pracowni komputerowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3129 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Lekcja biologii dla II klasy gimnazjum szkoły specjalnej. Zajęcia odbywają się w terenie z wykorzystaniem aparatu fotograficznego w celu poznania zwierząt bezkręgowych.Czas trwania 2 godziny w terenie 1 godzina w pracowni komputerowej.

Zajęcia praktyczne w terenie:

Cel lekcji:
Poznajemy zwierzęta bezkręgowe żyjące w różnych środowiskach

Cele operacyjne:
- Uczeń wie co to są zbiorowisko roślinne i glebowe
- Zna przedstawicieli gatunków zwierząt bezkręgowych np. pierścienice,
skorupiaki, wije, owady, mięczaki, oraz wie w jakim środowisku żyją.
- Rozróżnia rośliny charakterystyczne dla danego środowiska,
- Korzysta z atlasów i przewodnika
- potrafi zrobić zdjęcie aparatem cyfrowym
- przy współpracy z nauczycielem odczytać zdjęcie na komputerze
i wydrukować.

Czas realizacji:
2 godziny w terenie
1 godzina w pracowni komputerowej

Metody pracy:
Obserwacja bezpośrednia
Praca na komputerze

Środki dydaktyczne:
Atlas do oznaczania roślin i zwierząt
Aparat fotograficzny
Komputer, drukarka

Przebieg lekcji:

Przystanek 1

Grupa z nauczycielem wchodzi do parku zatrzymuje się pod drzewem lipy. Nauczyciel objaśnia znaczenie bezkręgowców dla środowiska leśnego. Pod korą drzewa szukamy czerwonego owada.
Oznaczamy przy pomocy atlasu i przewodnika.
Wykonujemy zdjęcie


KOWAL BZESKRZYDŁY zw. Tramwajarzem
Przystanek 2

Nauczyciel pokazuje w atlasie stonogę . Uczniowie pod kamieniami szukają stonogi. Przyglądamy się budowie liczymy odnóża. Nauczyciel objaśnia czym żywią się stonogi i jakie znaczenie mają do środowiska .Wykonujemy zdjęcie STONOGI



Nauczyciel odchyla korę drzewa
pokazuje i objaśnia czym żywią się wije
i dlaczego są pożyteczne.
Uczniowie szukają w atlasie , wykonujemy zdjęcie

WIJ DREWNIAK .

Podchodzimy do betonowego muru, szukamy pod kamieniami owady. Uczniowie przy pomocy atlasu oznaczają owady. Nauczyciel objaśnia budowę
SKORKA POSPOLITEGO
Wskazuje na zredukowane skrzydła, jego przystosowanie do środowiska.
Wykonujemy zdjęcie.



Przystanek 3
Przekopujemy glebę szukamy dżdżownicy. Nauczyciel objaśnia budowę ciała , wskazuje gdzie znajduje się siodełko, szczecinki.
Wykonujemy zdjęcie.


W wilgotnych zaroślach szukamy ŚLIMAKA POMROWIKA i WINNICZKA Obserwujemy budowę ślimaków- cechy wspólne, różnice.
Wykonujemy zdjęcia

Zajęcia w pracowni komputerowej.

Kopiujemy zdjęcia w celu wydruku.
Każdy uczeń sporządza tabelkę na komputerze. Wzór tabelki

Nazwa zwierzęcia

Miejsce występowania

Pierścienice

Skorupiaki

Wije

Owady

Mięczaki

Stonoga

Pod kamieniem

x



Skorek

Pod kamieniem



x


Wij drewniak

Pod korą



x



Pomrowik

Ogród wilg.





x

Kowal bezskrzydły

Pod lipą




x


Dżdżownica

gleba

x







Opracowała: Anna Puzyrewicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie